کد خبر: ۷۰۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ 13 January 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد نشست هم اندیشی طرح پایلوت انسداد بیسوادی با حضور خانم دکتر رضایی مدیر کل دفتر سوادآموزی کشور ،اقای یاری معاونت پشتیبانی اداره کل اموزش پرورش و سایر مسعولین استانی و شهرستانی ، بخشدار و رئیس آموزش وپرورش چاروسا  در قلعه رییسی برگزار شد.
علی محمودی بخشدار چاروسا در این نشست گفت؛بخش چاروسا با جمعیتی قریب به ۲۰هزار نفر از توابع شهرستان کهگیلویه با ظرفیتها و توانمندیهای فراوان طبیعی اماکن زیارتی سیاحتی و...میباشد که از همه اینها باارزش تر وجود سرمایه های انسانی و استعدادهای فردی درخشان است. 
بخشدار چاروسا افزود؛بسیاری از رتبه های برتر کنکوری و شخصیتهای علمی استان از این منطقه رشد کرده اند و از ۶نفربرتر مسابقات علمی استان ۴نفر از این بخش بوده اند .
محمودی ادامه داد ؛با وجود استعداد بالای دانش آموزان منطقه متاسفانه گرد محرومیت بر چهره این بخش ناخوشایند است و بسیاری از دانش آموزان این منطقه بدلیل نداشتن مدرسه و امکانات مجبورندبه روستاهای همجوار و گاها دور دست جهت ادامه تحصیل مراجعه کنند .
محمودی خاطر نشان کرد؛بسیاری از مشکلات از جمله پراکندگی روستاها نداشتن جاده های ارتباطی مناسب ،محرومیت منطقه ،نداشتن امکانات آموزشی موجب بازماندن دانش آموزان از تحصیل میشود که میتوان با اقداماتی از جمله احداث و تکمیل خوابگاههای دانش اموزی، بسته های حمایتی ، کمکهای آموزشی، احداث مدارس کوچک و چند کلاسه  در راه انسداد بیسوادی تلاش نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار