یادداشت سیاسی؛
امیدوارم جهت سامان دادن نظام آموزش و پرورش محشری بپا شود و شاهد زنده شدن دوباره امیر کییر باشیم و گر نه امید به اصلاح آموزش در این میدان جنگ ثروت و قدرت نخواهیم داشت.
کد خبر: ۶۹۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵ 14 December 2018

آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.

خدایا امیرکبیری برای آموزش و پرورش برسان!

در چندسال اخیر نقص سیستم آموزش و نبود چشم انداز و برنامه ی مشخص جهت ارتقای کیفیت آموزش، زیرساخت ها و امکانات در مدارس واضح و مبرهن خواهد بود.

مسئله آموزش قربانی سیاستهای غلط و نظرات غیر کارشناسانه شده که به زعم اکثریت معلمان مسیری جزء نابودی کامل آموزش را بدنبال نخواهد داشت.

رها کردن آموزش و افسار گسیختگی برنامه های آموزشی در تمام ارکان زندگی مردم مشهود است اما آنچه مشخص است جای خالی امیر کبیری بعد از انقلاب در سیستم آموزش کشور همچون خاری در چشم هر تحصیل کرده ای نمایان خواهد بود.

حکومت در راستای با سواد کردن مردم از هر گوشه ای مشتی محکم بر بدنه آموزش وارده کرده است.

همین که مقایسه ای از میزان باسواد بودن مردم قبل از انقلاب و بعد از آن به جامعه اعلام کنند برای سیستم کفایت می کند به تکرار زیاد شنیدم که رسانه های حکومتی در بوق کرنا تبلیغ می کنند آمار با سوادی مردم نسبت به قبل از انقلاب رشد هزار درصدی داشته است اما باید اینجا از مسؤلان پرسید آیا کمیت آموزش مهمتر است یا کیفیت؟ و از رسانه ها نیز پرسید وجدانتان خواب است یا بیدار؟

در بسیاری از مواقع از افراد می شنویم که اذعان می کنند سواد فرد دارای دیپلم قدیم بیشتر از مدرک دکترای امروز خواهد بود.

متاسفانه کسی پرسید چرا چنین برداشت هایی از کیفیت آموزش کنونی نسبت به قبل در ذهن ملت ایجاد می شود؟

سیاست های غلط حکومت و نگاه مدرک گرایی به بحث آموزش سبب کثرت مدرک داران بیکار در جامعه و بدنبال آن بی انگیزه گی و کم اهمیت جلوه دادن تحصیل در بین دانش آموزان امروزه جامعه شده است بیماری که سالیان متمادی گریبان آموزش را خواهد گرفت.

بنده به عنوان کسی که در حوزه آموزش فعالیت دارم شاهد بی توجهی روز به روز دانش آموزان به تحصیل و شیوع اغلب معضلات اجتماعی در مدارس هستم که همه ی جامعه به خوبی می دانند و بر این موضوع واقف هستند و اکنون به حرمت قداست آموزش از بیان آنها پرهیز می کنم فقط این نکته را متذکر می شوم که مدارس ما تبدیل به مهدکودک هایی جهت سرگرمی بچه ها شده اند.

شاید بارها در خبرها و گاهی هم در شعارهای تبلیغاتی شنیده ایم که معیشت معلمان باید ارتقا پیدا کند، هفته ای نیست که مجلس قانونی تصویب نکند و دولت نیز لایحه ندهد ولی نتیجه آن در جیب فلان مسؤل در دبی، امارات، ترکیه، کانادا و یا صرف هزینه خوشگذرانی و تحصیل آقازاده ها در آمریکا خواهد شد.

موضوع معیشت معلمان لوس شده و بارها به آن پرداختن به مثابه «آب در هاون کوبیدن» است.

فقط اجمالآ این جمله را گوشزد می کنم معلمی که فکرش پر کردن شکم فرزند خود است دیگر قادر نخواهد بود آموزشی با کیفیت نثار فرزندان دیگران کند.

حکومت محترم در اوایل شکل گیری در راستای جلب حمایت مردم مدام بر طبل آموزش رایگان و فراگیر می کوبید.

اکنون سیستم آموزش طبقه بندی شده است.

طبقه ثروتمند در بهترین مدارس با کیفیت عالی و طبقه متوسط در مدارسی که مدیران آنها در راستای حیات مدرسه کیسه گدایی بر دوش می گیرند و هنگام مشاهده والدین دست نیاز دراز می کنند و گاها" مشاهده می شود والدین محترم از ترس پول دادن پیگیر تحصیل فرزندان خود نمی شوند.

طبقه ضعیف جامعه که از نعمت تحصیل محروم هستند.

چند وقت پیش بخشنامه ای از وزارت مشاهده کردم با موضوع «بازگشت بازماندگان تحصیل» با خود فکر کردم آیا کسی که چنین بخشنامه ای صادر می کند قدری تامل در زمینه ی چرایی چنین اتفاقی انجام می دهد؟

خدمت متخصصان بخشنامه عرض شود بازماندگان تحصیل از دو حالت خارج نیستند؛ یا کسانی خواهند بود که بی انگیزه گی به تحصیل که محصول شرایط حاکم بر جامعه خواهد بود بر آینده و ذهنشان سایه افکنده است و یا کسانی هستند که فقر و بی پولی را مانند سد بزرگی در این تجارتخانه آموزش در پیش چشمان خود می بینند و یارانه که حکومت لطف می کند هزینه خرید دو عدد دفتر و خودکار نیز نمی شود.

شما مسؤل محترم اگر بازماندگی از تحصیل دانش آموزان برایتان فوبیا شده، مرحمتی کنید مشتی کوچک از خروار دلاری که همقطاران حکومتی چپاول می کنند تحت عنوان سبد حمایتی آموزشی در اختیار این دانش آموزان قرار دهید شاید تسکین بر امواج متلاطم عذاب وجدان های سران مملکتی و روزنه امیدی برای آینده این فرزندان باشد.

در پایان امیدوارم جهت سامان دادن نظام آموزش و پرورش محشری بپا شود و شاهد زنده شدن دوباره امیر کییر باشیم و گر نه امید به اصلاح آموزش در این میدان جنگ ثروت و قدرت نخواهیم داشت.

به قلم سجاد افسر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
بهشت سروک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
با سلام مسولین ما همه می دانند که توجه به آموزش و پرورش اساس وزیربنای توسعه است اما برای اکثر آنها چپاول و رفاه خود مهمتر از همه کس و همه چیز است.
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
اموزش وپرورش استان فقط سیاسی بازی و قوم وقبیله بازی شده هزار امیرکبیر هم بیاد این ....جمع وجور نمیکند
از انتصابهای فله ای گرفته تا......
حقوق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
نه که قبلاگل وبلبل بود اتفاقادر۵سال اخیرامدزش وپرورش عالی شده بامدیرکل خوب وروسای خوبش درودبرهمگی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
آموزش و پرورش استان مشکلی نداره مشکل به سیستم وارده که اینگونه آموزش و پرورش را بی اعتبار کرده
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
بد ترین و بدون بازده ترین و صوری ترین ایام اموزش و پرورش همین چند سال است خانواده ها کلا نا امیدیم خدا به دادمون برسه
سیروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
آموزش وپرورش استان در کنکور ورتبه های علمی استان ۳۱و۳۲کشور است اما مشکلی ندارد افزود بر این حقوق وکلمه حق که هرکس وناکسی مدعی آن می‌شود این روزها
سیروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
آموزش وپرورش استان در کنکور ورتبه های علمی استان ۳۱و۳۲کشور است اما مشکلی ندارد افزود بر این حقوق وکلمه حق که هرکس وناکسی مدعی آن می‌شود این روزها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار