کد خبر: ۷۰۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 29 January 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از شهروند ، یث3وقتی صدای خنده‌ کسی را پشت تلفن یا کنار خودتان می‌شنوید، احتمالا احساس لطیفی به شما دست می‌دهد، صدای خنده‌ دیگران شما را متبسم می‌کند و گا‌هی باعث می‌شود شما نیز با خنده‌ آنان همراه شوید اما تصور کنید فردی تنها در خیابان قدم می‌زند و بلند بلند می‌خندد یا در مراسم تشییع پشت سر شما نشسته، نمی‌تواند خود را کنترل کند و بی دلیل می‌خندد.

علت این است که خنده همیشه مثبت یا سالم نیست؛ از لحاظ علمی، می‌توان آن را به انواع مختلف طبقه‌بندی کرد مانند خنده‌ واقعی و خودبه‌خودیِ تظاهر به خنده (ساختگی)، تحریک شده (به عنوان مثال با غلغلک دادن)، القا شده (توسط دارو) و یا حتی آسیب شناختی، اما مبنای عصبی واقعی خنده هنوز چندان شناخته شده نیست و آنچه ما در مورد آن می‌دانیم عمدتا از موارد بالینی پاتولوژیک گرفته شده است.

محمدعلی غفاری متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: خنده صرفا منحصر به انسان نیست، انسان‌های اولیه هم از یک خنده‌ خوب لذت می‌برند؛ این مزیت ممکن است در سیر تکاملی به دست آمده باشد، زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا زنده بمانند؛ خنده یک فعالیت جمعی است که پیوند‌ها را ترویج می‌دهد، مناقشات احتمالی را رفع می‌کند و استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد اما خنده‌ در انزوا (به ویژه حالت افراطی آن) می‌تواند معانی دیگر داشته باشد.

این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: خنده می‌تواند برای لحظه‌ای تمام احساسات دیگر را به چالش بکشد؛ ما نمی‌توانیم درست در لحظه‌ای که در اوج خشم هستیم، به راحتی بخندیم؛ به این دلیل که عضلات صورت و معماری اصوات ما به شدت به احساسات و عواطف مختلف گره خورده‌اند و همه‌ این‌ها توسط مدار‌های مغزی تخصصی و پیام رسان‌های شیمیایی (انتقال دهنده‌های عصبی) کنترل می‌شوند.

غفاری با اشاره به مسیر‌های مغزی متعدد برای ایجاد خنده، گفت: مسیرهای مغزیِ عامل خنده، هر کدام برای اجزایی مختلف است، به عنوان مثال، مناطقی از مغز که معمولا در تصمیم‌گیری و کنترل رفتار ما دخیل هستند، باید مهار شوند تا خنده‌ خود‌به‌خودی و افسار گسیخته‌ ما تسهیل شود؛ خنده، مبتنی بر مدار‌های عاطفی است که مناطق مرتبط با تجربه‌ احساسات را با مناطقی که برای ابراز احساسات مورد نیاز هستند، متصل می‌کند.
وی افزود: به اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های مغز که برای بیان چهره، بلعیدن، حرکت زبان و گلو بسیار مهم هستند دست یافته‌ایم، اما در مورد اینکه چگونه احساسات مثبت واقعا سبب خنده می‌شوند، اطلاعات بسیار اندکی داریم؛ خوشبختانه، تعدادی از بیماری‌ها و شرایط در درک برخی از عملکرد‌های عصبی زیربنایی آن به ما کمک کرده‌اند.
از سندرم عاطفی پسیدوبولبار چه می‌دانید؟

این متخصص مغز و اعصاب تشریح کرد: یکی از بیماری‌هایی که سبب خنده غیر ارادی می‌شود سندرم عاطفی پسیدوبولبار است که از لحاظ بالینی با فوران پی‌در‌پی، غیر ارادی و غیر قابل کنترل خنده و گریه خود را نشان می‌دهد؛ این اختلال ناخوشایند، بیانگر عواطفی است که با احساسات واقعی موجود در فرد تفاوت دارد و ممکن است در شرایط عصبی شناختی مختلفی ظاهر شود.
چه بیماری‌هایی ناشی از آسیب مغزی است؟

غفاری ادامه داد: این وضعیت ناشی از قطع ارتباط بین مسیر‌های نزولی پیشانی در ساقه‌ مغز است که تکانه‌های عاطفی را کنترل می‌کنند همچنین می‌تواند در مدار‌ها و مسیر‌هایی که در بیان عاطفی و حرکات چهره دخیل هستند، موثر باشند؛ برخی از اختلالاتی که به طور خاص با این شرایط مرتبط هستند عبارتند از آسیب مغزی، بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، مولتیپل اسکلروز و سکته‌ مغزی.
زوال عقل چه نشانه‌هایی دارد؟

غفاری گفت: یک احساس به طور فزاینده و در هم پیچیده‌ خنده، در زمان نامناسب می‌تواند نشانه‌ زود هنگام زوال عقل باشد، همچنین (Pseudobulbar affect syndrome) یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی گزارش شده‌ ناشی از سکته‌ مغزی تحت شرایط تغییرات عاطفی است و با توجه به میزان بالای سکته‌های مغزی گزارش شده در هر سال، این وضعیت احتمالا در بین مردم بسیار شایع باشد.
ژلوتوفوبیا؛ فوبیای ترس از خنده

وی افزود: شرایط خاص دیگری نیز وجود دارند که ممکن است با سیم پیچی مغز غیر طبیعی مرتبط باشد؛ ژلوتوفوبیا (Gelotophobia) یک ترس شدید است که افراد می‌ترسند در معرض خنده قرار گیرند؛ ژلوتوفوبیا می‌تواند به یک اضطراب ناخوشایند (joy-sapping anxiety) تبدیل شود که از ناتوانی اجتماعی تا افسردگی شدید متغیر است، این حالت ممکن است باعث نظارت هوشیارانه‌ محیطی برای هر نشانه‌ای از تمسخر شود.
این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: ترس غیر طبیعی از مورد تمسخر واقع شدن ممکن است از تجارب منفی اولیه‌ زندگی فرد از جمله اذیت شدن، مسخره شدن و در معرض استهزاء دیگران قرار گرفتن ناشی شده باشد؛ داده‌های تصویربرداری نشان می‌دهند که ژلوتوفوبیا با اتصال ضعیف بین نواحی پیشانی (frontal) و میانی گیجگاهی (medial temporal areas) مغز (شبکه‌هایی که مسئول نظارت و پردازش محرک‌های عاطفی هستند)، ارتباط دارد.
غفاری گفت: مدار‌های عصبی لوب پیشانی، ما را قادر می‌سازند تا معنای حقیقی زبان را در یک زمینه‌ اجتماعی و احساسی تفسیر کنیم؛ کمک می‌کند طنز‌های زیرکانه مانند سخنان طعنه‌آمیز (sarcasm) را درک کنیم؛ جالب توجه است که این توانایی اغلب پس از آسیب مغزی فرونتال و یا تحت شرایط مرتبط با اختلال در عملکرد پیشانی، مثلا در اوتیسم از دست می‌رود.
خنده‌ سالم روی دیگر سمت تاریک خنده

وی با اشاره به اینکه با وجود سمت تاریک خنده، شکی نیست که خنده معمولا احساسات گرم و خوشایندی را ایجاد می‌کند، گفت: ما می‌دانیم که خنده عملکرد قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد و سیستم ایمنی و غدد درون ریز را تقویت می‌کند؛ در واقع روشی که مغز ما خنده‌های دیگران را پردازش می‌کند، ظاهرا نشان می‌دهد که خندیدن با دیگران دارای جنبه‌های عاطفی عمیق‌تری است و لذت بخش‌تر از خندیدن به آن‌هاست.

این متخصص مغز و اعصاب تشریح کرد: به نظر می‌رسد که مغز ما به شدت تحت تأثیر سیگنال‌های شاد پاداش دهنده و قابل اعتماد است؛ این حالت ممکن است توضیح دهد که چرا “خنده درمانی” اثرات قوی دارد؛ خنده درمانی شامل تمرین عضلانی، تنفس بهبود یافته، کاهش استرس و اضطراب و بهبود حالت و انعطاف‌پذیری است.
غفاری یادآوری کرد: عملکرد خنده درمانی مشابه دارو‌های ضد افسردگی است و باعث افزایش سطح سروتونین در مغز می‌شود؛ سروتونین یک انتقال دهنده‌ عصبی حیاتی برای احساس سلامت و آرامش است، بنابراین صرف نظر از سبک شوخ طبعی، تا زمانی که بیماری وجود نداشته باشد، خنده احتمالا بهترین دارو است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۹
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
سلام من موقعی که خبر مرگ کسی را می شنوم بی اختیار خنده ام میگیره قهقه میزنم. حتی موقعی که مرگ عزیزانم باشن.دلیلش چیه؟؟ اطرافیانم فکر میکنن من عمداً این کارو میکنم
پاسخ ها
سمیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
چون دیوانه ای
نون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
سلام. من یه جاهایی حس خنده بی دلیل میاد ولی جلوی خودمو میگیرم. نمیخندم فقط لبخند میزنم. و خب این عذاب اوره. من نمیدونم چرا حس خنده دارم . آیا مغز من آسیب دیده ؟ ب کجا باید مراجعه کنم.
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
سلام از بچگي تا الان كه تقريبا٤٠سال دارم به كوچكترين چيز چه با دليل و بي دليل خنده ام ميگرفت طوري كه كنترل خودم از دست ميدادم هر جايي نميتونستم برم چون ميترسيدم تو جمع خنده ام بگيره،مراسم عزا كه ميشد هر كسي كنارم نمينشست نكنه خندشون بندازم،اون موقع اقتضاي سن زياد فكرم در گير نميكرد اما الان بزرگترين دغدقه زندگيم شده تو عصبانيت خود به خود خندم ميگيره جوري شده كه كم كم اعتبارم از دست ميدم بدجوري عصباني و افسردم لطفا كمكم كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
سلام من همیشه از چیز های بیخود خندم میگیره باید چه کار کنم
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
سلام من یک برادی بزرگ تر از خود دارم که فکر میکنم مواد مخرد استفاده میکند الان چند روزیه بی دلیل هی میخنده ولی خنده هاش شبیه گریست میشه بگی درمانشچیه ممنون میشم
اناهیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
سلام
من در امسال در مدرسه قبل از امتحان ریاضی یه دفعه شروع به خندیدن کردم بدون هیچ دلیلی و سپس یه دفعه گریه ام گرفت واقعا از ته دل گریه میکردم و.بعد از گریه باز خندم می گرفت حتی صورتم رو هم اب زدم اما تغیری نکرد .چند وقت قبل هم بی دلیل می خندیدم اما در وسط آن گریه نمی کردم آیا من به بیماری خاصی مبتلا هستم؟ چون واقعا این خندیدن ها من رو آزار میدهد جوری الکی خنده و گریه میکردم که بقیه به من میخندیدند حتی نمره منفی هم در کلاس گرفتم به خاطر خنده بیجا و بی دلیل
پاسخ ها
کریستا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
منم دقیقاااااا همین مشکلو دارم ...بدون اختیار میزنم زیر خنده به طوری که به هیچ عنوان نمیتونم خندمو کنترل کنم...بعدش انگار یدفعه با تمام وجودم دلم میخواد گریه کنم...و ..وقنی بعدش گریه میکنم انگار اروم میشم...و یه حس ارامش خاصی از گریه بعدش پیدا میکنم..انگار تمام احساسات سرکوب شدم بیرون ریخته و بعد گریه هام میخندم....ولی این وحشتناکه....مردم...وقتی جلو جمع اینجوری میشم مردم شبیه یه دیوونه نگام میکنن و احساس جنون بهم دست میده..مغز من ایا مشکلی داره؟
سلاله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
منم دقیقا همبنطوریم یهویی به دلیل خنده م میگبره و دیت خودم نیست بعدش یهو خنده م قطع میشه و گریه م بگیره دقیقا بلافاصله بعدش واقعا نمیدونم چرا
Niloofar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
بزرگترین مشکل وگیر ذهنی من حدود ۳۷ سال زندگی همین بوده که درست وقتی که نباید بخندم خندم می گیره. از اَکت بعضی ها موقع صحبت کردن، از افتادن وسوتی دادنها، از دادن خبر بد، حتی من میترسم کسی ازمن بخواد که فلان درسی که خیلی بلدمو آموزش بدم. بااینکه باهوشم.همیشه بالاترین نمره رو گرفتم. اعتبار بالایی دارم پیش بقیه. ولی به جرئت میتونم بگم این مشکل تونسته ۸۰٪ زندگی منو فلج کنه و جلوی موفقیتهای منو بگیره. پیشنهاد آموزش،تدریس،کنفرانس .... رو رد کردم همیشه. بااینکه بشدت علاقه داشتم اینکارو انجام بدم.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
با همین توضیحاتت کمک بزرگی به من کمک کردی ایشالا یه درمان دارویی برای اختلالامون درست شه
Narsis
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
من تازگیا متوجه شدم اتفاقی که برایه کسز میفته خندم میگیره واقعا عذابم میده .
مثلا مامانم حالش بد شد داشتم سکته میکردم ولی بازم به طور هیستیریکی لبخند رو لبم میشینه . نمیدونم چیکار کنم اینطوری نظر بقیه هم درموردم عوض میشه‌
میترسم اطرافیانمو آزرده کنم با این حرکت
پارسیا ایرانویج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
درود.
من بچه که بودم همه منو بعنوان یک فرد خوش خنده میشناختند . اما چند سالی هست که اصلا یک درصد اون موقع نمیخندم و حتی هیچ خنده ایم از ته دل نیست. دیگه خیلی چیزا برام جدی و بی معنی هستند.
فکرمیکنم سالانه دوبار از ته دل نخندم
انگاری از درون سرکوب شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
دلیلش احساسات سرکوب شده است که هر اتفاقی میفته گریه نمیکنی و با گفتن چیز مهمی نیست یا من قوی م ازش رد میشی وقتی حس غم نکنی شادی هم نداری
زیبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
من مدتی هست که الکی خنده ا م میگیره طوری که نمیتونم حرف بزنم باید چکار کنم
محمد امین بابازده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
من خیلی خندم میگیره. مثل بقیه نمیتونم و نمیدونم چرا خندم میگیره. نگران و عصبی هستم و دوست دارم مثل بقیه باشم.تو کودکی یکم سختی داشتم.وقتی فیلم جوکر رو دیدمفهمیدم این یه نوع بیماریه که مثل جوکر اینو دارم
پاسخ ها
Hasti
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
اره کاملا میفهممت منم همین مشکل رو دارم منم خیلی عصبی هستم و یه ادم پر استرس هستم شاید یه جور واکنش بدن باشه چون وقتی عصبی میشیم یا استرس داریم خیلی بهمون فشار میاد شاید یه جور تخلیه باشه که بدن خودش انجام میده ولی هر چی هست توی مواقع جدی خیلی بده
Arezoo
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
من سالهاست که این مشکل رو دارم. بعضی وقتا تو بعضی شرایط خنده غیرقابل کنترلی میاد سراغم. که باعث میشه حالت استاندارد ونرمال خودم رو ازدست بدم.تپش قلب،تعرق شدید،سرخ میشم. بخاطر تبحرم در زمینه ریاضی و مدیریت پیشنهادات زیادی درزمینه تدریس وآموزش وسخنرانی داشتم . اکثرا رد کردم فقط وفقط بخاطر این نقطه ضعفی که دارم.میتونم بگم تمام زندگیمو تحت الشعاع قرار داده. با یه مشاور صحبت کردم جواب مناسبی نگرفتم. ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.
صبا مومنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
سلام .من از بچگی ادم خنده رویی بودم و دیگرانم میخندوندم .اون و حتی الان خیلی از دوستام بامن خیلی میخندن گاهی همه چی برام سوزه خنده میشه .ولی چند وقتیه که وقتی یکی خیلی عصبانی میشه ویا گاهی خودم وقتی خییلی عصبانیم وسط دعوا یعو میزنم زیر خنده .این باث میشه که اگه از عصبانیت طرف مقابلم خندیدم طرف عصبانی تر بشه و بدتر بشه همه چی و اگر وسط عصبانیت خودم خندیدم باعث میشه طرف نقابلم جبهه بگیره و من سیاست خودمو از دست بده .گاهی این نوع خنده هام انقد به بقیه برمیخوره که حتما دعوا شدیدتر میشه و من هی میخندم .حالت تمسخر میگیره .خیلی ناراحت ک میشم خندم مبگیره و کسی ناراحتیمو نمیتونه جدی بگیره .این قضیه برام خیلی نگران کنندست.ممکنه راهنماییم کنین
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
از این مدل خنده ها که من هم دچارش هستم نشان از افسردگی وخستگیه مغز هست حالا بالا اشاره کردن بیماری های مغزی ممکنه دلیلش باشه یا هرچی آره درسته ولی بیاییم یه نگاهی به شرایط زندگیمون بکنیم ببینیم تو این شرایط خیلی خوبه که به این مرض (یعنی خنده ی بی جا و بی مورد ) دچار هستیم چه بسا که اگر اینطوری نبود به گریه ی بی مورد و بی جا دچار میشدیم که اون هم خودش یه بیماریه پس چه خوبه که همین بیماریه قشنگ رو داریم پس بخندیم تا دنیا بخنده بهمون والا حالا چهار نفر بهشون میخواد بر بخوره بذارید بخوره
مبینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
سلام ببخشید یکی از فامیلای ما تاسن بیست سالگی خیلی پرشور باهمه میگفت میخندید مثل یا ادم عادی حتی شاید خیلی بیشتر از ماها با دیگران صمیمی میشد وحرف میزد ولی الان۱۴سالی میشه نه حرف میزنه نه وقتی یه چیزی رو بهش میگیم درک میکنه بد تر ازهمه خنده های بی مورد داره یهو میزنه زیر خنده مثل یه مرده متحرک شده خانوادشم نمیدونن که باید اینو پیش یه دکتر ببرن الانم۳۴سالشه ولی ازدواج نکرده حالا با این وضعیت میخواستن شوهرشم بدن این ۲روز نشده مطمئنا طلاق میگیره باید چیکار کنیم حالا علتش چیه؟
پاسخ ها
ناثینگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
چه فامیل خوبی هستی تو
معین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
فکر کنم خودشو با ماریجوانا خفه کرده.حالا دور از شوخی .بخاطر اینکه خوابمون از تنظیم افتاده .ی ماهی هست سر ساعت ده میخوابم هشت بیدار میشم.اثرات احساسیم بهبود پیدا کرده.باور کنین مغذ ادم بدون اینکه خودت بدونی در ناخداگاه توهم میزنه.
ساشا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
سلام
یکسال هس بیدلیل میخندم هیجا نمیتونم برم حتی مراسم عزا وقتی قصه میگم برا بچم الکی خندم میگیره اون همش قهر میکنه خیلی سخته برام به کجا مراجعه کنم راهنمایی کنید
نگين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
من ميتونم خنده خودم رو کنترول کنم اما به نظرم واکنش و گريه شديد بعضيا تو مراسم عذاداري واقعا غير عاديه مثل يه فيلم طنز غلو شده ميمونه البته اگه تو مراسم شرکت کنم که معمولا شرکت نميکنم ميتونم جلوی خنده خودمو بگيرم اما اگه فيلممشو نگاه کنم خنده ام ميگيره.مطمئنم من مشکلي ندارم و اين فرهنگ ماست که مشکل داره در مواردی ما بايد از اروپايي ها ياد بگيرم واقعا اونا رفتارشون خيلي باکلاس و انساني تر از ماست.
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
من بی دلیل تو جمع استرس زا خندم میگیره
گریه غیر ارادی هم داشتم که قطع شد ولی مثلا عزا یا جایی که ناراحتی و غم باشه نمیتونم سریع میزنم زیر گریه
رفتم ام ار ای دادم الهتاب مغز داشتم بیماری نوربهجت
هرکی دید الکی لبخند میزنه یا میخنده بدونین بیماری
مغز و اعصاب داره حتما ام ار ای(بدون تزریق) بدین با سی تی اسکن مشخص نمیشه دوسال پیش دچارش بودم با سی تی اسکن مشخص نشد نفهمیدن دکترا خودبه خود خوب شدم اما بعد دوسال دوباره عود کرد با شدت بیشتر که علائمش:
سکته گلو
خنده غیر ارادی
گریع غیر ارادی
اختلال رفتاری
اختلال تکلم
کم خونی شدید
افسردگی
آتاکسی و لنگ زدن
عدم تعادل
تاری ودید چشم
همه ای این اختلات از مغز بود توجه نکردم با علائم بیشتر اومد سراغم کلا به امید به زندگی نداشتم اما با دکتر خوب
بیماریم تشخیص داده شد شروع به درمان کردم مث قبل شدم
ولی خیلی ریز هنو خندم میاد تو جاییکه استرس زا باشه
یا جایی که غم و ناراحتی باشه نمیرم
پاسخ ها
Gh
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
پیش چه دکتر رفتی خوب شدی؟
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
پیش کدوم دکتر رفتین
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
سلام،چراآدم موقع خندیدن سرخ میشه؟حتی موجب مسخره کردن دیگران هم میشه،آیا راهی هست ک بشه این مشکل رو درست کرد،ممنون میشم پاسخ بدید
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
سلام پسرم یخورده شیطون هست راه میرفت نه انقد ی روز اروی نردبون افتاد دستش سکست حالا که دقت میکنم خیلی راه میره خیلی میخنده ازش میپرسم پسرم چرا میخندی هیچ جوابی نمیده دستشو بالا پاین میکنه ازتون میخوام راهنمایم کنید
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
سلام من بعضی وقتا بع هیچی میخندم یعنی اصن هیچی نیست فقط الکی میخندم قَه قَهه های بلند هم میزنم مریضم
پاسخ ها
سلاله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
وضعیت منم همینه مامانم فکر میکنه دیوونه م
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
وای منم اینطوریم جوری که تو دعوا هم خندم میگیره و مامانم خیلی عصبی میشه:/
حانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
وااای همش فکر میکنم ما ها چند تا دیوونه ایم داریم با هم درد و دل میکنیم
روح الله قاسمیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
سلام من بعضی مواقع خنده های بی معنی و بی دلیل به سراغم میاد اصلأ نمیتونم خودمو کنترل کنم چنین مواقعی هم از رفتن به مراسمات عزاداری و دیگر اجتماع خودداری می کنم چکارکنم خودمو کنترل کنم
مالمیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
سلام من از بچگی مشکل خنده داشتم
مالمیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
سلام من از بچگی مشکل خنده داشتم یه وقتای یه جاهای که خنده جایز نیست لبخند بی اختیار بی دلیل میزنم و مورد تمسخر قرار میگیرم خیلی واسم عذاب اوره وقتی خبر مرگ عزیزانم رو میشنوم میخندم خیلی سخته واسم اصلا نمیتونم کنترل کنم با این وضع هم خانواده میخوان که من ازدواج کنم دو روز نشده منو طلاق میدن واقعا افسردگی گرفتم از سرنوشتم میترسم که چه بلای سرم میاد واسم شده یه افت ازتون خواهش التماس میکنم کمک راهنمای کنید منو
boc
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
سلام . من خیلی خیلی از درونم داغونم و انگار دیگه برای چیزی به اسم خوشحالی وجود ندارد اما خیلی وقت ها مثلا موقع عصبانیت که با یکی دعوا میکنم رو در رو یا غرق ناراحتی وگریه ی خودمم یا سر سفره نگاه یکی میکنم الکی پزوخند یا خندم میگیره (نه قهقهه ، مثلا لبخند) . نمیدونم چرا اینطوری شدم . شنیدم چون احساساتمو خیلی تو خودم ریختم اینطوری شدم اما نمدونم راسته یا نه . نظر شما چیه ؟
خخخخخخخخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
سلام من وقتی پام پیچ میخوره یا اسیب جدی میبینم نزدیک بیست دیقه فقط قهقهه میزنم بعدش گریه میکنم دوباره وسطای گریه خندم میگیره مامانم واقعا نگران شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
یه دختره هم بود پاش در رفته بود هرهر میخندید ولی براش جک تعریف میکردیم گریه میکرد من هم از وقتی از پله افتادم به جای خنده گریه میکنم
Tara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
واقن نمیدونم چرا ولی وقتی یکی میخورع زمین یا یکی گریه میکنه وقتی یکی میمیرع من میخندم :|
شاید فک کنید دردغ میگم ولی ۱ ساعت پیش خالم بخاطر کرونا مرد نمیدونستم بخندم یا گریه کنم
خیلیا میگن سادیست داری :|
ابجیم ک میگه حیلی بی احساسی بدبخ نمیدونم چیکار کنم :|
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
با سلام
من یه آدم کاملا استرسی و مضطرب هستم بطوری که خیلی استرس میگیرم جالب این جاست که هروقت استرس میگیرم شدیداً خندم میگیره هی میخندم. این که هیچ من بی دلیل بدون هیچ چیز خنده داری خندم میگیره همه به من میگن خوش خنده ای ولی من یه فکری دیگه ای میکنم . اصلا نشده تا حالا بی دلیل گریه کنم اما انقد میخندم که خودمم به خودم شک میکنم. من به هر چیزی میخندم اونم بی دلیل دیگه خسته شدم
پاسخ ها
سلاله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
منم همینطوریم در شدت استرس بهویی بی دلیل خنده م میگیره دیگه خسته شدم کسی میدونه دلیلش چیه؟
Sahel
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
سلام.من معمولا اخمو بودم و خیلی کم می خندیدم اما الان حدود یک سالی هست ک زیاد میخندن و نمیتونم خودم رو کنترل کنم،به جک بی مزه یا توی تاکسی یاد چیزی می افتم و...
باید ب کجا مراجعه کنم؟؟؟
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
من از بچگی دچار این اختلال هستم تا الان که ۲۴سالمه.بخاطر این اختلال لعنتی از شرکت کردن تو جمع دوری میکنم.زیاد دوستی ندارم و توی بحثا شرکت نمیکنم.خیلی جاها حقم خورده شده فقط بخاطر اینکه خندم میگیره و نمیتونم ازخودم دفاع کنم. من حتی به صورت رهگذری از کنارکسی رد بشم خندم میگیره و به سختی میتونم جلوی خودمو بگیرم. حتی موقع حرف زدن با پدرمادرم هم خندم میگیره.در مواقعی هم که تنهام خندم میگیره و واقعا نمیتونم کنترلش کنم.به تازگی زیاد هم شده.الان دارم با چشمای اشکی این متنو مینویسم چون واقعا در عذابم.فکر میکنم کرونا برای من یه مزیت داشت اونم اینه که ماسک میزنم و کسی متوجه خندم نمیشه. ای کاش واقعا درمانی براش پیدا بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
سلام من همیشه از چیز های بیخود خندم میگیره باید چه کار کنم
محمد ایروانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
درمان خنده بیجا و غیر قابل کنترل ایا فقط با دارو حل میشود یا یک سری تمرینهائ ی هم هست کا توسط انها این مشکل برطرف میشود .
پاسخ ها
سلام من خانم هستم خنده بیجا دارم با خواهر بزرگترم این مشکل اذیتم می‌کنه و نمیتونم زیاد باهاش هم صحبت بشم چکار کنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
خواهش میکنم کمکم کنید
akihiko
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
فکر میکنم مشکل عقلانی دارم چون از بچگی وقتی میخوردم زمین یا میخوردم تو دیواری چیزی جای اینکه دردم بگیره بدتر میزدم زیر خنده یا وقتی که مادرم دردش میگرفت از شدت خنده دل درد میگرفتم.
الانم وقتی کسی ناراحته با بدبختی جلوی لبخندمو میگیرم
بعضی اوقات سر یه حرف بی مزه خیلی میخندم و نمیتونم جلوشو بگیرم یعنی میفهمم دیگه نباید بخندم ولی حتی تلاشیم برای قطع کردنش نمیکنم راحتم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
من یه دخترم 19 سالمه
من الان چند سال ده سال یا بیشتر خیلی میخندم این خندیدن دست خودم نیست
من الان بخام با یکی رودررو حرف برنم یا پشت گوشی خندم میگیره
یکی نگام میکنه خندم میگیره یا تو یه جمعی هستیم همه ساکتن خندم میگیره یا دارم با یکی حرف میزنم خندم میگیره سر سفره غذا خندم میگیره یکی بغلم کنه خندم میگیره موقعی که مدرسه میرفتم معلما میگفتن انشا بخون یا یه مطلب بخون خندم میگرفت مامانم میگفت سبزی پاک کنیم دورهم نشسته بودیم خندم میگرفت با خانواده شبا تلوزیون میدیدم خندم میگیره
بخدا خسته شدم این خندیدن دست خودم نیست
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
سلام من گاهی پیش میامد شدید میخندیدم امروز نزدیک بود مامانم بیافته زیر ماشین اولش یه حیف بلند کشیدم وبعدش شدید خندیدم اصلا نمیتونستم خودمو کنترل کنم و خیلی از مادرم معذرت خواهی کردم درحالی که داشتم میخندیدم میخواستم گریه کنم خیلی ناراحت شدم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
24سالمه...من چندین ساله بیخودی میخندم مخصوصا در حضور دیگران...بدون اینکه دلیلی داشته باشه بدون اینکه جو فان و خنده داری باشه و من هی خندم میگیره...دیگه افسار زندگیمو از دستم خارج کرده شخصیتمو متزلزل کرده این خنده های وقت و بی وقت...خنده و گریه هم با همه گاهی اوقات...اصن اون طور هم نیست که بخواد حس خوب ایجاد کنه برعکس می...ینه به اعصاب آدم و بقیه هم به چشم یه آدم عجیب نگات میکنن.بابت همین سعی میکنم کمتر تو اجتماعات و صحبت ها حاضر بشم.
نمیدونم چیکار کنم به کودوم سمت برم که این وضع درست شه.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
چندین ساله که افسردگی دارم ولی درمانی نبود بیست روزه که که کات کردم سه چهار روزه یحو ناخودآگاه هم میخندم هم گریه میکنم بمدت طولانی حتی تا یک ساعت،نمیدونم چکار کنم
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
این همه روانشناس داریم یعنی یه نفر پیدا نمیشه راهنمایی کنه. منم آبجیم اصلا نمیتونه خنده خودش رو کنترل کنه، خیلی جدی دارم نصیحتش میکنم یهو شروع میکنه ب خندیدن اوایل سرزنشش میکردم اما مدتی هست واقعا ذهنم در گیر ش شده ک نکنه واقعا بیماری روانی خدایی نکرده داشته باشه. البته خودش هنوز متوجه نیست، حتی وقتی دعواش میکنم هم شروع میکنه ب خندیدن کلا آدم ریلکسی هستم ولی انصافا دارم ازیت میشم روحت شاد مامانی کاش بودی ب دادم میرسیدی.
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
گور بابای بقیه هر چی می خواهند فکر کنند تو که دیگه مثل دیکتا تور ها نیستی که بهشون آسیب بزنی این دیگه یک رفتار شخصیه هر جور دوست دارند فکر کنند تو بخند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
خاک برسرم منم همینجوری م تموم زندگی ام مختل شد ....خدا مرگ بده راحت بشم
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
سلام من نمیدونم چرا از بچگیم اینجوری بودم که موقعی ک خندم میگرفت توی دستام و بعضی از اعضای بدن احساس ضعف و خستگی شدید میگرفتم در حدی که توان نوشتن مداد هم نداشتم باید صبر میکردم تا خندم تموم شه تا ادامه بدم:/
هیرا
|
Afghanistan
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
سلام من از بچگی این مشکلو داشتم بعضا تو جمع بدون هیچ دلیلی میزنم زیر خنده همه فکر میکنن به اونا میخندم خودمم با این حال از خودم متنفر میشم خیلی ناراحت میشم که چرا اینجوری هستم بعدش گریه میکنم که دیگران از من ناراحت شدند اما کسی درکم نمیکنه لطفا رهنماییم کنید دگه خیلی خسته شدم از این حال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
سلام پسرم ۱۰سال داره و خیلی می‌خنده نمی تونه خودش رو کنترل کنه مدام بی دلیل می‌خنده لطفاً راهنمایی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
سلام دوستان من راجب خنده‌های بی دلیل مطالعه کردم و فهمیدم که دلایل مختلفی دارد که مهم ترینش اتیسم هستش که این خودش یک علامت هشدار دهنده است.
لطفاً اگر که کسی راجب این خنده های بی اختیار راهکاری داره یا دارویی می‌شناسید معرفی کنید.
دل شکسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
الان یه سال و نیم که بی دلیل میخندم به چیز هایی که خنده نداره بعد خندیدن بغض میکنم میزنم زیره گریع البته خیلی وقته که نمیخندیدم و داداشمم بعد اینکه از دوست دخترش جدا شد اینجوری شد و بعد چند مدت کوتاه فوت کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
من گاهی وقتا یهویی الکی میخندم و کارای عجیب میکنم و یهویی خودش قطع میشه یجورایی میشه گفت نخورده مستم خیلی عجیبه اطرافیانم فکر میکنن خودم دارم اینکارو میکنم ولی واقعا دست خودم نیست تو گوگلم سایتی پیدا نمیکنم درباره همچین چیزی نوشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
منم بخاطر حرفت خندم گرفت شک نکن دیوانه ایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
سلام من هر کاری میکنم نمیتونم بخندم اما گاهی از روی اجبار لبخند ساختگی میزنم حتی اگه بهترین کنسرت ها و زیبا ترین جوک هارو هم بشنوم ،یا حتی وقتی دوستام باهام شوخی می‌کنند دیگه دارم دیونه میشم چرا نمیتونم بخندم آخه؟؟
پارسا
|
Germany
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
سلام من موقع حرف زدن خنده ام میگیره دلیلش چیه
مهدی
|
United States of America
|
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
من قبلا خیلی میخندیدم مثلا یه فیلم یا کلیپ تو ابنیتا میدیدم کلی میخندیدم یا توی چتام تو گروههای تلگرامیم حس شوخ طبعی داشتم و با بقیه اعضای گروه شوخی میکردم ولی از روزی که خونه پدریم رو که ویلایی و حیاط دار بود فروختیم اومدیم تو یه اپارتمان زندگی میکنیم افسردگی شدید گرفتم فقط گریه میکنم و اصلا خنده روی لبام نمیاد خنده های واقعی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
سلام به همگی من هم از بچگی گرفتار خنده بی اختیار بودم .دلیلش بعد سالها پیداشد دلیلش وجود جن در بدن است.باید ریشه یابی کنید ببینید چرا جن وارد بدن شده .تنها راه نجات تقوا و پرهیزکاری است تا بتوانید بر جن غلبه کنید .اگر خودخاه هستید باید خودخاهی را کنار بگذارید.اگر خشمگین میشوید باید خشم را وهر چیز بدرا از خود بیرون کنید این مدل خنده خیلی رنج آور است به قدری که گاهی انسان آرزوی مرگ میکند این رنج آمده تا بگوید دست بکار شو و گرگ درونت را بکش ای انسان تو حتی نمیتوانی یک خنده را کنترل کنی چرا اینقدر ادعا و منیت داری از منیت خارج شو از بدترین صفت که شرک و ریا است خارج شو و خالص شو .شیطان به خدا گفت همه را نابود میکنم مگر مخلصین را پس راهی ندارید جز اینکه خالص شوید (هروقت دچار ریا و شرک میشدم خنده بیشتر میشد)
خدیجه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
من وقتی صحبت میکنیم خندم میگیره و وقتی اشناهموننو از دور میدیدم خندم می‌گرفت نمیدونم چرا بی دلیل ولی اونا نمی‌خندن
کلافه شدم!!! یکی برام توضیه بدع چرا!!!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
سلام نمیدونم چرا تو دعوا ها من خندم میگیره یعنی تو. مواقع جدی خندم میگیره یعنی مغز من آسیب دیده باید به کجا مراجعه کنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار