کد خبر: ۷۰۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 27 January 2019
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت دانش آموزان عشایر این استان در مقایسه با سال 1392 هشت درصد کاهش داشته است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد اسماعیل رضایی نیک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال 1392 شمار دانش آموزان عشایر در این استان چهار هزار نفر بود که هم اکنون به سه هزارو 695 نفر کاهش یافته است.
وی مهاجرت، خشکسالی، نداشتن اراضی کشاورزی، تصرف ایل راه ها را مهمترین عامل کاهش جمعیت دانش آموزی اعلام کرد.
رضایی نیک ابراز کرد: هم اینک 60 درصد از مدارس مناطق عشایری این استان در دولت تدبیر و امید هوشمند سازی و به امکانات و تجهیزات روز آموزشی مجهز شده اند.
وی گفت: هم اکنون 205 مدرسه عشایری در 150 منطقه عشایری این استان وجود دارد.
رضایی نیک افزود: هم اینک از مجموع 205 مدرسه عشایری استان 88 مدرسه به علت تراکم پایین جمعیت به‌صورت کانکس و چادری و مابقی ساختمان آموزشی دارند.
وی گفت: 48 مدرسه کانکسی از سوی خیرین برای مناطق عشایری این استان در دولت تدبیر و امید خریداری شده است.
رضایی نیک بیان کرد: هم اکنون بیش از 482 معلم کار تدریس بیش از سه هزار و 606 دانش آموز عشایری را بر عهده دارند.
وی گفت: همچنین به منظور جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان عشایر در مقطع دوره اول متوسطه که استان فاقد مدرسه شبانه روزی بود که آموزشگاه شبانه روزی ویژه عشایر با تلاش دولت در این استان به بهره برداری رسید.
رضایی نیک اظهار داشت: این دانش آموزان به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار می‌گیرند.
مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار