کد خبر: ۶۹۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲ 21 December 2018

امیرانتخابی با توجه به ظرفیت این استان در حوزه پژوهش، گفت: شورای پژوهشی و اتاق فکر در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان راه اندازی شود.

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «شهرود امیر انتخابی» امروز (چهارشنبه، ۲۸ آذر) در آیبن رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب حوزه تاریخی استان با تاکید بر ضرورت فعالیت‌‌های پژوهشی در حوزه میراث فرهنگی گفت: متاسفانه در ادوار گذشته نگاه پژوهشی بر فعالیت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاکم نبوده و بدان سطحی نگریسته می شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری استان افزود: باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری سازمان دارای پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی خواستار نگاه استراتژیک در پروژه‌های سازمان شد و اظهار کرد: در طرح‌های سازمان به مسایل پژوهشی توجه تا چالش‌های این حوزه برطرف شود.

امیرانتخابی ادامه داد: باید از نظرات پژوهشگران در حوزه‌های مختلف بهره برده تا به موفقیت دست یافت و عامل موفقیت دولت و شخص رئیس جمهور توجه به پژوهش و آینده پژوهی است‌.

وی در ادامه خواستار ارایه خلاصه راهبردهای این ۲۰ عنوان کتاب شد و گفت: نکات استراتژیک و راهبردی این کتب احصا و در اختیار مدیران و مسئولان استانی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به حوزه صنایع دستی گفت: در تجاری‌سازی و برندسازی این حوزه خلاءهای بسیاری وجود دارد که باید رفع شود.

وی به حوزه گردشگری استان اشاره و بیان کرد: نگاه به حوزه گردشگری استان نگاهی اشتباه است و برای رونق صنعت گردشگری مطابق با شناسایی کشورهای هدف باید ارزآوری را مورد توجه قرار داد.

امیر انتخابی با بیان اینکه مزیت میراثی و گردشگری گیلان دیده نشده است ادامه داد: متاسفانه در برخی مواقع بافت‌های تاریخی و میراثی استان به عنوان مزاحم تلقی شده و بسیاری از تقاضاها مبنی بر تخریب این بافت‌ها و ایجاد بنای جدید است.

وی بافت‌های تاریخی را عامل جذب گردشگر خارجی دانست و تصریح کرد: باید حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی را تقویت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید بر تقویت صنایع دستی استان گفت: متاسفانه‌ ظرفیت‌های استان در این حوزه مغفول مانده و باید بدان هویت بخشید.

وی با توجه به ظرفیت این استان در حوزه پژوهش، تاکید کرد: شورای پژوهشی و اتاق فکر در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان راه اندازی شود.

امیرانتخابی با بیان اینکه تمام تصمیمات و برنامه ریزی‌های سازمان باید متکی بر پژوهش باشد تا منجر به نتیجه مطلوب شود اظهار کرد: باید مطالعات این حوزه تقویت شود.

وی با اشاره به ضعف‌های پژوهشی این حوزه گفت: با همت همگان سال آینده شاهد فعالیت‌های پژوهشی مطلوبی در این سه حوزه خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار