به گفته جهانگیر جانفزا سرپرست منطقه حفاظت شده دنای شرقی این رد پا چنان تازگی داشت که شاید این پلنگ با دیدن محیط بانان پا به فرار گذاشته است.
کد خبر: ۶۹۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 05 January 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد محیط بانان منطقه حفاظت شده دنای شرقی موفق می شوند از رد پای یک قلاده پلنگ در برف تصاویری را ثبت نمایند. 
برف به جهت این که آب جامد محسوب می شود، منبع بسیار مهمی برای تامین آب آشامیدنی و آب کشتزارها و باغ ها به شمار می رود.

از طرفی این نعمت الهی به خاطر اینکه رفته رفته به آب تبدیل می شود, اهمیت بیشتری نسبت به باران در زمین دارد زیرا برفی که روی سطح زمین بشکل یخچال طبیعی  می ماند منبع ارزنده ای برای تامین آب در اعماق محسوب می شود. 

پوششی از برف می تواند از گیاهان در حال خواب مزارع را محافظت کند و درختان را در مقابل سرمای بیش از حد نگهداری کند و در حقیقت برف بزرگ ترین پشتوانه بر زندگی بشر در زمینه آبیاری کشتزارها است.
بنا براین برف علاوه بر فوایدبی شماری که دارد  در بسیاری از مواقع باعث ثبت تصاویری از ردپایی جانورانی می شود که مشاهده مستقیم آنان بسیار مشکل است .


بر اساس گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد محیط بانان منطقه حفاظت شده دنای شرقی  در روز جمعه چهاردهمین روز از دی ماه 97 حین گشت و کنترل منطقه , موفق به ثبت تصاویری از رد پای یک قلاده پلنگ در منطقه می شوند.

به گفته جهانگیر جانفزا سرپرست منطقه حفاظت شده دنای شرقی این رد پا چنان تازگی داشت که شاید این پلنگ  با دیدن محیط بانان پا به فرار گذاشته است.

گفتنی است منطقه حفاظت شده دنای شرقی با 28 هزار و 202 هکتار عملا" از سال 1382 تحت حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد قرار گرفت و دارای تنوع گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فردی است.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
خیلی با حاله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
این ردپای گرگه پلنگ رد ناخن در ردپاش نداه
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
آخی ..........
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار