بنابر این گزارش کشف سر الاغ ذبح شده در اطراف شهر باشت این سوال را بوجود آورده است که لاشه الاغ کجاست؟! آیا متخلف یا متخلفینی از شرایط آشفته بازار گوشت قرمز سوء استفاده کرده اند و لاشه را در مراکز متعدد غیر مجاز فروش گوشت در مناطق مختلف استان به فروش رسانده اند؟
کد خبر: ۷۰۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 30 January 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / طی ساعات گذشته فیلمی در فضای مجازی مبنی بر پیدا شدن سر الاغ ذبح شده در اطراف شهر باشت در حال انتشار است که باعث ایجاد حساسیت هایی در میان مردم و واکنش برخی مسئولان شده است.
مسعود حسینی، فرماندار شهرستان باشت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: صحبت‌هایی در این خصوص هست ما و متولیان امر پیگیر موضوع هستند. جزئیات بیشتر و دقیق‌تر را دامپزشکی می‌داند.
همچنین صادق ظفری، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باشت در واکنش به این فیلم ضمن تأیید کشف سر الاغ در اطراف شهر باشت گفت: ظهر روز سه شنبه، نهم بهمن ماه پس از گزارش مردمی و اطلاع از موضوع با حضور مأموران نیروی انتظامی سر الاغ کشف شده صورت جلسه و با دستور قضائی معدوم شد.
 
سر الاغ در باشت پیدا شد ! لاشه اش کجاست؟ / روزی که مسئولان فکرش را نمی کردند !
 
سر الاغ در باشت پیدا شد ! لاشه اش کجاست؟ / روزی که مسئولان فکرش را نمی کردند !
بنابر این گزارش کشف سر الاغ ذبح شده در اطراف شهر باشت این سوال را بوجود آورده است که لاشه الاغ کجاست؟! آیا متخلف یا متخلفینی از شرایط آشفته بازار گوشت قرمز سوء استفاده کرده اند و لاشه را در مراکز متعدد غیر مجاز فروش گوشت در مناطق مختلف استان به فروش رسانده اند؟ یا اینکه این هم یک برنامه ریزی توسط برخی افراد برای متشنج کردن بیش از بیش وضعیت آشفته بازار است؟ این سوالات و سوالات متعدد دیگری وجود دارد که شاید اذهان زیادی از مردم را به خود مشغول کرده است . و البته عدم کنترل های روزها و سال های گذشته نشان می دهد که مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی شاید اصلا فکر چنین روزی و چنین اتفاقاتی را نمی کرده اند!
متاسفانه سوء مدیریت ها در حوزه های مختلف استان آنقدر وجود دارد که به همین راحتی برخی افراد بتوانند با یک اقدام که هدف اصلی آن مشخص هم نیست ، به راحتی بازار گوشت استان را دچار حاشیه های بیشتر از آنچه اکنون است نماید!
سوء مدیریت به گونه ای است که در هر گوشه ای از این استان می توان هر گوشتی را به مردم فروخت و مردم هم که فکر نمی کنند این قصابان بین راهی بدون مجوز دارند کار می کنند ، بی خبر از همه جا اقدام به خرید گوشت می نمایند چرا که عامه فکر نمی کنند نظارت اینقدر ضعیف باشد که گوشت غیر بهداشتی توسط قصاب غیر مجاز در هر کوی و برزنی به فروش برسد! علاوه بر مسائل بهداشتی مسائل شرعی و قانونی دیگری از جمله ذبح شرعی و سرقتی نبودن دام ها از جمله مواردی است که مردم از وضعیت آنان اطلاع ندارند اما مطمئنا مسئولین می دانند که چنین احتمالاتی وجود دارد!(اینجا)
و اما بخوانید ادامه پیگیری ماجرای پیداشدن سر الاغ را از زبان مسئولان کهگیلویه و بویراحمد ! صادق ظفری، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باشت می گوید: علت و انگیزه ذبح سر کشف الاغ معلوم نیست!

ظفری اظهار کرد: به خاطر اینکه از این قضیه مطمئن شویم نظارت بر قصابی‌ها و مراکز عرضه گوشت مجاز شهرستان را تشدید کردیم که به مورد مشکوکی در این زمینه برخورد نداشته‌ایم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باشت از مردم خواست تا گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی تهیه کنند تا گوشت غیرمجاز و غیربهداشتی به آنها فروخته نشود.

ظفری با اشاره به عرضه گوشت بصورت غیرمجاز در برخی نقاط استان خاطرنشان کرد: این مساله پیش آمده اهمیت کار و اقدامات دامپزشکی را نشان می‌دهد که همواره اعلام می‌کند مردم گوشت مورد نیاز خود را از مراکز عرضه گوشت مجاز و مورد تأیید دامپزشکی تهیه کنند و از گوشت‌های با مهر و لَیبل دامپزشکی خرید کنند.

همچنین عبدالله بهمنش، مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رابطه گفت: مردم از مراکز مورد تأیید دامپزشکی گوشت مورد نیاز خود را تأمین کنند چراکه ما بر مراکز مجاز عرضه گوشت نظارت و بازرسی داریم و احتمال مصرف گوشت غیرمجاز در مراکز تحت نظارت شهرستان و استان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بر اساس بازرسی‌ها و نظارت‌های اکیپ‌های دامپزشکی تاکنون مورد مشکوکی از توزیع و فروش گوشت الاغ در مراکز مجاز عرضه گوشت و رستوران‌ها و غذاخوری‌های مجاز سطح استان مشاهده نشده است.

بهمنش اضافه کرد: از مردم شهرستان باشت و استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهم که گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مورد اطمینان و مجاز خرید و غذا را نیز از رستوران‌ها و غذاخوری‌های معتبر تهیه کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
لاشه اش در شکم یکی از ماهاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
در چلو کبابی حسن برکت الداد
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
خوش به سعادتم که گیاه خوارم.
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
مواظب باش گیاه آبیاری شده با فاضلاب بهت ندن!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار