کد خبر: ۷۰۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶ 08 January 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: نگاه ما به دانشگاه فنی و حرفه ای نگاه عملگرایانه است و دنبال این هستیم که دانشگاه ها به لحاظ آموزش های مهارتی تقویت شوند تا در بخش ها، حوزه ها و علوم مختلف با آموزش های کاربردی نیازهای جامعه را پاسخ  دهند.
علی محمد احمدی در دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه مدرک گرایی جز انباشته شدن مدارک چیز دیگری در بر نخواهد داشت گفت: دانشگاه  فنی وحرفه ای یک دانشگاه مهارتی است و باید تلاش کند در سطوح و علوم مختلف با نگاه فنی و کاربردی به نیازهای جامعه پاسخ دهد.


وی افزود: دانشگاه فنی وحرفه ای  برای اینکه خلاء تکنیکی، مهارتی و فنی بین صنعت و بازار تولید، اشتغال و رونق کسب و کار را فراهم کند باید بروز باشد و از تجهیزات، کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز برخوردار شود.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید به اینکه، دانشگاه فنی و حرفه ای با مهارت آموزی هدفمند و ماموریت گرا بودن هر جا قدمی بر می دارد باید کاربردی باشد، تصریح کرد: هر جا در ایجاد تحولات کاربردی کردن آموزش ها گامی برداشته شود از آن حمایت می کنم.
وی  ابراز داشت: این استان به لحاط کشاورزی، گردشگری و صنعت دارای ظرفیت بالایی است در حالی که بیش از ۲۰ درصد نفت کشور را دارد به لحاظ تولید محصولات باغی حرف برای گفتن دارد و دارای نواحی و شهرک های مختلف صنعتی در همه نقاط می باشد، نیازمند نیروی مهار، آموزش دیده، تخصصی و فنی است.
احمدی از آمادگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد برای انعقاد تفاهم نامه  در جهت از حمایت از دانشکده های فنی وحرفه ای استان خبرداد وگفت: در بودجه سال 98 از محل اعتبارات استانی  جهت بروز کردن تجهیزات و توسعه رشته های فنی وحرفه ای کمک خواهیم کرد.
تربیت نیروی انسانی ماهر  نقش مهمی در فرآیند توسعه دارد
 رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور  نیز در این دیدار گفت: برای بروز کردن دانشگاه به لحاظ تجهیزات و جلوگیری از موازی کاری ها در دانشگاه وهمچنین یکسان سازی، کارهای خوبی در این دانشگاه صورت گرفته و در این خصوص تفاهم نامه هایی هم در استان ها با استانداری ها منعقد شده است.
ابراهیم صالحی عمران با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد پتانسیلها و ظرفیتهای خوبی برای توسعه در بخشهای مختلف دارد گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر  نقش مهمی در فرآیند توسعه دارد که در دانشگاه فنی وحرفه ای به دنبال آموزش  مهارتهای کاربردی به دانشجویان هستیم.
 وی  خاطرنشان کرد: برای تقویت مهارت آموزی اقدام به ادغام آزمایشگاه ها و کارگاه ها در سطح دانشگاه های فنی و حرفه ای کرده ایم.



انعقاد تفاهم نامه با استانداری جهت حمایت از توسعه و تجهیز کارگاهها و آزمایشگاهی دانشگاه فنی وحرفه ای

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایتهای استاندار گفت: در این دانشگاه قریب به 2هزار دانشجو در 12 رشته کاردانی پیوسته و 5 رشته کارشناسی ناپیوسته  در دو دانشکده پسران ودختران مشغول تحصیل هستند.
رحیم امین زاده با بیان اینکه  دانشگاه فنی وحرفه ای  دانشگاهی مهارت محور است گفت: تجهیزات کارگاهها و آزمایشگاههای این دانشگاه مستهلک و قدیمی است که با توجه به اهمیت آموزشهای مهارتی نیازمند همکاری بیشتر مسئولان کشوری و استانی جهت بروز کردن این تجهیزات هستیم.
وی گفت: دانشگاه های فنی وحرفه ای در استانها مورد حمایت استانداران هستند و از منابع استانی نیز جهت توسعه وتجهیز کمکهای قابل توجهی دارند که  انتظار می رود با انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه فنی وحرفه ای و استانداری کهگیلویه وبویراحمد زمینه برای بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و توسعه این دانشگاه بیش از پیش فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار