برای کسانی که در پی به دست آوردن اخبار سرانجام این حکم هستند باید گفت ، فعلا که خبری نیست و کسی هم اطلاع کامل و جامعی ندارد که چه شد اما جسته و گریخته برخی خبرهای تایید نشده به گوش می رسد که علیرغم طی شدن مراحل قضایی و قطعی شدن حکم شلاق اما احتمال لغو شدن آن هم وجود دارد!
کد خبر: ۶۹۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 02 January 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شاید بسیاری از مردم می پرسند ماجرای اجرای حکم شلاق دو تن از مدیران کهگیلویه و بویراحمد به کجا رسید ؟! و آیا این حکم اجرا شد یا نه ؟! برای کسانی که در پی به دست آوردن اخبار سرانجام این حکم هستند باید گفت ، فعلا که خبری نیست و کسی هم اطلاع کامل و جامعی ندارد که چه شد اما جسته و گریخته برخی خبرهای تایید نشده به گوش می رسد که علیرغم طی شدن مراحل قضایی و قطعی شدن حکم شلاق اما احتمال لغو شدن آن هم وجود دارد!
حکم شلاق برای دو مدیر
معاون فعلی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و یک مدیر کل فعلی کهگیلویه و بویراحمد به موجب آنچه در حکم به عنوان تصرف غیرقانونی در اموال عمومی ودولتی آمده است، به شلاق به ترتیب به تحمل هفت فقره یکصد و ده ضربه شلاق تعزیری و یک فقره هفتاد و چهارضربه شلاق تعزیری محکوم شدند.(اینجا)
برخی بر این اعتقاد بوده و هستند که چون این مدیران از طریق برخی سیاسیون حمایت می شوند بنابر این اجرای حکم در مورد آنها صورت نخواهد پذیرفت همانگونه که برای مدیران قبلی صورت نگرفت و یا اینکه در نهایت تبرئه خواهند شد اما جدیت اخیر دستگاه قضائی استان امیدواری به عدم مماشات با چنین افرادی با چنین تخلفاتی است.
دور باطل برای احکام قضائی علیه مسئولان
یکی از نکات بسیار مهم در صدور و سرانجام احکام قضایی برای برخی مدیران متخلف در کهگیلویه و بویراحمد رسیدن به یک نوع " دور باطل" است به این ترتیب که این حکم اخیر برای دو مدیر نه اولین حکم دستگاه قضایی برای مدیران متخلف بوده و با این وضعیت موجود در دستگاه های دولتی ، احتمالا آخرین مورد هم نخواهد بود اما با توجه به صدور احکام قبلی و عدم اجرای آن ها به هر دلیل ، چندان امیدی به اجرای این احکام هم نیست. و احتمالا مدیران متخلف بعدی با کمی حساب و کتاب سود و زیان تخلف ، به این نتیجه خواهند رسید که تخلف را انجام دهند! دست آخر کسی پیدا می شود که با پادرمیانی و یا هر طریق دیگر مانع اجرای حکم شود.
چرا احکام قضایی بر علیه مدیران دور باطل است ؟ به این دلیل که نه مدیر کل سابق کار حکم بر علیه وی اجرا شد ، نه رئیس سازمان مدیریت و نه مدیران متخلف انتخابات و نه برخی دیگر از مدیران ! پس می توان نتیجه گرفت که اکنون هم احتمالا هیچکدام از دو مدیر متخلف پرونده اخیر شلاق نخواهند خورد!
و اما نکته ای عجیب تر در صدور حکم این دو مدیر ، تعلیق حکم انفصال از خدمت است ! مطمئنا عموم مردم با این سوال در ذهن خود درگیر هستند که اگر تخلف این دو مدیر اثبات شده است و حکم شلاق هم برای آنان صادر شده است ، چطور حکم انفصال از خدمت آن ها تعلیق شده است؟ البته این یک سوال از یک ذهن عام است و مطمئنا قاضی رای دهنده به این حکم تعلیق از انفصال دلایل حقوقی دارد!
تعلل در اجرای حکم ! /  پای چه کسانی در میان است؟ 
بر هیچ کس پوشیده نیست که صدور احکام در دستگاه قضایی و حتی اطلاع رسانی در خصوص برخی پرونده دارای شرایط خاص خود است به نحوی که ورود و خروج اطلاعات به این دستگاه طبق ضوابط خاص و در گرو پیمودن مسیرهای خاص است اما در فضای امروزی و با این همه اسباب اطلاع رسانی لحظه ای ، اقناع کردن افکار عمومی ، دستگاه قضا و غیر قضا نمی شناسد بنابراین لازم است مسئولین قضایی بتوانند افکار عمومی را هم در خصوص پرونده این دو مدیر قانع کنند.
نکته مهم اینجا است که این پرونده از مسیر کاملا حقوقی و مطابق با ضوابط دستگاه قضایی از مراحل ابتدایی در دادستانی شروع شده و پس از طی مراحل قانونی نهایتا به مرحله پایانی یعنی اجرای احکام رسیده است و از همه مهمتر آنچه که تاکنون از مصاحبه های مسئولین قضایی از رئیس کل دادگستری تا دادستان برآورد می شود ، این مسئولین مصرانه خواستار اجرای حکم هستند. 
اما خبرهای غیر رسمی از ارجاع پرونده به قوه قضائیه در کشور خبر می دهد و برخی خبرها از تقاضای برخی افراد مهم برای بررسی مجدد این پرونده حکایت دارد! و آنگونه که مشخص است عده ای در تلاش برای یافتن راهی برای عدم اجرای این حکم هستند.
البته اینگونه موارد غیر رسمی است و بنا به بازتاب انها هیچوقت هم رسمی نمی شود اما کاملا مشهود است که کس یا کسانی سعی در تبرئه این مدیران دارند و حتی شنیده شده که برخی در توجیه این اقدام خود و تقاضای بررسی مجدد پرونده ، تنها نبودن این افراد در ارتکاب تخلف را مطرح کرده اند یا به نوعی بر این باورند که این افراد قربانی دیگران می شوند.
لزوم تداوم انقلاب دستگاه قضایی
از طرف دیگر مسئولین دستگاه قضایی بدانند که مردم تقریبا از دولتمردان و حتی دستگاه های نظارتی آنان چندان امیدی ندارند و اکنون با این وضعیت آشفته ای که بر اثر سوء مدیریت و سوء نظارت مدیران اجرایی بوجود آمده است، تنها امید مردم هستند بنابراین این اقدامات اخیر که به واقع نوعی انقلاب در برخورد با مفاسد است باید با همان جدیت دنبال شود و مردم نباید در نهایت به این ذهنیت برسند که "اگر جای این دو مدیر یک فرد بدون پشتوانه بود ، آیا حکم شلاق تاکنون اجرایی نشده بود؟!"
در پایان مسئولین دستگاه قضایی بدانند که افکار عمومی به شدت چشم امید به اقدامات آنان دوخته است و نباید بخواهند و نه بگذارند اجرای این احکام مشمول گذشت زمان و فراموشی در اذهان مردم شوند. ضمن اینکه منظور و اصرار بر اجرای این حکم مرتبط با این دو مدیر نیست بلکه این تنها امیدی است که شاید بتواند سدی در برابر تخلفات بعدی دیگران باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
مصرانه منتظر ورود دستگاه قضایی به تخلفات در دانشگاه علوم پزشکی هستیم
ناشناس
|
France
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
این شلاقهها را به مدیران تهران مسئولین ان بزنید که بیعت دزدی را در. ایران گذاشتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
متاسفانه براساس اطلاعات موثق استاندارمحترم که ادعای مبارزه با تبیض وفساد رادارند وهمچنین یکی از نمایندگان صاحب نفود از نهاد ریاست جمهوری خواسته اند که ازطریق کمیته تاملی دستگاه قضا وقوه مجریه مشکل این دومدیر خدوم وبهاصطلاح کس دار حل وفصل شود ظاهرا تنها مشکل استان ما فقط همبن مورد است وبقیه مشکلات از جمله تورم بیکاری اقلام اساسی ازجمله نان وگوشت و... دیگر مایحتاج به همت مدیران متخلف حل وفصل شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
چرا مدیران فرشتگان که پولهای مردم را 5 سال است بالا کشیدند . بلوکه کردند نمی اورید وسط میدان شلاق بزنید ............................................چون باید خودتان را شلاق بزنید ......پلیس امنیت پول وجان مردم ............................خجالت خجالت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار