بر اساس اطلاعیه روابط عمومی : برخی رسانه ها انعکاس دقیقی از سخنان معاون فرهنگی قوه قضاییه در دانشگاه یاسوج نداشته و به نقل از ایشان مطالبی منتشر کرده اند که برخی از آنها دقیق نقل نشده و برخی به کلی غلط است.
کد خبر: ۶۹۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴ 01 January 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند روز پیش و به مناسبت 9 دی معاون فرهنگی قوه قضائیه به عنوان سخنران این مراسم در شهر یاسوج حاضرشده و البته ضمن سخنرانی در برنامه 9 دی این شهر برخی دیدارها هم با دانشجویان و همچنین قضات این استان داشت.در یکی از برنامه ها معاون فرهنگی قوه قضائیه در دیداری که با دانشجویان داشت ، برخی مباحث در خصوص مفاسد اقتصادی و برخی اشخاص مطرح شد که اکنون روابط عمومی معاونت فرهنگی دستگاه قضائی نسبت به انعکاس رسانه ای آن توضیحاتی ارائه داده است.
برخی سخنان به کلی غلط انعکاس داده شد!
بنابر این گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، در اطلاعیه صادره خود آورده است : برخی رسانه ها انعکاس دقیقی از سخنان معاون فرهنگی قوه قضاییه در دانشگاه یاسوج نداشته و به نقل از ایشان مطالبی منتشر کرده اند که برخی از آنها دقیق نقل نشده و برخی به کلی غلط است. در توضیحات، بخش هایی از سخنان ایشان عینا نقل می شود:
1- یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری برای معرفی اقدامات موثر دستگاه قضا، تقویت اطلاع رسانی از عملکرد و فعالیت های قوه قضاییه به جامعه بوده است. این توصیه از تیرماه سال جاری، زمینه گسترده ای برای  توسعه ساختار اطلاع رسانی فراهم کرد و به جز اقتضائات فرآیند دادرسی، در سایر موارد هیچ منعی برای انتشار اطلاعات وجود ندارد. معاون محترم فرهنگی در این نشست و در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت اطلاع رسانی در قوه ضعیف است، گفت:  "... قوه قضاییه در اطلاع رسانی ضعیف بوده است، یکی از دلایل این ضعف، محدودیت های قانونی است. اعلام اسامی محکومان مالی تابع قانون است، این محکومیت اگر از سقفی بالاتر باشد، اجازه انتشار وجود دارد... در حال حاضر اطلاع رسانی ارتقاء یافته است... خبرگزاری میزان، حجم زیادی از اخبار را تولید و منتشر می کند، با رسانه ها و صدا و سیما هماهنگی زیادی دارد، ... در مجموع اذعان داریم که برای تقویت اطلاع رسانی در قوه قضاییه، مسیر زیادی در پیش است... از سوی دیگر بودجه قوه قضاییه بسیار محدود است و فقط بخشی از آن عملاً به ما اختصاص داده می شود، لذا با وجود این که تقویت رسانه و اطلاع رسانی در قوه از تاکیدات رییس محترم قوه قضاییه بوده است، محدودیت های بودجه و امکانات نتوانسته، اهداف ما را محقق کند..."

معاون محترم فرهنگی قوه قضاییه در این موضوع، هیچ اشاره ای به روابط عمومی قوه قضاییه نداشته و خبرنگار به خطا مسئله اطلاع رسانی را به آن ربط داده است.
2- در موضوع پرونده برادر معاون اول ریاست جمهوری، عنوان "پرونده سنگین" در سخنان معاون فرهنگی با عنوان "جرم سنگین" در برخی رسانه ها جایگزین شده است که بار حقوقی کاملا متفاوتی دارند. ایشان با بیان این که پرونده های مرتبط با بانک ها پیچیده بوده و رسیدگی را نیز طولانی می کند، از تعبیر "پرونده سنگین" یاد کرده اند که در برخی رسانه ها از واژه "جرم سنگین" به اشتباه استفاده شده است.

ایشان با ذکر مثال هایی از پرونده های یک صد جلدی و 70 جلدی، به زمان بر بودن تحقیقات و رسیدگی های دیگر قضایی اشاره کرده اند.
3- رقم "3 هزار میلیارد تومان" نیز در برخی منابع با عنوان"3 هزار میلیارد دلار" ذکر شده است که با واقعیت بیان شده، تطابق ندارد.
 ایشان از تعبیر"پرونده سه هزار میلیاردی" استفاده کرده اند که خبرنگار محترم به خطا آن را "سه هزار میلیارد دلار" ذکر کرده است.
 
                                               روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویراحمد سرافراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
وقتی برخی رسانه ها آماتور باشند حتما خروجی آن این خواهد بود که بطور کلی اخبار معاون محترم قضا را برعکس منتشر کنند/ در استان کهگیلویه و بویراحمد هم وقتی تایپیست رایانه در فلان پاساژ می شود خبرنگار و یا فروشنده پوشک بچه می گوید من رسانه ای هستم حتما باید این بی آبروریزی های خبری بشود/ چندسالی است که هم تعدادی از معلمان عزیز به درستی سرکلاس های شان نمی روند و بنظر می رسد دیگر نمی توانند سرکلاس هم به خوبی به امر تعلیم و تربیت بپردازند می گویند خبرنگاریم./ فرهنگ و ارشاد اسلامی هم .........../ بهرحال این است حال و روز این روزهای عرصه رسانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد/ موفق باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار