کد خبر: ۷۰۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱ 22 January 2019
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرمانداران هشت گانه شهرستان‌های این استان میزان خسارت وارد شده به شهرستان‌ها را تا پایان هفته اعلام کنند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، نشست ستاد بحران گچساران با حضور معاون فرماندار، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دیگر روسای ادارات در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد.
 در این نشست وحید محمدی تبار با بیان اینکه خوشبختانه در شهرستان گچساران امسال آتش سوزی مناطق جنگلی گزارش نشده است، گفت: هزینه‌هایی که برای کنترل بحران صرف می‌شود اگر یک صدم این هزینه‌ها صرف آموزش و فرهنگ‌سازی کنیم دیگر نیازی به اختصاص این گونه هزینه‌ها نخواهد بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بیشترین بحرانی که امروز جامعه را فرا گرفته است ریشه در فرهنگ دارد.
 وی با اشاره به اینکه بیشترین آتش سوزی‌هایی که در اراضی جنگلی رخ می‌دهد عمدی است، ابراز کرد: همچنین خاک‌ریزی در بستر رودخانه برای برنج کاری توسط برخی افراد سودجو صورت می‌گیرد.
 محمدی تبار عنوان کرد: گرد و غبار یکی از جدی‌ترین مشکلات است و این فرآیند بیش از 20 سال استان‌های جنوبی کشور را فرا گرفته و تاکنون ادامه دارد.
 این مسوول ابراز کرد: یکی از راه‌های کاهش آلودگی و جلوگیری از افزایش گرد و غبار، جلوگیری از احداث چاه‌ها و برداشت غیرمجاز آب، جلوگیری از استفاده بی‌‌رویه از چاه‌های مجاز، کاشت درختان و گونه‌های درختی و همچنین ایجاد پوشش گیاهی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از اعلام میزان خسارت بارندگی‌های اخیر این استان از سوی فرمانداران هشت گانه پیگیری‌ها و رایزنی ها برای جذب حداقل هزار میلیارد ریال اعتبارات بحران از سازمان مدیریت بحران کشور انجام می شود.
 وی خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستان‌های هشت گانه این استان تا پایان هفته جاری میزان خسارت وارد شده اعم از بارندگی و سرمازدگی برآورد خسارت های وارده را به صورت فنی و اعتباری به مدیریت بحران استان اعلام کنند.
 محمد تبار گفت: بیشترین خسارت وارد شده به مناطق گرمسیری این استان سرمازدگی به باغات کشاورزی بوده است.
 این مسوول  به بخش عشایر اشاره و عنوان کرد:  جامعه عشایری دارای مشکلات عدیده‌ای هستند و این جامعه یک جامعه تولید کننده برای کشور به شمار می‌رود لذا در این زمینه امور عشایر در جهت تهیه دفترچه برای این قشر از جامعه برای قرار گرفتن تحت پوشش  اقداماتی صورت دهد.
محمد‌تبار ادامه داد: تجهیز و نوسازی ایستگاه‌های آتش نشانی و  تجهیز محیط بانان از اولویت کاری ستاد بحران استان است که در دستور کار قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار