تابناک گزارش می دهد؛
صبح امروز جعفر نیکبخت به همراه بخشدار مرکزی و مدیران دستگاههای راهداری، راه و شهر سازی و بنیاد مسکن از روستای چغل بازدید و مشکلات اهالی روستا را از نزدیک بررسی کرد.
کد خبر: ۶۸۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۳ 12 December 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، صبح امروز سه شنبه بیستم آذر ماه سال جاری، فرماندار کهگیلویه به همراه بخشدار مرکزی و مدیران دستگاههای راهداری، راه و شهر سازی و بنیاد مسکن از روستای چغل بازدید و مشکلات اهالی روستا را از نزدیک بررسی کرد.

روستای چغل در 20 کیلومتری شهر دهدشت از جمله روستاهایی است که در مسیر جاده اصفهان  واقع شده است.

این روستا با جمعیتی بالغ بر 500نفر و 65 خانوار می باشد و دامداری و کشاورزی شغل اصلی اهالی روستاست.

بر پایه این گزارش، با وجود اینکه طرح هادی روستایی در سال 86 در این روستا اجرایی شد اما هنوز معابر این روستا اسفالت نیست.

به گزارش خبرنگار تابناک از دهدشت، جاده مواصلاتی روستای چغل در پی بارندگی ها دچار فرسایش شده و رفت و آمد را کند و مختل  کرده است.  

اهالی روستای چغل از عنوان واژه توسعه دردمند هستند و مصداق توسعه را  جاده ای میدانند که میخواهد آنها را به مرکز و پایتخت متصل کند.

اهالی این روستا عنوان می کنند که جاده در سرقت دزدانی که شبانه به احشام اهالی روستا دستبرد می زنند نیز همدست شده است و در استقرار پاسگاه جاده ای جهت امنیت و پوشش دادن روستاهای اطراف از شخص فرماندار تقاضای عاجزانه ای داشتند.

بر پایه این گزارش پیرمردی از اهالی روستا خطاب به فرماندار می گوید: برای درمان ناچاری کهم به روستای راک  مراجعه کنیم، البته اگر شانس با ما یار باشد و پزشک درمانگاه در آنجا حضور داشته باشد، در غیر اینصورت و در صورت نبود پزشک اجبارآ باید به دهدشت برویم، باتوجه به اینکه بیمه های درمانی ما روستایی است باید دفترچه در مرکز بخش یعنی شهر سوق تایید شوند و با توجه به طولانی بودن مسیر و گاهی فوریت ایجاب میکند که بصورت آزاد ویزیت شویم، این یکی از اساسی ترین مشکلات پیش روی اهالی این روستاست.

فرماندار کهگیلویه در این بازدید اظهار داشت: با بررسی مشکلات تصمیم گرفته شد تا پایان امسال معابر روستا آسفالت شوند.

جعفر نیکبخت مطالبات اهالی روستا مبنی بر دایر شدن پاسگاه و سهولت در مراجعات اداری را برای آنها بحق دانست و به اقدام قانونی موجود جهت رفع مشکلات تاکید فراوان کرد.

وی با بیان اینکه تعمیرات باید از پیش در اعتبارات  لحاظ شوند، تصریح کرد: راهداری موظف است جهت ترمیم موقت پل ارتباطی روستا اقدام و ترتیبی اتخاذ شود که تعمیر اساسی پل در اولویت اعتبارات سال بعد  قرار گیرد.

در پایان گفتنی است از آن جایی که وجود برخی از مشکلات رفاهی و توسعه ای در سطحی ابتدایی روستاییان را به مهاجرت و سکونت در شهر وادار کرده است، شناسایی و رفع این مشکلات می تواند در جهت کاهش و افزایش معکوس مهاجرت مثمر ثمر واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار