بعد از این حکم دولتخواه دوره 17 ماهه ی موفقی را از جهت کاری در بنیاد شهید شهرستان سپری کرد و به اذعان بسیاری از خانواده های شاهد و ایثارگر دوران طلایی در بنیاد شهید کهگیلویه رقم خورد اما این دوران طلایی با یک اقدام از سوی دولتخواه و نصب یک تابلو ، سبب بروز اختلافات و تنش هایی بین مدیرکل و نهادهای دیگر با دولتخواه شد.
کد خبر: ۶۹۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷ 15 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد/ سید مصطفی گنجی ، در روزهای گذشته عزل ناگهانی سید کمال الدین دولتخواه از سرپرستی بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه باعث اعتراض و انتقاد از سوی برخی سیاسیون شهرستانی شده است، اما این انتقادات جز در یکی دو مورد خاص خیلی دامنه دار نبود و بعد از گذشت چند روز از آن این تنش به طور کامل فروکش کرده است.
معترضین به عزل دولتخواه بر این باورند که دولتخواه یک نیروی جریانی، پر کار و از بدنه بنیاد شهید بوده است و چنین حرکتی بیشتر ناشی از نگاه سیاسی ناهمسو با دولت و احتمالا اعمال برخی سلیقه های خاص و نیز بواسطه برخی فشارها بوده است.
از ابتدای دولت یازدهم زمزمه هایی مبنی بر معرفی دولتخواه برای چنین سمتی به گوش می رسید اما بعد از صحبت ها و مواضع بسیار تند دولتخواه بر علیه موسی خادمی استاندار سابق، میتوان گفت که تا حدود زیادی مورد غضب قرار گرفت و تنها در ماه های پایانی دولت قبل بود که بعد از رفتن مدیر کل سابق و با پیگیری های فتاح محمدی حکم سرپرستی دولتخواه توسط منصور موسوی صادر شد.
بعد از این حکم دولتخواه دوره 17 ماهه ی موفقی را از جهت کاری در بنیاد شهید شهرستان سپری کرد و به اذعان بسیاری از خانواده های شاهد و ایثارگر دوران طلایی در بنیاد شهید کهگیلویه رقم خورد اما این دوران طلایی با یک اقدام از سوی دولتخواه و نصب یک تابلو از شهدای پد خندق و درج عکس آیت الله هاشمی رفسنجانی و متن نامه کوتاه آیت الله هاشمی به شهید هرمزپور در مورد شهدای این عملیات، سبب بروز اختلافات و  تنش هایی بین مدیرکل و نهادهای دیگر  با دولتخواه شد.
 
 پشت پرده عزل ناگهانی سرپرست بنیاد شهید / ماجرای نصب تابلوی هاشمی رفسنجانی  و جنگ لفظی با مدیر کل

بعد از این اتفاق تلاش ها برای عزل دولتخواه شروع شد اما با مخالفت های محمد کاظم نظری معاون سیاسی و امنیتی استانداری و سید علی پرواز مدیر کل سیاسی و امنیتی استانداری و از همه مهمتر اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور روبرو شد و به دنبال آن مانع از کنار گذاشتن دولتخواه شد.
سرانجام و به نقل از برخی منابع آگاه، در یکی دو هفته اخیر درگیری کلامی شدیدی بین منصور موسوی و کمال دولتخواه در دفتر کار مدیر کل اتفاق افتاد و اوج اختلافات به بالاترین حد خود رسید.
  بعد از اطلاع پیدا کردن مدیران مجموعه استانداری از این اختلافات و نیز آگاهی مدیران استانداری از تصمیم نهایی و نیت منصور موسوی مدیر کل بنیاد شهید استان برای کنارگذاشتن دولتخواه، نظری معاون سیاسی و امنیتی استانداری صریحا از موسوی می خواهد که در خصوص عزل دولتخواه هیچ اقدامی انجام ندهد، اما گفته میشود که موسوی به این دستورات اعتنایی نکرده و در یک تصمیم دلخواه حکم دولتخواه را لغو می کند و برای آنکه در این میان عکس العمل عجولانه دیگری انجام ندهد گوشی خود را از دسترس خارج میکند تا حکم عزل دولتخواه صادر و ابلاغ شود.
بعد از آن دولتخواه در جلسه تودیع خود با ادبیات تندی به مدیرکل بنیاد شهید استان حمله میکند و پرده از برخی دیگر از مسائل پشت پرده بنیاد شهید بر می دارد.
 پس از  این اقدام موسوی واکنش هایی از سوی برخی از  سیاسیون و رسانه های استان شکل میگیرد.
 سید نعمت الله صدوقی فعال سیاسی اصلاح طلب بیانیه صادر می کند و از سوی دیگر علی پرواز مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری در خانه دولتخواه حضور پیدا میکند و ضمن دلجویی از وی، در خصوص این عزل ناگهانی موضع گیری صریحی می کند.

موضع مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری را قطعا نمیتوان موضع شخصی وی دانست و بدون شک مجموعه معاونت سیاسی امنیتی استانداری نیز نسبت به چنین حکمی معترض هستند.

بعد از عزل حاشیه دار سید کمال الدین دولتخواه از سرپرستی بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه از برخی منابع شنیده می شود که مجموعه استانداری به تندی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.
فردای تودیع دولتخواه، سید علی پرواز مدیرکل سیاسی و امنیتی ضمن حضور در منزل دولتخواه و دلجویی از ایشان به صراحت عنوان می کند که به سختی با مسببین این اتفاق برخورد خواهد شد.
از سویی دیگر و طی چند روز اخیر نیز گفته شده است سید منصور موسوی مدیرکل بنیاد شهید از سوی مجتبی مرادی مدیرکل حوزه استاندار به دفتر خود فراخوانده شده  و مرادی با تندی و عصبانیت تمام این رفتار مدیرکل را محکوم و حتی وی را تهدید به ممانعت از حضور در جلسات استانداری کرده است.

نکته ای که در این میان بسیار حائز اهمیت است عدم موضع گیری محمود منطقیان چهره سیاسی اصلاح طلب کهگیلویه در حمایت از دولتخواه است و حتی از برخی منابع موثق نیز شنیده شده است که محمود منطقیان هیچ صحبتی در این خصوص نکرده است و تنها به این نکته بسنده می کند که فرماندار کهگیلویه باید از مدیرانش حمایت کند و با این طرز بیان منطقیان می خواهد موج دامنه دار این عزل ناگهانی را متوجه فرماندار کند!

از سوی دیگر گفته می شود در زمان معارفه دکتر نیکبخت فرماندار کهگیلویه، دولتخواه در حمایت قاطع از دکتر پوزش فرماندار سابق کهگیلویه سخنرانی

می کند و عنوان می کند که کهگیلویه خدمات پوزش را فراموش نخواهد کرد و هر کسی که بخواهد من و دیگر مدیران جوان شهرستان از جمله قبادپور و کاظمی جو را عوض کند، در مقابلش خواهیم ایستاد؛
بعد از سخنرانی دولتخواه در مراسم معارفه دکتر نیکبخت گفته می شود از همان ابتدا دکتر نیکبخت نسبت به ماندن دولتخواه در این شهرستان دل خوشی نداشته است و عدم حمایت فعلی فرماندار کهگیلویه از دولتخواه نیز بی جهت به این موضوع نبوده است.

از سوی دیگر گفته می شود که مدیر کل بنیاد شهید از ابتدا به دولتخواه حکم سرپرستی می دهد و نهایتا باید بعد از گذشت شش ماه الی یکسال باید حکم مدیریتش را صادر می کرد اما با گذشت 17 ماه از حکم سرپرستی دولتخواه، بیشتر از این دیگر نمی توانست بر مسند بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه بماند.

با این همه توصیف باید گفت هر چه که بود دولتخواه مدیری جوان، فعال و از خانواده بنیاد شهید بوده است و شاید کمتر مدیری در این شرایط پیدا شود که بتواند  مثل دولتخواه برای خانواده های شاهد و ایثارگر کار کند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
این دوران طلایی کجا بود که با حکم سرپرستی ایشون اتفاق افتاده بود که کسی ازش خبر نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
یا علی مدد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
همش پارتی بازی و حزب بازیه. تاکی. بخدا ما مردم از همه شما متنفریم مرگ بر شما
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
تازمانی که افسارسیاست این شهرستان دست افرادی باشدکه هیچگاه دردمردم نمیفهمن وفقط بفکرسیاسی بازی باشن همین اش وهمین کاسه دولتخواه فردی بود که نون جناح بازی میخورد وهیچ دوران طلایی توبنیادنداشته وهمش بفکردغل بازی های سیاسی بوده واقعا حقش بودزودتربره چون ایشون بره دنبال سیاسی کاری بهتر او راچکار به خانواده شهدا گرچه پسرشهید...ولی...پسرنوح بابدان بنشست خاندان نبوتش گم کرد......
امید
|
-
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
....... دوران طلایی واسه خودش و اطرافیانش بود .و کارهایی خلاف شرع از تذکر های مستقیم سپاه چرا کسی حرفی نزد ...... ۲بار در جاده اصفهان در حال کارهای خلاف شرع و......بودنش دستگیر شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار