کد خبر: ۷۰۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵ 29 January 2019
دومین همایش آموزشی ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با حضور بیش از ٢٠٠ نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران در گچساران برگزار شد .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این همایش ، دوره بازنششستگی و سالمندی را دوره بلوغ فکری و انباشت تجربه ها توصیف کرد و گفت : آموزه های اسلامی بر احترام و تکریم سالمندان تاکید فراوان شده است و سازمان تامین اجتماعی نیز توجه به سلامت و نیازهای روحی و روانی بازنشستگان و سالمندان را جزو اولویت ها و سیاست های خود محسوب می کند .

عباس نورمحمدی افزود : امید به زندگی ، تندرستی و گسترش روحیه شادابی و نشاط در خانواده ها از جمله میان سالمندان و بازنشستگان امری ضروری است که علاوه بر کاهش هزینه های درمانی ، به حاکم شدن نشاط اجتماعی در جامعه کمک می کند .

وی اظهار داشت : هزینه های بالای درمانی برای خانواده ها مشکلات زیادی ایجاد می کند و باید تلاش کنیم با رفتارهای صحیح بهداشتی و خودمراقبتی ، از بیماری ها و آسیب های جسمی و روحی پیش گیری کنیم و این هزینه ها را کاهش دهیم .

نورمحمدی گفت : هدف سازمان تامین اجتماعی از برگزاری این دوره ها این است که بازنشستگان و سالمندان را با بیماری های رایج در دوران پیری و خطرات آنها آشنا سازد و با آموزش خودمراقبتی و تغذیه سالم از مخاطرات زندگی انان بکاهد .

وی شرط داشتن جسم سالم و روحیه شاداب و بانشاط را داشتن آگاهی های لازم در زمینه سلامت دانست و گفت : امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی ، مخاطرات و اختلالات روحی و جسمی نیز افزایش پیدا کرده است ، اما بار عایت برخی قواعد ساده در زنگی روزمره مانند داشتن برنامه ورزشی منظم و سبک ، رژیم غذایی سالم و گسترش روابط اجتماعی می توانیم زندگی بهتری را برای خود رقم بزنیم و پیری و سالمندی را به تاخیر بیندازیم .
در این همایش ، ضمن انجام معاینات بالینی ، نسبت به درج اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت و بیماری های احتمالی شرکت کنندگان در فرم های ویژه اقدام شد .
گفتنی است در حال حاضر ١٢ هزار و ٦٥٢ بازنشسته و مستمری بگیر اصلی زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند .
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار