نکنه تاسف بار دیگری که این روزها بسیار در شهر یاسوج باعث نگرانی است ، تغییر صداقت در فرهنگ ناب عشایری است به گونه ای که برخی اقدامات فروشندگان مانند همین فروختن نان مانده به مشتریان با استفاده از فریب است!
کد خبر: ۶۹۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 04 January 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / این روزها وضعیت بازار آنچنان آشفته است که هر روز و هر لحظه باید منتظر شنیدن خبری بدتر از لحظات قبل بود ! از نکات تاسف بار این روزها می توان به دو موضوع یکی مرتبط با فرهنگ عمومی و تغییرات منفی چشمگیر متاثر از وضعیت بازار و سودجویی برخی افراد و دیگری افسارگسیختگی قیمت در حالی که بازرسان و دولت کلا نظارت را رها کرده یا اگر هم برنامه ای در حال اجرا دارند بیشتر نمایشی است و یا اینکه بی تاثیر ، یاد کرد.
از مشکلات ارزی و بازار سکه و طلا و اتفاقات بدی که برای اقتصاد کشور پیش آمد که بگذریم به افسار گسیختگی بازار می‌رسیم که این یکی نه به دلیل تحریم‌ها بلکه به واسطه بی‌مسؤولیتی برخی مسؤولان صورت گرفت.
نمونه‌ای از این بازار افسار گسیخته را می‌توان در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج مشاهده کرد و نمونه آخر آن قحطی گوشت در بازار شهر یاسوج است.
مسؤولانی که نتوانستند قیمت‌های مصوب شده در ستاد تنظیم بازار را حتی برای دو روز ثابت نگه دارند و دیدیم که بازاریان وقعی به مصوبات ستاد تنظیم در استان نگذاشتند.
نان در شهری که فرهنگ ناب عشایری اش بر باد رفت!
اما حرف امروز ما اجحافی است که در نان به مردم می‌شود مردمی که قوت لایموتشان نان است و انتظار دارند لااقل نان سالم و تازه در سفره‌های خود ببییند.
محض اطلاع بازرسان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد نانی که به نام سنگک و بربری به دست مردم شهر یاسوج در برخی نانوایی‌ها می‌رسد نان شب مانده‌ای است که صبح روز بعد، پس از گرم کردن دوباره نان به دست مردم می‌دهند نانی بی‌کیفیت و بیات که معلوم نیست از نظر بهداشتی سالم است یا نه؟.
با گفت‌وگویی که با مردم در صف نانوایی‌ها داشتیم از این اقدام نانوایی‌ها گلایه‌مند بودند و بیشترین انتقاد آن‌ها به مسؤولانی بود که هیچ توجهی به مشکلات مردم ندارند.
یکی از مشتریان نانوایی... در یاسوج، در گفت‌وگو با خبرنگار ما به صورت طنز این گونه گفت که صبح زود است و ناظران صنعت و معدن و تجارت در خواب شیرین تشریف دارند و نمی‌بینند که نان شب مانده را به قیمت نان داغ تنور به دست مردم می‌دهند.
در خصوص ضعف نظارت و بی مسئولیتی ناظران بازار زیاد گفته شد و البته هیچ تاثیری هم نداشت و هر روز شاهد وضعیتی بدتر از قبل هستیم اما نکنه تاسف بار دیگری که این روزها بسیار در شهر یاسوج باعث نگرانی است ، تغییر صداقت در فرهنگ ناب عشایری است به گونه ای که برخی اقدامات فروشندگان مانند همین فروختن نان مانده به مشتریان با استفاده از فریب است! چیزی که اصلا نمی تواند توجیهی داشته باشد چرا که نه به دلار ربط دارد نه به گرانی و نه به بازرسی بازرسان ، بلکه به داشتن وجدان و انصاف برمی گردد که متاسفانه کم کم دارد از جامعه ای با روحیه ی صداقت مردم این دیار رخت بر می بندد!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
این همان کلید است که براش سر می شکوندند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار