کد خبر: ۶۹۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 25 December 2018
نشست کمیته راهبردی ارتقاء کیفی سیما و منظر شهر یاسوج عصر روز دوشنبه برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی، در این نشست شهردار یاسوج گفت: توجه به منظر و سیمای شهری مطالبه عمومی شهروندان هست و همه اقشار جامعه با دیدگاههای مختلف به زیبایی ها و نازیبایی های شهری توجه دارند.
 
مسابقه طراحی المان های شهری در یاسوج برگزار می شود

دکتر نستهن مقدم بیان داشت: زنده بودن و پویایی یک شهر ارتباط مستقیمی با زیبایی معابر آن شهر دارد و تلاش این کمیته برای پویاتر شدن شهر یاسوج است.

وی با بیان اینکه 95 درصد از معابر شهر یاسوج نیاز به بازسازی دارند، بیان داشت: فرسودگی و قدیمی بودن بسیاری از معابر شهری در یاسوج و کارهای بی کیفیت باعث شده تا اکنون با صحنه های نازیبایی در شهر مواجه باشیم.

مقدم ابراز داشت: هدف از تشکیل این کارگروه استفاده از دیدگاه صاحب نظران در حوزه ای مختلف شهرداری و همچنین دریافت و آنالیز نظرات عموم جامعه برای تصمیم گیری در این ارتباط با مباحث سیما و منظر شهری است.

شهردار یاسوج با بیان اینکه زیبایی یک شهر ارتباط مستقیمی با اقتصاد شهر دارد، خاطرنشان کرد: یاسوج دارای زیبایی های طبیعی و خدادای فراوانی است که از آن به عنوان پایتخت طبیعت ایران یاد می شود.

وی افزود: این کارگروه باید تلاش کند تا با برنامه ریزی صحیح و انجام درست کار درست، اقتصاد گردشگری و جذب سرمایه گذاری در شهر را رونق ببخشد.

نستهن مقدم بیان داشت: در آستانه عید نوروز شهر یاسوج اقدامات خوبی در راستای زیباسازی در حال اجراست که این کمیته نسبت به نقد و بررسی آنها اقدام خواهد کرد.

شهردار یاسوج بیان داشت: برای میادین هفت تیر و فلکه ساعت و چند نقطه دیگر شهر مسابقه معماری در سطح کشور برگزار می شود که پس از تصمیم گیری این کمیته در خصوص چگونگی آن فراخون مربوطه منتشر خواهد شد.

عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست گفت: تشکیل کارگروه "ارتقا سطح کیفی سیما و منظر شهر یاسوج" در راستای تخصصی سازی اقدام در این حوزه است.

دکتر فرشاد نگین تاجی با تقدیر از توجه ویژه شهردار یاسوج به مباحث سیما و منظر، ابراز داشت: برای شکل گیری و خلق مناظر و ارتقا منظر کالبدی نیاز به استفاده از دیدگاه های مختلف علمی داریم.

نگین تاجی بیان داشت: در این کارگروه برای اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بحث و برنامه ریزی خواهد شد.

وی بیان داشت: فراخوان طراحی المان ها، آثار هنرهای تجسمی و مجسمه ها برای استفاده در میادین، بلوارها و رفوژهای شهر تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

عضو شورای شهر یاسوج بیان داشت: امیدواریم بتوانم با این فراخوان ها از توان و دانش معماران، شهرسازان، هنرمندان هنرهای تجسمی، دانشجویان و دانش آموزان و هنرمندان آزاد برای زیباسازی شهر بهره ببریم.

جلسات این کمیته طبق برنامه ریزی و بصورت کاملا منظم و هدفمند برگزار خواهد شد، ابراز کرد:  به شهروندان نوید می دهیم با به ثمر نشستن اهداف و تصمیمات این کمیته در سیما و منظر شهر یاسوج تحولات مثبتی شاهد خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار