کد خبر: ۶۹۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 05 January 2019
مدیر کل راه و شهرسازی  از ابلاغ اعتبار 35 میلیلر ریال  برای فاز دوم پروژه پل سوم،  شامل احداث دال دوم خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی  اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، عبد المجید نژاد صفوی  در خصوص آخرین وضعیت اجرایی فاز دوم  پروژه پل سوم  بیان کرد: عملیات اجرایی فازدوم  پروژه پل بشار به  دلیل کمبود اعتبار متوقف هست  که در این راستا مبلغ 35 میلیارد  ریال ابلاغ اعتبار شد تا در آینده نزدیک عملیات اجرایی فازدوم اجرایی آغاز خواهد شد.
نژاد صفوی  افزود : مبلغ اعتبار ابلاغی 35 میلیارد ریال  است  که باید پیگیری کنیم منابع تخصیص هم حل و فصل شود ، انچه در خور شان مردم شریف استان  است ، برای خدمت رسانی  بهتر ارائه دهیم.
وی عنوان کرد: ان شالله در صورت تخصیص اعتبار ابلاغ شده بتوانیم تیر های پل که بصورت فلزی است که قیمت بالایی دارند را خریداری و دال دوم رو اجرا کنیم که اگر خداوند قبول کنه برای سال آینده دال دوم رو هم ریز بار ترافیک ببریم.
نژاد صفوی  با اشاره به  اینکه تکمیل این پروژه بار ترافیکی را کاهش میدهد ادامه داد: اجرای پروژه فازدوم پل سوم هم از نظر پدافند غیرعامل و هم از نظر ترافیک و تراکمی که در برخی از نقاط اصلی شهر یاسوج وجود دارد ،حائز اهمیت است.
وی خاطر نشان کرد: فاز دوم پروژه به دلیل برخی مشکلات کمبود اعتبار معطل مانده بود که خوشبختانه  تقریبا حل شده است ابلاغ اعتبار این پروژه انجام شده است و انشاالله  عملیات اجرایی این پروژه به زودی آغاز خواهد شد.
وی در رابطه با مشکلی که بر اثر بارندگیها برای پل سوم ایجاد شده بود گفت: در رابطه با بحث پل سوم بشار مدت یک هفته بیتوته ای که در زمان حادثه روی پل داشتم  بارها تاکید کردم  که بدنه و اسکلت پل هیچ اسیبی ندیده تمام امور ایمنی در خود سازه پل رعایت شده تمام ستونها و دیوارها بر روی شع اجرا شده و مطمئنا نه هیچ اثر تخریبی پیدا نکرده و نه هیچ اثری خواهد دید.
نژاد صفوی در ادامه گفت:  تاکیدم این است که سازه پل هیچ مشکلی نداره و تنها خسارتی که باعث شد این ذهنیت پیش بیاد ، بخشی از دیوار حائل  خاک ریز  که اصلا ربطی به سازه پل ندارد به دلیل انحراف مسیرآب تخریب شد.
مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سازه اصلی اسیبی ندیده و علت  اینکه  بخشی از  خاک ریز پشت پل بخشی اسیب دیده  به دلیل عدم رعایت موارد فنی بود که متوجه پل نیست افزود:  در قانون استاندارهای داریم از جمله محدوده برداشت رودخانه ها  ،حریم رودخانه بخصوص برای پل بشار که یک رودخانه وحشی شناخته شده و سیلابهای مقطعی پر فشار را دارد که  متاسفانه شاهد کشاورزی های بودیم که در انجا بحث کشاورزی با ابیاریهای که می شود آن رژیم طبیعی آب متاسفانه بهم خورده و همچنین بحث  تاسیساتی زیر پل وجود دارد همه از جمله عوامل به وجود اوردنده مشکل پیش آمده برای دیوار حائل پل بوده است.
وی در اخر خاطر نشان کرد: در سازه پل انچه که پیمانکار و مشاور طراحی کرده تمام اصول فنی رعایت شده  البته هنوز خودمان داریم رصد میکنیم  ما برای یقیین بیشتر باز یک سری استاندارد سازی های مجدد و آزمایشات جدید را در دستور کار قرار داده ایم، ولی باز هم تاکیدم بر این است که سازه پل به هیچ وجه اسیب ندیده و ان شالله در آینده هیچ مشکلی به وجود نخواهد آورد و مردم از این بابت خیالشان راحت باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار