می توان آن حرکت را سرآغاز زلزله ی سیاسی در جریان اصلاح طلبان کهگیلویه تعبیر کرد ؛ جایی که سیاست به قومیت تنزل داده شد و در یک عقبگرد تلخ از قلب مدرنیسم به قلب عصر حجر رسیدیم . تلخ و سخت و پر درد بود اما حقیقی هم بود .
کد خبر: ۶۹۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱ 16 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد /آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
آیا ابتذال سیاسی کهگیلویه تَکرار می شود؟!
صمد قربانی ، کهگیلویه ی عجین شده با سیاست ! دوستی به طنازی می گفت مردم کهگیلویه بجای اکسیژن ؛ سیاست تنفس می کنند و دم و بازدمشان کنش و واکنش سیاسی است .
در این جغرافیای سیاست پیشه حتی حرکت های زیرپوستی چندان دوامی در مخفی شدن ندارند مخصوصا حرکت هایی که رونالدینویی باشد یعنی نگاه به چپ و پاس به راست؟! حاشیه های پر رنگ تر از متن انتخابات قبلی در کهگیلویه همچنان داغ ِ داغ هستند ؛ و قطعا تا انتخابات آتی کشیده خواهند شد .
مهمترین حرکت زیرپوستی انتخابات قبل که نشانه های عیانی نیز پیدا کرد حکایت چراغ سبز مو سفید اصلاح طلبان به عدل هاشمی نو اصولگرا بود و در یک بهت تاریخی اجتماع نقیضین ممکن شد . حرکتی که بعدها حتی زمزمه هایی از پیامک مو سفید به حلقه های اولیه و ثانویه اصلاح طلبان برای حمایت از عدل هاشمی رنگ جدی تری به خود گرفت. به موازات این زمزمه ها اختلاف و انشقاق در اصلاح طلبان هر روز عیان و عیان تر می شود ؛ حتی می توان از ایجاد جریان سوم هم حرف زد ؛ جریان سومی که نتیجه ی همان ابتذال سیاسی انتخابات 94 می باشد .
جریان سومی که گروههای جوان و البته تاثیرگزار اصلاح طلبان رهبری آن را به عهده دارند ، محفل حقیقی و مجازی تشکیل می دهند و رهبران سیاسی جدید را علم می کنند بی آنکه حتی مشاوره ای از سپید مو بخواهند .
ترکش های آن ابتذال همچنان ادامه دارد ، عبور از سپید مو آشکار و آشکارتر می شود و حتی حلقه ی اولیه که در روزهای اول بعد انتخابات به دیده ی تردید به بگو مگوهای آن ابتذال نگاه می کرد این روزها با صراحت و زبان تیز راجع به آن اتفاق شوم حرف می زنند .
می توان آن حرکت را سرآغاز زلزله ی سیاسی در جریان اصلاح طلبان کهگیلویه تعبیر کرد ؛ جایی که سیاست به قومیت تنزل داده شد و در یک عقبگرد تلخ از قلب مدرنیسم به قلب عصر حجر رسیدیم . تلخ و سخت و پر درد بود اما حقیقی هم بود .
مدرنیزه ، توسعه سیاسی ، جامعه شناسی فرهنگی همه با هم تحقیر شدند و اخلاق ذبح شد . تمام شعارهای معناگرایانه ی توسعه سیاسی و فرهنگی به مبتذل ترین سطح روابط غیر رسمی سیاسی تبدیل شد .
اگر چه سیاست در کهگیلویه تعطیل شدنی نیست و فقط درجه حرارات آن بالاو پایین می رود اما هر چی به انتخابات آتی نزدیک می شویم دماسنج فضای سیاسی حساس تر می شود و مردم سخت گیری که هنوز بهت انتخابات قبل را از یاد نبرده اند این روزها بازخوانی آن اتفاق شوم و سیاه را در دستور کار قرار داده اند تا این پیام را به سیاسیون برسانند که حافظه ی تاریخی شان آن اتفاق را بر سرشان می کوبد تا مبادا دوباره مهمانی چرام تِکرار شود و یا ضیافت میدان جهاد اتفاقی اتفاق بیوفتد .
هر چه باشد این روزها هم مردم سیاست شناس کهگیلویه حساس تر هستند و هم سیگنال های ارسالی از آنها نشان از عبور از فرد را دارد تا هزینه ی ریسک سیاسی جدید را بالا ببرند.. سوال قدیم با بازی جدید آیا تَکرار می شود ؟ آیا ابتذال سیاسی کهگیلویه تَکرار می شود؟
برچسب ها: ابتذال ، سیاست ، کهگیلویه
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
واقعا داری از جریان اصلاحات در کهگیلویه حرف میزنی...
اونم انتخاباتی که همیشه زمینه اصلیش فامیلی و احساسی بوده.
حتی همون مو سپید کرده هم فامیلی بهش رای دادن..حتی موحد را هم بهش فامیلی رای میدن...
از چه حرف میزنی؟
این حرفها نشان دهنده عدم شناخت و آگاهی محیطی از وضع انتخابات در استان هست.
همان منطقیان زمانی که از روی تفکر به حمایت از رستاد بلند شد ،طیف های زیادی اشکال کردند بهش که در زادگاه رستاد چند عدد رای داشتی خودت که الان از ما میخوای به این رای بدیم.
همون وقت بود که فهمید حق با اون بنده خداست.
چون عشیره و قوم گرایی حتی بین تحصیلکرده ها بشدت ریشه دوانده.
شاید بین مردم عادی به این اندازه نباشه که در ادارات وجود داره.
در همه این وانفسا اتفاقا انتخابات قبل که سردار هاشمی پیروز شد،شاهد فضای جدیدی بودیم ،که کاریزما ی ایشون باعث شد هم پر طوایف هم در احزاب سیاسی مقبولیت داشته باشه و مردم عبور کردند از این چیزها
اونهم برای اینکه منطقه نیازمند انسان های کاری است تا نظریه پرداز پر تم تراق .
و این خصلت را در سردار هاشمی دیدند.
و الان دارن ثمره آن را می‌بینند
در همه شهرستان های چهارگانه .
نه زمانی برای قومیت جاده تغییر میدادن و جاده ی دیگر رااین مالرو معرفی میکردند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار