به هر جهت فارغ از تعریف و تمجید باید گفت این کار استاندار کار بسیار خوبی بود که هم مکان و هم زمان مناسبی برای آن انتخاب شده بود اما باید در ادامه اثرات آن بر صنعت ، معدن و تجارت و دیگر دستگاه ها که احتمالا هدف بعدی این بازدیدها باشند ، مشخص و ملموس باشد.
کد خبر: ۶۸۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴ 12 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، شاید بارها این جمله را شنیده اید که مدیریت یک هنر است. هنرمندی مدیر به این است که با کمترین امکانات و با کمترین هزینه ها باعث کارآمدی بهتر در کار مجموعه تحت مدیریت خود شود. بازدید سرزده از دوایر و یا دستگاه ها و یا هر بخشی از مجموعه تحت مدیریت یک مدیر از جمله شگردهایی است که می تواند برای یک مدیر مشخص کند در ورای دید مستقیم وی و یا به قولی پس از وی چه می گذرد. بارها این سخنان را از ارباب رجوع شنیده ایم که " اگر راست می گویید بدون از هماهنگی به فلان اداره سری بزنید تا ببینید در آنجا چه می گذرد" ! این شاید یک جمله معمول و بی خاصیت ! و از سر بدبینی و عادت نق زدن عنوان شود اما اگر این موضوع را به واقع بپذیریم و مسئولین اقدام به امتحانش بکنند مطمئنا چیزهایی دستشان می آید که شاید تا قبل از آن چندان باور پذیر نمی نمود.
 
بازدید واقعا سرزده ! + فیلم
 
روز گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، یک بازدید "واقعا سرزده" از صنعت ، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد داشت که این بازدید حاوی نکات بسیار جالب و گاها تاسف برانگیزی هم بود!
علی محمد احمدی در ابتدای بازدید با یک بی نظمی از طرف پرسنل این اداره مواجه می شود به گونه ای که تقریبا کسی سر جای خود نبود! و هر کسی در جایی بود و در برخی اتاق ها با صندلی های خالی مواجه می شد و در برخی دوایر هم کارمندان دستپاچه هر کس به هر اتاقی و صندلی می رسید فورا بر آن می نشست که هم خود و هم صندلی ها را آماده خدمت نشان دهد اما با چند سوال ساده استاندار ، بسیاری از صوری بودن ها عیان می شد!
در این بازدید و در برخی موارد کوچکترین شاخص های یک کارمند موثر هم دیده نمی شد! نظم و رعایت قانون هم نمره منفی بالایی داشت ! حتی در برخی دوایر بیشتر به یک محل برای نشستن و سیگار کشیدن شباهت داشت تا یک مکان رتق و فتق امور محوله! که این موارد از دید استاندار هم پنهان نبوده و البته بدون تذکر هم از آن نمی گذشت.بسیاری از جزئی ترین موارد هم رعایت نمی شد .
در این بازدید یکی از بهترین مکان های متناسب با وضعیت این روزهای بازار انتخاب شده بود. دستگاهی که اگر قدرت و هنر مدیریت داشته باشد مطمئنا می تواند بسیاری از ناهنجاری های بازار را مدیریت کند و حداقل رضایتی را از طرف مردم در پی داشته باشد که متاسفانه اینگونه نبوده است.
استاندار روزی بازدید سرزده از صنعت و معدن را انتخاب کرد که گوشت قرمز ، وضعیت قرمزی در بازار مرکز استان داشت! جزئیاتی از این وضعیت اعلام شد اما جواب ها قانع کننده نبود! و اگر استاندار را هم قانع کرده باشد که نکرده است ، مردم را اصلا قانع نمی کند!
در مورد افزایش بی رویه گوشت قرمز واقعا سوء مدیریت عیان است البته در این زمینه و شیوه بازرسی های بازرسان صنعت و معدن نکاتی وجود دارد که قبلا هم رئیس دستگاه قضا اشاراتی کرد و به نوعی خواستار مدیریت بازرسان شده بود! اما به هر جهت آنچه که استاندار در این بازدید در مورد وضعیت گوشت قرمز مورد نظرش بود ، جواب ها و توجیهاتی نبود که از طرف صنعت و معدن شنید!
این بازدید از آنجا بسیار ارزشمند بود که واقعا سرزده بود و هیچ مجالی برای ظاهرسازی و فریب ! نبود . بسیاری از کاستی ها ، مسئولیت ناپذیری برخی کارمندان و برخی از کم کاری ها به عینه برای استاندار رویت شد.
در این بازدید استاندار توانست در محل صنعت و معدن ارباب رجوع این دستگاه را از نزدیک ببیند و پای سخنان و بررسی مشکلات آن ها هم بنشیند و احتمالا این ارباب رجوع جواب هایی شنیده اند که شاید در حالت عادی مراجعه خود نمی شنیدند!
به هر جهت این کار استاندار یک بازدید " واقعا سرزده " بود و چیزهایی هم دستگیر استاندار شده است که در جلسات بعدی با مدیران حتما تذکراتی خواهد داد اما آنچه امروز جامعه به آن نیازمند است مدیریت جهادی و پیگیر است که متاسفانه بسیاری از مدیران ما یا شرایط کشور را درک نمی کنند و یا اینکه حوصله کارکردن در شرایط فعلی را ندارند.
و نکته مهم دیگر اینکه ، مدیران باید بپذیرند این هنر مدیریت مدیر است که می تواند شرایط سخت این روزها را برای مردم کمی سهل کند و اینکه شاید شرایط کلی کشور و حتی به باور برخی مدیریت کلان کشور ضعیف عمل می کند اما هستند استان هایی که مدیران آنان در چنین شرایطی با یک مدیریت هماهنگ تبعات مشکلات کلان را در استان خود به حداقل می رسانند. به عنوان نمونه نکاتی که استاندار در مورد وضعیت دام زنده و بازار متاثر از آن گفت ، نشان می دهد که اگر هر یک از مدیران و بازرسان مرتبط ، از این حالت خمودگی و بی خیالی ، بیرون آیند می توان در عین اینکه در استان همجوار ما قیمت گوشت بالا می رود اما در کهگیلویه و بویراحمد ، قیمت متعادل بماند.
به هر جهت فارغ از تعریف و تمجید باید گفت این کار استاندار کار بسیار خوبی بود که هم مکان و هم زمان مناسبی برای آن انتخاب شده بود اما باید در ادامه اثرات آن بر صنعت ، معدن و تجارت و دیگر دستگاه ها که احتمالا هدف بعدی این بازدیدها باشند ، مشخص و ملموس باشد.(در بازدید استاندار از سازمان صنعت چه گذشت؟ )
 
فیلم بازدید استاندار از صنعت و معدن و تجارت
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار