کد خبر: ۶۹۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲ 02 January 2019
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۱۰۰ روستا در سطح استان داریم که عملاً مردمانشان فاقد قدرت دریافت حتی وام بدون بهره هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، وحید محمدی‌تبار امروز در حاشیه بازدید از روستای بهره‌عنا در شهرستان باشت اظهار کرد: در بارش‌های سال جاری کلیه منازل این روستا به دلیل کاه گلی بودن غیر قابل سکونت شده بوده و خسارات زیادی به ساکنان وارد شده بود.

وی گفت: خانه‌های سنتی و قدیمی این روستا در برابر حتی ده دقیقه بارندگی دوام ندارند و باید این خانه‌ها مجدداً ساخته و نوسازی بشوند.

این مسوول افزود: معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از روستای بهره‌عنا باشت بازدید کرد.

وی گفت: مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مدیرکل بحران استانداری، مدیرکل بنیاد مسکن، فرماندار باشت و بخشدار بوستان از روستای بهره‌عنا و منازل خسارت دیده بازدید کرد.

محمدی‌تبار در این باره گفت: امروز (دوشنبه 10 دی‌ماه 97) با هماهنگی‌های انجام گرفته هیأتی از مسئولین از جمله؛ مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان، معاون وی، فرماندار باشت و بخشدار بوستان از روستای بهره‌عنا و منازل خسارت دیده از بارش‌های مهرماه سال جاری بازدید کردند.

وی گفت: روستای عنا در جوار امامزاده سید فخر الدین احمد(ع) در نقطه مرزی استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ نفر و حدود ۲۰ خانوار هستند. ساکنان این روستا اکثراً با دامداری و کشاورزی کوچک امرار معاش می‌نمایند.

مدیر کل مدیریت بحران استان  گفت: از مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان تشکر می‌کنم که دعوت ما را پذیرفته و امروز با بازدید میدانی از وضعیت زندگی رقت بار و سخت این خادمان حرم امام زاده بازدید کردند.

محمدی تبار گفت: حدود ۱۰۰ روستا در سطح استان به این شکل داریم که عملاً مردمانشان فاقد قدرت دریافت حتی وام بدون بهره هستند.

وی افزود: مهدیان معاون بنیاد مسکن کشور قول مساعد داد که برای ساخت مسکن این افراد برنامه ریزی و پیگیری از طریق بنیاد مسکن و با کمک نهادهای حمایتی انجام پذیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار