به جای اینکه از رهبری مطالبه کنید باید از مدیر مربوطه مطالبه کنید.یکی از اشکالات شما این است که شخص رهبری را مسئول همه چیز دانستید ولی لایه های زیرین جامعه را پاسخگو ندانستید.
کد خبر: ۶۹۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱ 15 December 2018
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
جوابیه به شبهات پرسیده شده دکتر کامرانی در مناظره
جناب آقای دکتر کامرانی شما که خود را سیاسی میدانید و کاندیدای انتخابات میشوید و در مناظره شرکت میکنید چطور است که هنوز بدیهیات شاخصه یک کاندیدای انتخابات را نمیدانید؟
شما فرمودید: اگر جمهوریت به معنای جمهوری است چرا چند هزار نفر کاندیدا می شوند حتی ۳ هزار نفر روحانی که محصول حوزه علمیه هستند کاندیدا می شوند ولی بیش از ۲هزار نفر آن ها رد صلاحیت می شوند؟ابتدا پیشنهاد میکنم برای یکبار شده معیار های رجل سیاسی و مذهبی را مطالعه کنید و سپس در مناظرات شرکت کنید اما به طور خلاصه به برخی از این شاخصه ها که 11مورد است میپردازم تا دیگر با شبهه رد صلاحیت اکثریت افراد ، ذهن جوانان را با شبهات درگیر نکنید.
شرایط و معیارهای لازم برای تشخیص رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای انتخاباتی عبارتند از:
۱ـ سوابق کافی و قابل ارزیابی در فعالیت‌های مذهبی و سیاسی از قبیل مکتوبات، سخنرانی‌ها و اعلام مواضع
2-صلاحیت علمی لازم جهت ایفای وظایف
-3-سوابق کافی و قابل ارزیابی در تصدی برخی مسئولیت‌ها و مدیریت‌های کلان
4ـ ارائه برنامه‌ها و خط‌مشی‌های اجرایی در چارچوب صلاحیت و اختیارات مبتنی بر اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و..ذکر این 4مورد تنها کافی است که بدانید اکثر کاندید ها بخاطر مسائل مذهبی که شما به عمد یا به سهو ذکر کردید رد صلاحیت نمیشوند بلکه به خاطر این است که شاخص های رجل سیاسی را ندارند.

2-فرموده اید رهبری به علت اینکه اختیارات بیشتری دارد قدرت بیشتری دارد و در نتیجه مسئولیت بیشتری داشته و باید پاسخگو تر باشد نشان از این دارد شما نه جایگاه رهبری را شناخته اید و نه قانون اساسی را.
اختیارات ولی فقیه در قانون اساسی مشخص است .این نظام ،نظام جمهوری اسلامی است نه نظام دیکتاتوری که یک شخص در تمامی لایه های زیرین نظام دخالت کند.
آقای کامرانی از شما تعجب میکنم چطور در مناظره شرکت میکنید ولی هنوز نمیدانید سازمان های بسیاری از جمله قوه قضاییه،دیوان محاسبات،سازمان بازرسی کل کشور،کمیسیون اصل90و ..در کشور وجود دارد و در هر اداره یا سازمانی بخش حراست و بازرسی جود دارد و درهربخشی که تخلفی رخ بدهد باید مدیر مربوطه آنبخش جوابگو بشد.
البته رهبری در برخی موارد خاص برخورد میکنند،تذکر میدهند،ممانعت میکند ولی این تلقی که شما میفرمایید رهبری باید در تمام لایه های زیرین نظام پاسخگو باشد ظلم به رهبری وجایگاهی رهبری است.به جای اینکه از رهبری مطالبه کنید باید از مدیر مربوطه مطالبه کنید.یکی از اشکالات شما این است که شخص رهبری را مسئول همه چیز دانستید ولی لایه های زیرین جامعه را پاسخگو ندانستید.
در آخر امید دارم شما که از مرام خود که اصلاح طلب هستید دفاع میکنید لااقل در این دو مورد اصلاح انجام دهید تا دیگر شبهه ای برای جوانان ایجاد نشود.
باتشکر
دکتر سید اسماعیل محمدی مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
زنده باد دکتر کامرانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار