رئیس سازمان دانش آموزی استان خبر داد:
سید نظام مرادی تهیه بسته های رسانه ای با محتوای موسیقی بومی و محلی مورد نیاز دانش آموزان، برگزاری کلاس های آموزشی در سه محور ایمنی، رانندگی، مذهبی و روانشناسی برای رانندگان، آموزش دانش و فرهنگ ترافیک به والدین با استفاده از بسته های فرهنگی و جلسات آموزشی، از جمله برنامه های سازمان دانش آموزی برای تبدیل سرویس مدارس به مدرسه سیار است.
کد خبر: ۷۰۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴ 28 January 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد  - فرهنگی ، جلسه هماهنگی واگذاری فعالیت های فرهنگی سرویس مدارس به سازمان دانش آموزی، با حضور معاون پشتیبانی، معاون پرورشی و نماینده انجمن و اولیاء اداره کل آموزش و پرورش، رئیس سازمان دانش آموزی استان، مدیران، مسؤلان سازمان دانش آموزی و کارشناسان انجمن و اولیاء آموزش و پرورش شهرستان های بویراحمد، گچساران و دهدشت، در دفتر رئیس سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.
در ابتدای جلسه، اردشیر یاری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش با تاکید بر اجرای مفاد بخشنامه فعالیت های فرهنگی سرویس مدارس گفت: اداره انجمن اولیاء و مربیان با سازمان دانش آموزی جهت اجرای مطلوب امور فرهنگی سرویس مدارس همکاری و هماهنگی لازم را بعمل آورد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش نیز ضمن بیان آسیب ها و ناهنجاری های سرویس مدارس تاکید نمود: سازمان دانش آموزی بسته های فرهنگی متناسب با نیاز دانش آموزان را فراهم کند.
سید بهاءالدین ملک حسینی افزود: برگزاری طرح حفظ قرآن با محوریت جزء 30 از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش است به همین منظور مجموعه سی دی ها و نرم افزارهای برای حفظ این جزء طراحی شده، که سازمان دانش آموزی می تواند این مجموعه نرم افزاری را تهیه و به عنوان یکی از فعالیت فرهنگی در سرویس مدارس اجراء کند.
در ادامه رئیس سازمان دانش آموزی استان گفت: این سازمان آمادگی لازم برای فراهم نمودن بسته های فرهنگی متناسب با سن، جنس و مقطع تحصیلی دانش آموزان و اجرای مطلوب طرح را دارد.
سید نظام مرادی با اشاره به نوع برنامه های فرهنگی سازمان دانش آموزی در ارتباط با سرویس مدارس گفت: بهره‌گیری تربیتی از زمان رفت و برگشت در طول مسیر برای دانش‌آموزان با استفاده از برنامه های متنوع، طرح بحث حمل و نقل دانش آموزی و مشکلات و معضلات آن در کلاس های آموزش خانواده، تهیه بسته های رسانه ای با محتوای موسیقی بومی و محلی مورد نیاز دانش آموزان، برگزاری کلاس های آموزشی در سه محور ایمنی، رانندگی، مذهبی و روانشناسی برای رانندگان، آموزش دانش و فرهنگ ترافیک به والدین با استفاده از بسته های فرهنگی و جلسات آموزشی، از جمله برنامه های سازمان دانش آموزی برای تبدیل  سرویس مدارس به  مدرسه سیار  است.
در این جلسه رؤسای آموزش و پرورش شهرستان های بویراحمد، گچساران و دهدشت ضمن حمایت از توسعه و ترویج فعالیت های فرهنگی آمادگی خود را جهت همکاری با سازمان دانش آموزی اعلام نمودند.
پس از بیان نظرات و دیدگاه های اعضای جلسه و با توجه به تصمیمات کارگروه ماده 18 استان (کارگروه حمل و نقل دانش آموزی) مقرر گردید یک سوم از 2  درصد درآمدهای سرویس مدارس طی دو مرحله تا پایان سال جاری و خرداد سال 98 به حساب سازمان دانش آموزی جهت اجرای  فعالیت های فرهنگی سرویس مدارس واریز شود.
لازم به ذکر است طی تفاهم نامه منعقده در سال جاری بین سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران و دفتر مرکزی انجمن اولیاء و مربیان وزارت، وظیفه بررسی و نظارت بر عملکرد پیمانکاران و رانندگان خودروهای حمل و نقل دانش‌آموزان و انجام فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با این موضوع در راستای تامین امنیت جسمی، تربیتی و روحی دانش‌آموزان و آرامش خیال والدین به مدت یک سال به سازمان دانش‌آموزی کشور واگذار شد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امرلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
هر چه مدارس کیفیت داشتن تا نوبت به سرویس برسه خججمج
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار