کد خبر: ۷۰۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 26 January 2019
سازمان هواشناسی از وقوع کولاک برف طی روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در ۲۲ استان کشور خبر داد و نسبت به بارش های سیل آسا هشدار داد.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور از فردا با ورود سامانه بارشی به کشور بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استانهای واقع در نوار غربی  پیش بینی می شود.

روز دوشنبه 8 بهمن با تشدید سامانه بارشی گستره بارش ها  دامنه های زاگرس و  دامنه های جنوبی البرز را نیز فرا خواهدگرفت. روز سه شنبه 9 بهمن فعالیت این سامانه به سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور  توسعه می یابد. در روز چهارشنبه 10 بهمن عمده فعالیت این سامانه محدود به شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر خواهد بود.

بر این اساس وضع هوای کشور طی هفته جاری به شرح زیر است؛

از بعد از ظهر یکشنبه بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در استان های ایلام،  لرستان، خوزستان ، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی،  چهار محال و بختیاری و جنوب همدان روی خواهد داد.

روز دوشنبه نیز در استان هایآذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، کهگیلویه وبویراحمد، فارس، خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران بارش برف و  باران  و وزش باد شدید و در استان بوشهر بارش باران همراه با وزش شدید باد پیش بینی شده است.

همچنین روز سه شنبه 9 بهمن در استان های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی،  تهران، قم، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و  خوزستان بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید روی می دهد.

به سبب بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد از این رو توصیه می شود هنگام تردد در این مناطق، نکات لازم  جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی به کار گرفته شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار