کد خبر: ۶۹۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 02 January 2019
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد : خویش فرمایان ، افراد غیرشاغل و کسانی که ارتباط بیمه ای آنان قطع شده است، می توانند بیمه خود را به صورت اختیاری تا رسیدن به شرایط بازنشستگی ادامه دهند .
عباس نورمحمدی اظهار داشت : بیمه اختیاری ، تمهیدی است به منظور ادامه بیمه برای کسانی که قبلا مشمول تامین اجتماعی بوده اند و سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان دارند ، اما ارتباط بیمه ای آنان قطع شده است.این افراد می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و ارایه مدارک و انعقاد قرارداد ، به عنوان خویش فرما بیمه خود را ادامه دهند و از حمایت های سازمان تامین اجتماعی برخوردار شوند .

وی گفت : در این نوع بیمه فرد می تواند با داشتن یک ماه سابقه بیمه پردازی و حداکثر ۵۰ سال سن مشمول بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد .البته متقاضیانی که سنشان بالاتر از ۵۰ سال است ، در صورت داشتن سابقه پرداخت حق بیمه معادل مازاد سنی ، می توانند از این نوع بیمه استفاده کنند . مثلا چنانچه فردی ۵۵ سال داشته باشد ، در صورتی می تواند تحت عنوان بیمه اختیاری زیر پوشش قرار گیرد که حداقل ۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان داشته باشد .
 
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد :خویش فرمایان و افراد غیرشاغل می توانند با بیمه اختیاری سابقه بیمه ای خود را تکمیل کنند

وی گفت : با این حال ، کسانی که ۱۰ سال و یا بیشتر ، سابقه بیمه ای داشته باشند ، بدون شرط سنی می توانند تحت عنوان بیمه اختیاری مشمول حمایت های تامین اجتماعی قرار گیرند. هم چنین اگر فردی قبلا از این نوع بیمه استفاده کرده و آن را به هر دلیل متوقف کرده باشد، بدون در نظر گرفتن سن و سابقه بیمه ای می تواند بیمه اختیاری شود .
نورمحمدی نرخ حق بیمه اختیاری را ۲۷ درصد اعلام کرد و افزود : متقاضیان باید معادل ۲۷درصد دستمزد مبنای کسر حق بیمه خود را به صورت ماهانه به تامین اجتماعی پرداخت کنند .

 وی در باره مزایای این نوع بیمه و تعهدات سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شده گفت : متقاضیان در زمان بیمه پردازی می توانند همراه با افراد تحت تکفل خود با داشتن دفترچه از خدمات درمانی تامین اجتماعی به طور رایگان و بدون کسر فرانشیز بهره مند شوند و همانند بیمه شدگان عادی از کمک هزینه وسایل کمک پزشکی (پروتز و اورتز) و کمک هزینه تدفین نیز استفاده کنند ، اما به دلیل ماهیت این نوع بیمه و نداشتن کارفرما مشمول دریافت بیمه بیکاری ، کمک هزینه ازدواج و غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری نخواهند بود .

مدیرکل تامین اجتماعی استان بیمه حرف و مشاغل آزاد را نیز ویژه کسب و کارهای آزاد و زنان خانه دار دانست و افزود : این گروه ها نیز می توانند با نرخ های ١٢ ، ١٤ و ١٨ درصد مشمول بیمه قرار گیرند . تعهدات سازمان در این نوع بیمه با توجه به نرخ حق بیمه انتخابی توسط بیمه شده شامل بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی خواهد بود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار