کد خبر: ۶۹۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 02 January 2019
معاون عمرانی مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 500 خانوار عشایر این استان در سال جاری صاحب پنل های خورشیدی شدند.
بهمن آزادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای هر دستگاه پنل خریداری شده 6 میلیون ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: عشایر محروم زیلایی،دریلا و تنگ سرخ از جمله مناطقی هستند که پنل های خورشیدی به آنها واگذار شده است.
آزادی تصریح کرد:اعتبار مورد نیاز پنل های خورشیدی از طریق فرمانداری های شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد تامین اعتبار شد.
وی بیان کرد: هر دستگاه پنل خورشیدی قابلیت تامین انرژی وسایلی مانند تلویزیون، یخچال و پنج لامپ را دارد.
معاون عمرانی مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال پیگیری هستیم تا از طریق وزارت نیرو برای تمام خانوارهای عشایری با هدف کاهش استفاده از چوب درختان جنگلی و رفاه حال آنان پنل های خورشیدی تامین شود.
وی اظهار کرد:استفاده از انرژی های نو به جای سوخت فسیلی در مناطق سخت گذر و دوردست گام مهمی در حفاظت از منابع طبیعی و آسایش مردم است.
 
500 خانوار عشایر کهگیلویه و بویراحمد صاحب پنل خورشیدی شدند

آزادی بیان کرد: تا پیش از پنل های خورشیدی به صورت محدود به 100 خانوار عشایری در این واگذار شده بود.معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت صیانت از درختان جنگلی گفت: یک میلیون و 300 هزار لیتر نفت سفید در بیش از 500 منطقه عشایر این استان در سال جاری توزیع شده است.
آزادی بیان کرد: این میزان نفت سفید بین بیش از 10 هزار خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.
آزادی اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده در زمستان امسال عشایر مستقر در مناطق قشلاقی و اسکان یافته هیچ گونه کمبود سوخت زمستانی نخواهند داشت و در صورت نیاز سوخت مازاد سهمیه سوخت نیز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
وی افزود: سوخت مورد نیاز عشایر این استان از طریق 10 جایگاه سوخت در مناطق مختلف استان انجام شد.
55 درصد دام، 27 درصد عرصه‌های زراعی، 17 درصد باغ‌ها و تولید 54 درصد گوشت قرمز کهگیلویه و بویراحمد در اختیار جامعه عشایری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار