کد خبر: ۶۹۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ 03 January 2019
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: تدوین کتاب ناگفته‌های ثانی با روایت زندگینامه شهید محمد سهرابی‌ثانی به پایان رسیده و آماده چاپ است.

اسفندیار مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده، با اشاره به ضرورت تبیین روحیه ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: روحیه ایثار و شهادت از دیرباز در میان ملت ایران، باعث سرافرازی وسربلندی در جامعه بین‌المللی بوده است.
وی افزود: ملت ایران در راه پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی شهدای بسیاری را تقدیم نموده که سیره و زندگی آنها برای ماها درس زندگی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده تصریح کرد: درست است که جنگ تحمیلی بر ملت ایران به پایان رسیده ولی این ملت تا به امروزه در عرصه‌ها و زمان‌های مختلف مورد هجوم دشمنان خود قرار گرفته‌اند ولی با گذشت از جان و تقویت روحیه ایثار و شهادت یک وجب از خاک خود را به دشمن نداد و توطئه‌های آنان را در نطفه خفه کردند.
مختاری در ادامه به ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوانان و آیندگان اشاره و یادآور شد: تبیین سیره و منش شهدا می‌تواند درس زندگی باشد تا بتوانیم به مقصد و مقصود خود که سربلندی و سرافرازی نظام و انقلاب در عرصه های مختلف دست یابیم.
وی در ادامه به شهدای مبارزه با گروه‌های تروریستی اشاره و خاطرنشان کرد: شهید پاسدار محمد سهرابی‌ثانی از جوانان برومند شهرستان لنده در مبارزه با گروهک تروریستی پژاک در تپه‌های جاسوسان بوده که در ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده ادامه داد: به همت فرهنگی اجتماعی ناحیه لنده زندگینامه شهید سهرابی‌ثانی تحت عنوان  «ناگفته‌های ثانی» در قالب بیش از 160 صفحه و سیری در خاطرات و سیره‌ی این شهید به دست جوانان این شهرستان به رشته تحریر درآمده و تدوین شده که به‌زودی توسط ستاد کنگره سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد به چاپ خواهد رسید.
مختاری گفت: این کتاب توسط  استاد کورش محمدی و برادران بسیجی مجتبی صدری دلیک، سلیمان پرباز و محمد ریاحی به رشته تحریر درآمده و طراحی جلد این کتاب نیز به همت برادران صدری‌دلیک و عین‌اله تقی زاده انجام شده است.
پاسدار شهید محمد سهرابی ثانی از شهدای شهر لنده میباشد که در تاریخ 13/6/1390 در حملات تروریستی گروهک پژاک در تپه های جاسوسان به فیض شهادت نائل آمد و آرامگاه ایشان در شهرک سرآسیاب لنده می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار