غلامرضا شریعتی در حاشیه آیین گرامیداشت هوای پاک در هنرستان حضرت خدیجه (س) ناحیه ۳ اهواز گفت: با بررسی های به عمل آمده توسط نهادهای مرتبط امسال نسبت به سال گذشته شاخص هوای سالم وضعیت بهتری داشته است.
کد خبر: ۷۰۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 20 January 2019

صبح امروز زنگ هوای پاک  با حضور استاندار خوزستان و برخی مسئولان استانی به صورت نمادین در هنرستان حضرت خدیجه(س) منطقه آخر آسفالت اهواز نواخته شد.

به گزارش"تابناک"؛ 29 دی‌ماه در ایران به عنوان روز ملی هوای پاک نام‌گذاری شده است اما این مراسم در خوزستان به علت وقوع پدیده گرد و غبار در روز گذشته، امروز برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در حاشیه آیین گرامیداشت هوای پاک در هنرستان حضرت خدیجه (س) ناحیه ۳ اهواز گفت: با بررسی های به عمل آمده توسط نهادهای مرتبط امسال نسبت به سال گذشته شاخص هوای سالم وضعیت بهتری داشته است.

وی افزود: امیدواریم نزولات آسمانی همچنان ادامه یابد تا شاهد ریشه کن شدن خشکسالی ۱۵ ساله در استان خوزستان باشیم.

استاندار خوزستان در ادامه با تاکید بر اینکه هوای پاک و آب شیرین دو مولفه مهم زندگی سالم هستند، بیان کرد: مدیریت منابع آبی، ارتقای وضعیت محیط زیست از طریق برنامه های مدون از مهمترین راهکارهای پیش روی مجموعه مدیریت استان خوزستان در سال جاری است.

شریعتی در عین حال با اظهار اینکه در همه برنامه های توسعه استان می بایست پیوست زیست محیطی لحاظ شود، توضیح داد: در برنامه ریزی های حوزه آب، صنعت و کشاورزی باید حق محیط زیست به صورت کامل ادا شود و این مهم می بایست از طریق تهیه پیوست زیست محیطی دنبال شود.

وی در پایان گفت: مهمترین شاخصه توسعه پایدار در جامعه داشتن محیط زیستی سالم و هوایی پاک است.

در ادامه احمد رضا لاهیجان زاده اظهار کرد: مهمترین مفهوم زیست محیطی در حوزه مدیریت شاخص آلودگی هوا در کلانشهرها ردپای اکولوژیک است.

وی افزود: ردپای اکولوژیک به معنای این است که هر انسان چه میزان از منابع خدادادی را در طول حیات خود استفاده می کند.

مدیرکل محیط زیست خوزستان در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت ظرفیت قابل تحمل محیط زیست در شاخص منابع زیست محیطی، بیان کرد: مهمترین دلیل آلودگی هوا در کلانشهرهایی مثل اهواز عدم رعایت ظرفیت قابل تحمل محیط زیست است.

لاهیجان زاده در عین حال با اشاره به همکاری پیوسته اداره کل محیط زیست با مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان، توضیح داد: آموزش و پرورش خوزستان اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ سازی در خصوص آموزش همگانی زیست محیطی به انجام رسانده است. مجموعه این اقدامات و برنامه ها منجر به کسب رتبه اول کشوری در حوزه مشارکت همگانی توسط استان خوزستان شد.

وی در پایان گفت: اقدامات فرهنگی در حوزه محیط زیست و همچنین ارتقای مشارکت همگانی بدون کمک آموزش و پرورش خوزستان به عنوان مهمترین نهاد فرهنگ ساز محقق نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار