کد خبر: ۷۰۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 06 January 2019
وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر و درد یک طرفه خصوصاً اگر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد می تواند درد واقعی کلیه ما باشد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد اسحاق حسینی متخصص گوارش گفت:وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر و درد یک طرف خصوصاً اگر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد، می تواند نشان دهنده درد واقعی کلیه باشد.

وی در خصوص درد کلیه در اثر عفونت کلیه یا آسیب دیدن به آن افزود:اگر پشت یا پهلوی فردی آسیب ببیند مثل برخورد ضربه افراد تصور می کنند که کلیه هایشان درد می کند اما اغلب اوقات اینطور نیست کلیه ها مشکل ندارد.

این متخصص گوارش تصریح کرد:درد می تواند در اثر عفونت کلیه ایجاد شود، وجود سنگ کلیه در کلیه نیز باعث برخورد کلیه می شود حرکت سنگ در کلیه نیز باعث ایجاد درد می شود،وقتی سنگ کلیه شروع به حرکت می کند به سمت مثانه می رود.

وی افزود: این بیماری دردهای شدید و متناوبی را ایجاد می کند که قولنج کلیه یا قولنج میزنای نامیده می شود.

اسحاق حسینی گفت:درد کلیه از ناحیه زیر دنده ها شروع می شود و با انجام آزمایش و سونوگرافی پزشک به تشخیص قطعی می رسد.معمولاً کلیه درد ناشی از سنگ ها و تغییر شکلی است که روی می دهد و اگر رنگ ادرار فرق کرد مشکل از کلیه ها می باشد.معمولاً درد کمر ناشی از خم شدن یا بلند کردن اشیای سنگین و یا تغییر در فنداسیون بدن ایجاد می شود و اگر وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد می تواند درد واقعی کلیه ها باشد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد.مصرف مایعات فراوان، مصرف داروهای ضد التهاب داروهای گیاهی و مصرف هندوانه و انجام حرکات عمودی بدن طناب زدن از جمله مواردی است که می تواند در دفع سنگ کلیه مؤثر باشد./باشگاه خبرنگاران


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار