وزیر بهداشت که صبح امروز وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده بود پس از افتتاح بیمارستان بزرگ شهید جلیل در شهر یاسوج ، راهی مناطق گرمسیری استان شد تا با همراهی استاندار و نمایندگان استان دیگر طرح های حوزه بهداشت و درمان را افتتاح کند.
کد خبر: ۶۹۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹ 28 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، وزیر بهداشت که صبح امروز وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده بود پس از افتتاح بیمارستان بزرگ شهید جلیل در شهر یاسوج ، راهی مناطق گرمسیری استان شد تا با همراهی استاندار و نمایندگان استان دیگر طرح های حوزه بهداشت و درمان را افتتاح کند.
افتتاح نخستین بخش فوق تخصصی ناباروری
با حضور وزیر بهداشت نخستنین بخش فوق تخصصی ناباروری استان در بیمارستان مادر و کودک بی بی حکیمه گچساران افتتاح شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:افتتاح مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه گچساران با حمایتی که بیمه انجام می دهد زوج های نابارور به راحتی در این بخش صاحب فرزند می شوند.
قاضی زاده هاشمی افزود: در بخش ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه (ع)متخصصان و تجهیزات بسیار خوبی فعالیت می کنند و به لحاظ خدمات بیمارستانی و نیروی انسانی متخصص هم سطح مراکز تهران، اصفهان ،شیراز و تبریز است.
رئیس بیمارستان بی بی حکیمه گچساران گفت :در این بخش برای زوج های نابارور عمل های ای وی اف، ای یو ای، پی جی جی و میکرو اینجکشن انجام می شود.
خانم دکتر بخشایی افزود: در این بخش همه خدمات به زوج ها با تعرفه دولتی انجام می شود.
وی با بیان اینکه برای راه اندازی بخش فوق تخصصی ناباروری 40 میلیارد ریال هزینه شده است افزود: در این بخش پیشرفته ترین تجهیزات بیمارستانی نصب شده است .
تاجگردون نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با راه اندازی این بخش بیماران برای درمان به خارج از استان مراجعه نمی کنند.
افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی باشت
یکی دیگر از پروژه های درمانی ، بیمارستان32 تختخوابی شهدای باشت بود که عصر امروز با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان اجرایی استان و شهرستان به بهره برداری رسید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین بهره برداری از این طرح بهداشتی گفت: عملیات اجرایی بیمارستان 32 تختخوابی باشت با زیر بنای 4 هزار و 375 متر مربع در سال 1392 آغاز شد.
علی محمد احمدی افزود: 130 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بیمارستان شهرستان باشت هزینه شده است.
وی مساحت این طرح بهداشتی را پنج هزار و 500 متر مربع اعلام کرد و گفت: برای تجهیز این طرح بیش از 70 میلیارد ریال اعتبار هم هزینه شد.
احمدی ادامه داد: این بیمارستان دارای سه طبقه و در بخش‌های تخصصی از جمله کودکان، زنان و زایمان، داخلی و جراحی ساخته شده است.
وی تصریح کرد: با خدمت رسانی این بیمارستان، نیازهای درمانی شهرستان باشت به صورت کامل پاسخ داده خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: سه پزشک متخصص تمام وقت و پنج پزشک متخصص پاره وقت در این شهرستان مستقر خواهند شد.
اورنگ ایلامی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان ساخت بیمارستان برای شهرستان باشت بوده که امروز به همت دولت جمهوری اسلامی این مهم میسر شد.
39 نفر از کادر بیمارستان باشت از طریق آزمون جذب شده است و 16 نفر نیروی خدماتی نیز از طریق پیمانکار بکار گرفته می شود.
مردم باشت پیش از این برای انجام امور درمانی به شهر دوگنبدان در 40 کیلومتری این شهرستان مراجعه می کردند.
افتتاح بزرگ ترین اورژانس کشور / 4 شهرستان و یک بیمارستان
برنامه  دیگر قاضی زاده هاشمی حضور در شهرستان کهگیلویه برای افتتاح بزرگترین اورژانس کشور بود که نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: مجموع اعتبارات هزینه شده برای بهسازی و تجهیز اورژانس شهرستان کهگیلویه ۱۰ میلیارد تومان است.
عدل هاشمی‌پور اظهار داشت: افتتاح ۴ پروژه بزرگ در حوزه درمان کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به یادگار از وزیر بهداشت می‌ماند.
هاشمی در ادامه افزود : برای شهرستان‌های ۴ گانه تنها یک بیمارستان در دهدشت با ۱۳۷ تختخواب است که انتظار می رود تدبیری اندیشیده شود.

وی در همین خصوص با بیان این که شهرستان کهگیلویه یکی از شهرستان‌های بزرگ استان است تصریح کرد: باید بسترها و زیرساخت‌های درمانی در این شهرستان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

نماینده مردم کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی افزود: با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن و همچنین پراکندگی شهرستان های ۴ گانه ایجاد و راه اندازی اورژانس هوایی ضروری است.
بیمارستان باشت افتتاح شد و بیمارستان چرام هنوز دیوار ندارد!
وی خواستار تعیین تکلیف روند اجرایی بیمارستان های لنده و چرام شد و افزود: بیمارستان چرام همزمان با باشت کلنگ زنی شد ولی هنوز دیوار پروژه چرام احداث نشده، باشت افتتاح شده است.

هاشمی پور با بیان اینکه برای نوسازی منازل پزشکان متخصص دهدشت با عمر ۳۰ ساله باید تدبیری کرد، خاطرنشان کرد: مجتمع آموزشی علوم پزشکی دهدشت تصویب و انتظار می رود برای راه اندازی تدبیری شود.

وی با تقدیر از خدمات وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد: اقدامات ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان های ۴ گانه شده به گونه ای که شاهد هزینه بیش از ۳۰ میلیارد تومانی در یک سال اخیر در حوزه تجهیزات و احداث هستیم.
مهمترین پروژه های درمانی کهگیلویه از زبان عدل هاشمی 

مهندس عدل هاشمی پور ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند انجام گرفته در حوزه سلامت ( احداث و تجهیز) در کهگیلویه بزرگ گفت: جمعیت شهرستان های 4 گانه 33 درصد استان و مساحت آن قریب به 40 درصد استان و جمعیت شهرستان کهگیلویه بالغ بر 137 هزار نفر می باشد که متأسفانه توازن اعتباری و خدمت رسانی عادلانه صورت نگرفته است.

سردار هاشمی پور ضمن انتقاد از روند اجرای بیمارستان های لنده و چرام علیرغم اخذ مجوز و تفاهم نامه های لازم، نیازمندی های مردم کهگیلویه بزرگ در حوزه سلامت را در چند مورد عنوان کرد:

1_ بیمارستان فعلی دهدشت به هیچ وجه جوابگوی خدمت رسانی به مردم نمی باشد و احداث بیمارستان 200 تختخوابی مطالبه مردم و نیاز شدید آنان است.

2_ بیمارستان شهرستان چرام با وجود انعقاد تفاهمنامه با بنیاد برکت و تأمین اعتبار 2 میلیارد تومانی از سوی وزارتخانه، اما 2 سال است که در بلاتکلیفی بسر می برد.

3_ بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان لنده نیز علیرغم انعقاد تفاهمنامه، همچنان بلاتکلیف است.

4_ بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان بهمئی علیرغم پیشرفت ریالی اما از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار نیست که امیدوارم با روحیه ی جهادی مقام عالی وزارت و حسن مساعدتی که دارند در همین سفر نسبت به احداث و تکمیل بیمارستانهای فوق تصمیم اساسی گرفته شود.

5_ مجتمع آموزشی دهدشت سالهاست تعریف شده ولی هیچگونه اقدام عملی صورت نگرفته که ضمن نیاز به بازنگری، نیازمند تصمیم گیری و دستور قاطع است.

6_ استدعا دارم نسبت به پرداخت مطالبات معوق پزشکان، پرستاران و عوامل بیمارستان اقدام عاجل عنایت فرمایید.

7_ دایر نمودن شعبه انتقال خون در کهگیلویه ضروری است.

8_ منازل سازمانی شبکه و بیمارستان وضعیت مناسبی نداشته و در خور شأن پزشکان نیست که امیدوارم نسبت به ساخت 25 منزل مسکونی دستور لازم ابلاغ گردد.

 برای تسریع در روند اجرایی بیمارستان های چرام ، لنده و بهمئی اقدام خواهیم کرد
دکتر قاضی زاده هاشمی هم در این نشست گفت : فرصت برای جبران اشتباهات گذشته علیرغم محدودیت ها، فراهم است و معتقدم اعتراض و نگرانی مردم و نماینده به حق بوده و بهره مندی یکسان از خدمات عمومی بایستی بوجود آید و در این جهت تلاش خواهم کرد.
وزیر بهداشت گفت: مسؤولان در قوای مختلف باید این شرایط را بیشتر درک کنند و نباید هر کسی شهر و دیار خود را به صورت جزیره‌ای ببیند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در این خصوص برای تسریع در اجرای ساخت بیمارستان‌های شهرستان‌های لنده و چرام و بهمئی از توابع شهرستان کهگیلویه بزرگ اقدام خواهیم کرد.
برای احداث پایگاه اورژانس دهدشت تلاش می کنیم
قاضی‌زاده هاشمی افزود: حدود نیمی از مردم استان در این شهرستان زندگی می‌کنند که نیاز دارد به طور ویژه در حوزه بهداشت و درمان و زیرساخت‌ها این شهرستان و توابع آن دیده شوند.
وزیر بهداشت و درمان با اذعان به اینکه شهرستانهای 4 گانه از محرومترین نقاط کشور است گفت: دستورات لازم جهت اجرایی شدن مطالبات نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در حوزه سلامت را صادر می کنم.
وزیر بهداشت یکی دیگر از ضروریات این چهار شهرستان را به دلیل وجود روستاها و مناطق صعب‌العبور پایگاه اورژانس هوایی دانست و گفت: برای احداث پایگاه اورژانس هوایی در این چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ تلاش می‌کنیم.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امشب در شورای اداری شهرستان کهگیلویه با اشاره به جمعیت زیاد شهرستان کهگیلویه بزرگ اظهار کرد: تخت‌های بیمارستانی در شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه متناسب با جمعیت نیست.
وزیر بهداشت افزود: باور داشته باشیم اکنون با بزرگترین قدرت‌های بین‌المللی در جنگ اقتصادی هستیم و مسؤولان باید از یک طرف شرایط را درک کنند و از سوی دیگر نباید توقعات را بالا ببریم.

هاشمی با متفاوت خواندن شرایط کشور نسبت به گذشته گفت: شرایط جدید حتا الزامات جدیدی طلب می‌کند باید از داشته‌ها مراقبت کنیم،نسبت به چیزی که در اختیار داریم با وسواس و خست در جایی هزینه کنیم که بهترین آورده را داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
سلام جناب آقای مرادی ریاست محترم سایت تابناک استان لذا ازشما عاجزانه تقاضا دارم موضوع واگذاری پیمانهای علوم پزشکی به یک نفرخاص چی هست تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار