کد خبر: ۶۸۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱ 08 December 2018
قرار است رئیس سازمان محیط زیست کشور سفری به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج داشته باشد که یکی از برنامه‌های سفر عیسی کلانتری به استان حضور در میان تشکل‌های مردم‌نهاد است.

در همین خصوص به سراغ علی رکان یکی از فعالان شناخته شده زیست محیطی و مسؤول یکی از اولین تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه زیست محیطی رفتیم.

رکان با بیان این که تقریبا چند سالی هست که ارتباط چندانی با محیط زیست نداریم اظهار کرد: اگر ارتباطی هم باشد در حد بسیار کم است چرا که وقتی تعاملی وجود ندارد ارتباط هیچ فایده‌ای نمی‌تواند داشته باشد.
 
محیط زیست و منابع طبیعی هووی هم شده اند

وی با اشاره به این که اگر هم ارتباطی وجود داشته باشد با افراد خاص است افزود: این گونه که ما در طول سال‌های اخیر فهمیده‌ایم محیط زیست و دیگر سازمان همزاد با محیط زیست بیشتر به دنبال کارهای سیاسی هستند و در دوره مدیریت جدید هم تاکنون رویکرد تازه‌ای مشاهده نکرده‌ایم.

این فعال زیست محیطی در استان با اشاره به این که کار خاص و مبتکرانه‌ای در طول سال‌های اخیر از سوی این سازمان ندیده‌ایم افزود: ما هم به مانند شما و خیلی‌های دیگر می‌شنویم که گوشت شکار به وفور بیشتر از گوشت بز خانگی در برخی روستاها از سوی شکارچیان خرید و فروش می‌شود که خدا کند صحت نداشته باشد.

وی به دلسردی نیروهای کارآزموده و کاردان اشاره کرد و گفت: وقتی آن‌ها را در کنج اتاق‌ها محصور کنند معلوم است که چه خبر شده و به همین خاطر ما هم دلسرد شده‌‌ایم البته قبول داریم که نباید ارتباط خود را با رسانه‌ها قطع کنیم تا وضعیت این گونه که هست نماند.

در ادامه به سراغ آفرین فرهمند یکی دیگر از فعالان با سابقه زیست محیطی در استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و از وی در خصوص وضعیت حال حاضر محیط زیست استان و محیط پیرامون پرسیدیم.
 
محیط زیست و منابع طبیعی هووی هم شده اند

فرهمند در ابتدا با بیان این که مدیریت محیط زیست در دوره‌ اول ریاست جمهوری آقای روحانی تنها به دنبال کارهای سیاسی و انتخاباتی بودند اظهار کرد: خانم ابتکار اصلا محیط زیست را به حال خود رها کرد.

وی گفت: عمده آتش سوزی‌های منطقه گرمسیری عمدی بوده است در حالی که منابع طبیعی و محیط زیست می‌توانند بفهمند که چه کسانی در این کار دست دارند اما نمی‌خواهند.

وی گفت: از مازه کره چرام تا کوه سیاه آتش سوزی بود و بیشتر آتش‌سوزی‌ها عمدی بود و یک عده با دولت لج هستند و یک عده بر اساس مشکلات بین خودشان آتش‌ می‌زنند و محیط زیست و منابع طبیعی در چنین مواقعی به عنوان هوو عمل می‌کنند در صورتی که هر دو هم خانواده بوده و به یک میزان مسؤول هستند.

وی با بیان این که خانم ابتکار را هم به چالش کشاندم اظهار کرد: خبر مدیران جدید محیط زیست را هم داریم و با چینش‌هایی که داشته‌اند فهمیده‌ایم که اوضاع با زمان خانم ابتکار تغییری نکرده است.

وی افزود: از سوی من بگویید که محیط زیست و منابع طبیعی به یک میزان متولی حفظ محیط زیست هستند و به جای این که دست برادری به هم بدهند دست هووگری به هم داده‌اند و شده آن چه که نباید شود.

فرهمند به ارتباطاتی که اکنون با تشکل‌ها وجود دارد افزود: جلسات مهم و تخصصی ما را دعوت نمی‌کنند و تنها در برخی از جلسات اجتماعی دعوت می‌شوند و در استان تاکنونی یکی دو سالی هست که به دلیل ارتباطات ضعیف حضوری نداشته‌ام. / فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار