استاندار كرمانشاه گفت: همه مدیران در برابر اشتغال جوانان مسئول هستند.
کد خبر: ۶۹۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 16 December 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست شورای معادن استان اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه معدن است که از این پتانسیل ها باید برای اشتغال زایی جوانان تحصیل کرده این حوزه بهره بگیریم.

وي بيان داشت: شورای معادن استان از معدود کارگروه هایی است که از اختیارات قانونی برای لغو پروانه بهره برداری برخوردار است.

مقام عالي استان ادامه داد: برخی معادن چند سه سال است که تعطیل هستند و باید با لغو پروانه فعلی، این ظرفیت در اختیار یک کارآفرین دیگر قرار گیرد.

مهندس بازوند تصريح كرد: تنها مدیر ارشد استان و یا مدیرکل اداره کار، مسئول اشتغال نیست و تمامی مدیران کل در این زمینه مسئول هستند و باید طرح ها و پروژه های خود را در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان اجرایی کنند.

نماينده عالي دولت در استان گفت: مدیران ظرفیت های اشتغال زا در حوزه های کشاورزی و صنعت و معدن را شناسایی و به کارآفرینان و جوانان تحصیل کرده معرفی کنند.

وي افزود: کرمانشاه ۱۲۳ هزار بیکار دارد در حالیکه ادارات استان حداکثر ۶۰ هزار نفر پرسنل دارند که حداقل ۲۰ درصد آن مازاد بر نیاز جذب شده اند. بنابراین فارق التحصیلان باید برای اشتغال، تنها منتظر کار دولتی نباشند.

استاندار كرمانشاه گفت: معادن گسترده قیر در گیلانغرب داریم ولی حتی یک کارخانه ایزوگام در این شهرستان نداریم و ایزوگام خانه های بازسازی شده در زلزله از شهرهای دیگر تامین شد.

مهندس بازوند خاطرنشان ساخت: چرا ساخت کانال کولر واحدهای بازسازی شده در سرپل ذهاب، برای یک استاد کار تبریزی توجیه اقتصادی دارد ولی استادکار کرمانشاهی همین کار را به بهانه ی عدم صرفه اقتصادی، انجام نمی دهد.

وي اظهار داشت: برنامه مدون ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه معدن تهیه و به سرمایه گذاران و کارآفرینان معرفی شود.

استاندار كرمانشاه افزود: مجموعه هایی مانند ایدرو، ایمیدرو و بانک پارسیان در دیگر استان ها سرمایه گذاری های بسیار مناسبی در حوزه معدن داشته اند و ظرفیت های استان در این حوزه به این مجموعه ها معرفی شود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار