از سوی بنیاد بین المللی مادر
ساری- ایرنا- مراسم بزرگداشت مقام والای مادر به همت بنیاد بین المللی مادر و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران روز چهارشنبه در ساری برگزار شد و در این مراسم از 23 مادر نمونه مازندرانی قدردانی به عمل آمد.
کد خبر: ۷۰۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 25 January 2019

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران که فرزند سردار شید محمدحسن قاسمی طوسی است در این مراسم گفت: زمانی که خبر شهادت پدرم رسید، مادرم من را در پناه خود گرفت و تا به امروز این سنگر را حفظ کرده است.
سمیه قاسمی طوسی افزود: مادرم سالیان سال، پایبند و وفادار به این عهد و پیمان است و با مشاهده این لحظات، غبطه می خورم آیا من هم می توانم قدردان زحمت های مادرم شوم.
وی که با عنوان ' بغض ترکیده ' برای حاضران سخنرانی می کرد، خطاب به مادرش اینگونه گفت: ای زن همیشه دوست داشتنی زندگیم و ای کسی که در شب های سخت بمباران اهواز و در روزهای دوری پدر، که علیه منافقان و دشمنان بعثی می جنگید، به خوبی من را در چتر محبت خود گرفتی، تا ابد شرمنده محبتت هستم.
' مادر جان خوب یادم است وقتی زمزمه شهادت پدرم رسید، نگهبان کوچکم شدی و من را در پناه خودت گرفتی به گونه ای که وجود پدرم را در لحظه لحظه زندگی ام احساس کردم'.
مادر، شاهکار خلقت
مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر هم در این مراسم گفت: مادر شاهکار خلقت است و امروز از 23 مادر مازندرانی قدردانی کردیم و امیدواریم فرهنگ احترام به والدین بویژه مادر در کشور نهادینه شود و این درس را به جوانان دهیم.
غلامرضا محمدی افزود: انتظار داریم رسانه ها در گسترش این فرهنگ، کمک کرده و اطلاع رسانی کنند چون اعتقاد ما بر این است اگر مادر متعالی داشته باشیم جهانی خوشبخت خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه بنیاد بین المللی مادر در سال 93 در شیراز تشکیل شد، گفت: به پاس همه خدمات مادران این سرزمین این موسسه را شکل دادیم و یکی از اهداف این بنیاد، تجلیل از مادران است.
محمدی افزود: تبیین نقش مادر و جایگاه مادر در بین جوانان یکی دیگر از اهداف این بنیاد است تا بتوانیم بویژه مادران جوان را آموزش دهیم تا مسئولیت خطیر را به خوبی به مادران فردا، منتقل کنند.
مدیرعامل بنیاد باران با اشاره به این که سطح فعالیت های این بنیاد از مهدکودک تا دانشگاه، است، گفت: امیدواریم در آینده دانشگاه مادر تاسیس کنیم تا اهداف بنیاد مادر و نقش و جایگاه مادر را بیشتر به جامعه ارائه دهیم.
وی با بیان این که بنیاد بین المللی مادر با پنج دانشگاه تفاهمنامه دارد، گفت: 2 سال قبل همایش تبیین جایگاه زن و نقش مادر را در دانشگاه شیراز و سپس دانشگاه تهران برگزار کردیم و امسال 10 و 11بهمن ماه این همایش در دانشگاه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود و سال آینده دانشگاه شهید بهشتی و بعد دانشگاه تبریز، میزبان این مراسم خواهند بود.
محمدی با اعلام این که فعالیت های علمی بنیاد به خاطر نسل جوان انجام می شود، افزود: امیدواریم مسئولانی که در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، مسئولیتی بر عهده دارند به ما کمک کنند.
وی با بیان اینکه در هر استان حداکثر 14 مادر نمونه انتخاب می شوند، گفت: در مازندران 23 مادر نمونه انتخاب و قدردانی کردیم و در نهایت از این جمع، یک نفر به عنوان مادر شایسته ایران معرفی می شود.
بوسه بر آستان عشق
یکی از مادرانی که امروز در مراسم بنیاد بین المللی مادر مورد قدردانی قرار گرفت، همسر قائم مقام فرماندهی لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس بود.
شهید طوسی قائم مقام فرماندهی لشکر ویژه 25 کربلای مازندران سال 66 در عملیات کربلای 8 در منطقه شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و سنگ صبور این شهید والامقام ' حلیمه عرب زاده ' بود که عنوان همسر نمونه در کنار 22 مادر دیگر از استان مازندران برازنده وی شد.
سمیه قاسمی طوسی، فرزند شهید طوسی نیز پس از معرفی مادرش به عنوان مادر نمونه ، به رسم ادب و قدرشناسی، با سجده بر آستان عشق، به پای مادر، بوسه زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار