تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد
از پنج شنبه تا پنج شنبه سه مراسم معارفه مدیران برگزار شد. صندلی استاندار خراسان شمالی از بلاتکلیفی خارج شد و دکتر «شجاعی» به عنوان نماینده عالی دولت در پنج شنبه گذشته معارفه و در این جلسه با دکتر «خباز» استاندار قبلی خداحافظی شد.
کد خبر: ۶۹۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 13 December 2018

از پنج شنبه تا پنج شنبه سه مراسم معارفه مدیران برگزار شد. صندلی استاندار خراسان شمالی از بلاتکلیفی خارج شد و دکتر «شجاعی» به عنوان نماینده عالی دولت در پنج شنبه گذشته معارفه و در این جلسه با دکتر «خباز» استاندار قبلی خداحافظی شد.دوشنبه هفته جاری مراسم معارفه و تودیع مدیرکل ثبت اسناد و املاک شکل گرفت و دیروز نیز رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی روی سن معارفه رفت. روزهای گذشته خورشید تغییر و تحول مدیران در استان درخشید.
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به بیان ظرفیت های پیدا و پنهان استان پرداخت و افزود: امروز به مدیران جهادی نیاز داریم که پایبند به ارزش های اسلامی و اهل ریسک باشند. دکتر «اربابی» اضافه کرد: مدیری که پشت میز بنشیند تا روزش را بگذراند به مملکت خیانت و حق مردم را پایمال کرده است.
وی رمز موفقیت جامعه و رسیدن به موفقیت را وجود مدیران توسعه گرا و آینده نگر دانست و افزود: طی مطالعه ای که درباره قابلیت های خراسان شمالی داشتم، این استان ظرفیت های متنوعی از بُعد اراضی مناسب برای کشاورزی و دام پروری و همچنین قابلیت های نهفته ای برای صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی دارد.
وی با بیان این که خراسان شمالی می تواند قطب توسعه کشاورزی و دام پروری باشد، خاطرنشان کرد: این استان با توجه به ظرفیت های معدنی می تواند برای ایجاد اشتغال قابلیت های زیادی داشته باشد.وی اظهار کرد: این استان جاذبه های گردشگری طبیعی خوبی در اختیار دارد که می توان از این فرصت استفاده کرد و در راستای توسعه استان گام های موثرتری برداشت.وی موقعیت های ویژه ملی، بین المللی در زمینه حمل و نقل و ترانزیت، همجواری با 3 استان و هم مرز بودن با کشور ترکمنستان را از دیگر ظرفیت های استان ذکر کرد که با برنامه ریزی مناسب امکان ارتقای کیفی زندگی مردم فراهم می شود.
دکتر «اربابی» گفت: استانی با چنین ظرفیت هایی قطعاً باید برنامه ریزی داشته باشد و اسناد توسعه ای را تدوین و از همه مهم تر نقشه راه عملیاتی تهیه کند تا بتواند با بهره گیری از مدیران کارآمد برنامه توسعه را اجرایی کند.«پورعیسی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی نیز گفت: اگر بتوانیم در استان سازمان مدیریت و برنامه ریزی پویا، فعال و جامعی داشته باشیم که استان را با همه ابعادش ببیند و خودش را در چنبره قوانین، دستورالعمل ها و رویه هایی که الان داریم محبوس نکند، در کوتاه ترین زمان استان رشد و پیشرفت خوبی خواهد داشت.
وی خراسان شمالی را استانی با ظرفیت های بالا دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از این ظرفیت ها در کوتاه ترین زمان می تواند بالفعل شود مثلاً اگر ساخت و سازها مدیریت شود، در کوتاه ترین زمان شاهد تغییر اساسی خواهیم بود.
وی با بیان این که نباید در حوزه دستورالعمل ها و مقررات و قوانین محو شویم تصریح کرد: اگر در این حوزه محو شویم همه فکر می کنند که دستگاه های نظارتی مچ گیر هستند در حالی که اگر با دستگاه های نظارتی کار کنیم و به آن ها بها دهیم از وقوع بسیاری از مشکلات و هزینه های اضافه پیشگیری می شود.نماینده مردم 5 شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: باید مرکزی شبیه آینده پژوهی در کشور تشکیل شود چون الان که فصل بودجه است در سازمان برنامه و بودجه تقریباً بحث برنامه که مقدم بر اصل بودجه است کنار گذاشته شده است.«قربانی» افزود: وضعیت بودجه های استانی با توجه به بودجه های سفر رهبری خوب است.وی خاطرنشان کرد: در زمینه های زیرساختی و اعتبارات ملی کمتر از نیم درصد اعتبار داریم و این موضوع باعث شکاف توسعه ای بین استان ها شده است.وی ادامه داد: به عنوان مثال محور جنگل گلستان- بجنورد سالانه 20 میلیون مسافر عبوری دارد و مختص خراسان شمالی نیست اما چون اعتبارات کم بوده منجر به شکاف بین استان ها شده است.وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که بخش های زیرساختی از جمله راه، راه آهن و راه هوایی فراهم نباشد برای سرمایه گذاران حضور یافتن در استان مقرون به صرفه نخواهد بود، در نتیجه استقبال از استان کمتر می شود.سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی هم گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید برحسب ضرورت به عنوان مغز متفکر سیستم دولت و برنامه ریزان کشور عمل کند.
«ثمینی» افزود: نخبگان در این دستگاه نباید در لابه لای بخشنامه های صرف و دستورالعمل های خط کشی شده گم شوند بلکه باید انعطاف داشته باشند تا به تناسب نیازهای منطقه ای گام های بلندی بردارند.در این مراسم از زحمات «مجید پورعیسی» و «احسانعلی عالی» تقدیر و «حسن پارسی پور» به عنوان رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی معرفی شد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار