کد خبر: ۶۹۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 05 January 2019
به مناسبت صدور فرمان حضرت امام (ره) در خصوص تشکیل هسته های گزینش، نشستی با حضور مسئولان گزینش دستگاه قضایی و اجرایی در دادگستری استان برگزار شد.
در 15 دی سال 1361 بود که حضرت امام خمینی (ره) فرمانی مبنی بر تشکیل هسته های گزینش در همه ی دستگاههای اجرایی کشور صادر نمود .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد؛ حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در سخنانی با اشاره به اینکه هدف هسته های گزینش سالم سازی محیط اداری است اظهار داشت: دغدغه نظام سلامت اداری در جمهوری اسلامی بر عهده ی هسته های گزینش است.
رییس هسته گزینش قوه قضائیه در استان، با اشاره به آیه 13سوره مبارکه ی حجرات گفت: همه اقشار جامعه و در این استان در موضوع گزینش شان، باید تقوا را مبنا قرار دهیم و اینکه سردسیری و گرمسیری را مد نظر قرار دهیم نیست .
وی افزود: اینکه فردی در چه طایفه ای زندگی می کند یا با چه اشخاص سیاسی و دینی ارتباط دارد ملاک گزینش نیست. گاهی اوقات شاید نامه ی مسئولی برای گزینش راهگشا باشد، اما ملاک نیست.
این مقام روحانی توصیه ای هم به حاضران نمود و گفت: مبنای گزینش را نتیجه ی کار خودتان قرار دهید، اینکه فرد با چه کسی ارتباط دارد و به کی وصل است ملاک نیست این سفارش ها ممکن است کمک کننده باشد ولی مبنای عمل گزینش نیست ، افراد را بر مبنای خصائص شان مورد گزینش قرار دهید.
مزارعی در ادامه با اشاره به فرمایش مولای متقیان امام علی (ع) که مردم را به  معادن طلا و نقره تشبیه نمودند، گفت: ارزش افراد بر مبنای لیاقتشان باید برای مناصب مختلف مد نظر قرار گیرد. وقتی در حوزه ی  ادارات و تشکیلات نظام جمهوری اسلامی، عمده ی مدیریت باید از نیروهای کارآمد و متخصص باشد. باید ضعف ها و استعدادها را در حوزه گزینش مشخص کنیم نیروهایی که کارهای تخصصی دارند را برای پست های تخصصی گزینش کنیم. دقت افراد در کارها، نیز باید ملاک قرار گیرد.
رییس کل دادگستری استان وظایف هسته های گزینش را مهم و اساسی توصیف کرد و گفت: مسئولان گزینش دقت نمایند که در انتخاب افراد دقت، تا فرد منتخب کارآیی لازم را داشته باشد و ضرری متوجه مردم، مسئولان و نظام نشود.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ادامه ی این نشست اظهار کرد : بارها در نشست ها و مکان های مختلف گفته ام و در این جمع مسئولان گزینش استان هم اعلام می کنم ،به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ارادت خاصی دارم، مردمی متدین و انقلابی که در همه ی عرصه های انقلاب در صحنه هستند و سزاوار است مسئولان نیز به این مردم خدمت خالصانه داشته باشند.
وی در پایان گفت: ما مسئولان در ارایه خدمت به مردم یگانه عمل نکردیم. تکلیف ما ارائه حقایق است. توجه نمائید افرادی که هیچ کسی را ندارند مشغول به کار شوند و در این بین شاخص ها نیز رعایت شود.
در این نشست دکتر انصاری طلب مدیر گزینش استانداری در سخنانی گفت: دشمنان جبهه ی اسلامی با وقوع هر اتفاق در این کشور، پایان انقلاب اسلامی را اعلام می کردند، وقوع درگیری های متعدد داخلی، جنگ تحمیلی، نبرد نرم و فتنه 88 همه از دسیسه های استکبار برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلام ایران،  با شکست مواجه شده است.
وی گفت: ما باید عملکرد خودمان را در این چهل سالگی انقلاب محک بزنیم. در سند تحول بزرگ نظام اداری کشور، مقام معظم رهبری موضوعاتی را مطرح کردند و لازمست گزینش گران این موارد را در دستور کار خود قرار دهند و نباید منتظر اینکه قانون را از مرکز برای ما تغییر دهند.
در ادامه این نشست از خدمات ارزشمند 17 ساله آقای علی پناه کریمی که در طی سالیان متمادی با هسته گزینش قوه قضائیه در استان کهگیلویه وبویراحمد همکاری داشتند با اهداء لوح سپاس قدردانی شد.
مسئولان هسته های گزینش در پایان این نشست در گلزار مطهر شهدای یاسوج حضور یافته و با اهدای گل و قرائت فاتحه، نسبت به مقام شامخ شهداء ادای احترام نمودند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار