در روزهایی که ضعف روابط عمومی ها مشهود است:
نکته بسیار حائز اهمیت دیگر در خصوص روابط عمومی اورژانس 115 استان ، تعامل خوب با رسانه ها است به گونه ای که این روابط عمومی که بی شک از فعالترین روابط عمومی ها در خصوص تولید خبر می باشد ، توانسته است بیشترین بازنشری اخبار تولیدی دستگاه خود را در رسانه های کشوری و محلی داشته باشد.
کد خبر: ۷۰۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 12 January 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / در خصوص اهمیت روابط عمومی برای دستگاه های دولتی ، غیردولتی، شرکت ها و ... بارها گفته شده و شنیده ایم اما اینکه مهم بودن این بخش از یک دستگاه تا چه اندازه در میان مسئولین و مدیران جدی گرفته می شود در واقعیت بسیار متفاوت است به گونه ای که بسیاری از دستگاه های دولتی ، اهمیت روابط عمومی را چندان جدی نمی گیرند. البته هستند دستگاه هایی که در این زمینه بسیار خوب عمل می کنند و موفقیت های خوبی هم در کار خود می بینند. برای نمونه یکی از روابط عمومی های فعال استان که به عنوان شاخص در یکی از وظایف مربوطه توانسته است یک موفقیت کشوری کسب کند ، روابط عمومی اورژانس 115 استان است که در سطح کشور توانسته است رتبه دوم تولید خبر را پس از استان تهران به دست بیاورد.
 
بنابر این گزارش روابط عمومی اورژانس 115 استان توانسته است با تولید 168 خبر از حوادث استان در سال جاری پس از استان تهران رتبه دوم کشور را بدست آورد.
در بخش دیگری از این گزارش نورالله قنبری مدیر روابط عمومی اورژانس 115 استان با احتساب تولید خبر پس از دو مدیر روابط عمومی تهران در رتبه سوم قرار گرفته است که می تواند عملکرد بسیار با ارزشی برای یک مدیر روابط عمومی باشد.
اما نکته بسیار حائز اهمیت دیگر در خصوص روابط عمومی اورژانس 115 استان ، تعامل خوب با رسانه ها است به گونه ای که این روابط عمومی که بی شک از فعالترین روابط عمومی ها در خصوص تولید خبر می باشد ، توانسته است بیشترین بازنشری اخبار تولیدی دستگاه خود را در رسانه های کشوری و محلی داشته باشد. ضمن اینکه کیفیت اخبار این روابط عمومی به گونه است که برای رسانه ها دارای اطلاعات جامع و مفید است .
به هر جهت برای رسانه ها کار کردن با چنین روابط عمومی هایی با این کیفیت کاری مطمئنا بسیار آسانتر و موثرتر است و به برخی از مدیران روابط عمومی های دستگاه هایی که متاسفانه در برخی مسائل خاص در تعامل با رسانه ها و یا بی برنامگی های مفرط در حوزه اطلاع رسانی محو شده اند ، توصیه می شود از این موفقیت همکارشان در اورژانس 115 درس گرفته و به وظایف واقعی خود جامه عمل بپوشانند.
 
توصیه به روابط عمومی ها برای مطالعه!
برخی اطلاعات مفید در خصوص جایگاه روابط عمومی در گزارشی به قلم "نیلوفر شهدوست" تحت عنوان" روابط عمومی چیست و چه تفاوتی با تبلیغات دارد؟ : روابط عمومی، در واقع به مفهوم "متقاعد کردن" آدم‌هاست. برای اینکه ایده یا محصول خود را بفروشید یا از حُسن اعمال و اقدامات شرکت‌تان به دیگران بگویید، باید مخاطب را متقاعد و توجیه کنید.
جامعه‌ی روابط عمومی امریکا (PRSA) روابط عمومی را این‌طور تعریف می‌کند: «روابط عمومی، فرایند ارتباطات راهبردی است که میان جامعه و سازمان‌ها روابط سودمند دوسویه ایجاد می‌کند». کارمندان بخش روابط عمومی مهارت خوبی در داستان‌سرایی دارند؛ زیرا آنها باید توان روایت کردن اوضاع سازمان را برای سایرین داشته باشند.
روابط عمومی برای حفاظت و افزایش حُسن‌ شهرت کسب‌و‌کار سازمان تلاش می‌کند و این کار را از طریق رسانه‌های گوناگون و شبکه‌های اجتماعی پیش می‌برد.
امروزه شبکه‌های اجتماعی همه چیز را به شدت تحت تأثیر قرار داده‌اند و روابط عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست. نیروهای روابط عمومی باید تمام کانال‌های ارتباطی با سازمان را تحت نظر داشته باشند و با یافتن نکات و نظرات منفی از محیط خارج و مخاطبان، کاستی‌ها و نارضایتی‌ها را به درون شرکت و سازمان انتقال دهند و با پیدا کردن نکات و نظرات مثبت، از آنها برای تبلیغات مؤثر استفاده کند.
در حقیقت روابط عمومی نماینده‌ای برای ارتباط سازمان با محیط خارج است. متخصصین روابط عمومی وظیفه‌ی ایجاد وجهه و تصویر مناسب برای سازمان را بر عهده دارند.
شغل آنها ایجاد ذهنیت مثبت از سازمان در بین مردم، آگاه‌سازی جامعه از فعالیت‌های درون سازمان، توضیح سیاست‌ها و مدیریت کنترل کمپین‌های سیاسی است.
گستره‌ی فعالیت روابط عمومی بسیار وسیع است. این گستره می‌تواند از مدیریت ارتباط با مشتریان تا ایجاد ارتباط میان شاخه‌های مختلف یک سازمان را پوشش دهد.
ابزارهای مورد استفاده در روابط عمومی شامل موارد زیر است:

- برگزاری سخنرانی‌ها و کنفرانس‌ها
- مصاحبه و مدیریت پوشش خبری
- ارتباط با مطبوعات
- تحقیقات بازار مبتنی بر اطلاعات مشتریان و مخاطبان سازمان
- برگزاری مراسم و رویدادها
- استفاده از شبکه‌های مجازی و ارتباطی تحت وب
- کنترل و مدیریت راهبردی بحران‌های مرتبط با روابط عمومی
- پوشش تبلیغات رسانه‌ای و پاسخگویی به نظرات مثبت و منفی خارج سازمان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
تبریک به اورژانس زحمت کش، اگر ایتره بره سر جای م م سی کل دانشگاه خبر بزنه چون م ده همه ی استفاده اشه و ای جایگاه برده ودردش نیخره ده که انگیزه داشته بو.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار