کد خبر: ۶۸۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 11 December 2018
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت:علم مهندسی بهداشت محیط با شناسایی و کنترل عواملی از محیط که بهداشت آب، مواد غذایی و هوا را به خطر می اندازد و در نتیجه سلامت مردم را تهدید می کند مقابله می نماید.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ابراهیم نعیمی در کارگاه آموزشی یک روزه مهندسی بهداشت محیط، افزود:بهداشت محیط در راستای ارتقای سطح سلامت مردم از جایگاه بالایی در حوزه بهداشت برخوردار بوده لذا با توجه به شعار "پیشگیری بهتر از درمان" توجه و نظارت بهداشت محیط در استان و شهرستان ها بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد:از مهمترین فعالیت های گروه مهندسی بهداشت محیط شناسایی و رفع مشکلات مربوط به بهداشت مواد غذایی، بهداشت آب آشامیدنی، دفع زباله ها، بهداشت اماکن عمومی از جمله مدارس، بیمارستان ها، روستاها، مبارزه با حشرات و ناقلین بیماری، بهداشت هوا و محیط زیست است.

رئیس گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در ادامه ابراز داشت:استفاده از نرم افزارها و سامانه های موجود در جهت اجرایی نمودن سیستم پایش و نظارت در برنامه های بهداشت محیط بسیار ضروری و حائز اهمیت است به طوری که در این شیوه می توان نقاط ضعف را به خوبی شناسایی و برطرف نمود.

حسین فروزان یادآور شد:از مهمترین مسایل مطرح شده در این کارگاه اجرای برنامه پیوست سلامت با هدف شناسایی و کنترل عوامل مضر در طرح ها و صنایع بزرگ، عملیاتی نمودن سیستم پایش و نظارت در سطوح مختلف کاری در سطح ستاد و محیط و تحلیل عملکرد برخی از فعالیت های بهداشت محیط بود.

بنابر این گزارش این نشست با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشت، رئیس گروه و کارشناسان  بهداشت محیط معاونت بهداشتیوجمعی از کارشناسان مسئول بهداشت محیط شهرستان های استان برگزار شد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
با سلام و درود به تیم زحمت کش بهداشتی خصوصا بهداشت محیط
امیدوارم اهداف عالیه ی بهداشتی قله های رفیع موفقیت را موفق تر از قبل طی نماید.
امید است نیروهای کلیدی بهداشتی فدای بازی کثیف سیاست نشوند...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار