کد خبر: ۷۰۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 24 January 2019
گوشت مرغ در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد نایاب شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، بعد از مشکلاتی که در بازار گوشت قرمز استان کهگیلویه و بویراحمد به وجود آمد اکنون نوبت به گوشت مرغ است که در بازار استان به خصوص در شهر یاسوج به کالایی نایاب تبدیل شود.
از روز گذشته تقریبا ویترین بیشتر فروشندگان مرغ در شهر یاسوج خالی از گوشت مرغ شد و مردم برای تامین آن با مشکل روبرو شدند.
به همین منظور به سراغ جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار رفتیم و از وی در این خصوص سؤال کردیم که چرا بعد از اوضاع نابسامان گوشت قرمز اکنون مرغ در بازار استان چنین وضعیتی پیدا کرده است.
گوهرگانی ابتدا این نوید را داد که از ساعتی دیگر امروز پنج‌شنبه چهارم بهمن‌ماه گوشت مرغ گرم به قیمت کیلویی 11 هزار و 500 تومان به وفور در بازار استان توزیع خواهد شد.
وی که به شدت از عملکرد جهاد کشاوری، اتحادیه مرغ‌داران و صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد ناراضی به نظر می‌رسید افزود: علی‌رغم این که تسهیلات بانکی ارزان قیمت؛ نهاده‌های دامی ارزان قیمت از جمله کنجاله و سویا به صورت یارانه‌ای در اختیار تولید کننده قرار گرفته اقدام به فروش دام و طیور زنده با قیمت بیشتر می‌کنند به نحوی که دام زنده را کیلویی 5 هزار تومان و مرغ را کیلویی 2 هزار تومان بیشتر از قیمت واقعی می‌فروشند.
این مسؤول با انتقاد از جهاد کشاورزی و اتحادیه که ضعف خود را در قبال این اقدام تولید کننده نشان داده‌‌اند افزود: معلوم است که صنعت و معدن و تجارت هم برای این که به خود زحمت ندهد و بازار را کنترل نکند با تولید کننده همنوا می‌شود و طرفدار افزایش قیمت است.
معاون اقتصادی استاندار همچنین از توزیع گوشت گرم قرمز به میزان 10 تن طی روزهای آینده در بازار استان خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار