در نشست خبری استاندار مطرح شد:
احمدی گفت : متاسفانه در دو شهرستان کهگیلویه و چرام استقبال از این تسهیلات صورت نگرفت ! که دلیل آن برای ما مشخص نیست . ما هم که نمی توانیم چون چرامی ها و کهگیلویه ای ها از این وام های خوب استفاده نکردند به دیگر مناطق استان مانند باشت و بهمئی ، لنده و دیگر مناطق که استقبال خوبی نموده اند ، نپردازیم.
کد خبر: ۷۰۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 31 January 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شامگاه چهارشنبه 10 بهمن 97 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران حاضر شد تا گزارش کاری از وضعیت پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی در مناطق مختلف استان بدهد که البته در بخش سوالات خبرنگاران علیرغم اینکه قرار بود سوالات در محدوده ی پروژه های دهه فجر باشد اما دو سوال از دو خبر پر بازدید و پر چالش این روزهای استان هم توانست استاندار و معاونینش را به پاسخگویی وادار کند.
مهمترین پروژه های افتتاحی در کهگیلویه و بویراحمد
علی محمد احمدی در بخشی از سخنان خود در این نشست به ارائه گزارشی از پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی استان در دهه ی فجر پرداخت و گفت : طی دهه فجر سال جاری ۱۸۵ ‌پروژه عمرانی در استان افتتاح و ۳۳ پروزه کلنگ زنی می شود.
احمدی با بیان اینکه کل اعتبارات پروژه های عمرانی افتتاحی، ۴۱۶ ‌میلیارد تومان است، ابراز داشت: ‌۲۵۳ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات است.
وی افزود: اشتغال ایجاد شده در این حوزه ۲۰۳۳ نفر است.
استاندار به پروژه های کلنگ زنی عمرانی اشاره کرد و بیان داشت: ۷۹ میلیارد تومان پروژه با پیش بینی اشتغال ۳۹۹ نفر طی دهه فجر کلنگ زنی می شود.
احمدی با تاکید بر پروژه های اقتصادی کلنگ زنی و افتتاحی استان،  بیان داشت: ۸۹ پروژه اقتصادی در استان کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد.
احمدی افزود: در همین راستا ۶۱ ‌پروژه اقتصادی در استان افتتاح و ۲۸ پروژه اقتصادی نیز کلنگ زنی می شود و اعتبار پروژه های اقتصادی  استان۵۳۰ میلیارد تومان است.
احمدی با اشاره به توسعه استان در محورهای مختلف، ابراز داشت: استان به شکل امید بخشی در حال رشد بوده و در محورهای مختلف رشد داشته داریم.
احمدی با تاکید بر رشد 6 برابری تخت های فعال استان، ابراز داشت: تختهای بیمارستانی استان از ۸۵ تخت فعال پیش از انقلاب، به ۱۲۰۰ تخت رسیده است.
استاندار با اشاره به فعالیت ۶۰ مرکز دانشگاهی در استان، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار دانشجو در مراکز استان مشغول به تحصیلند.
احمدی تصریح کرد: در بخش های و محورهای مختلف استان رشد فراوانی دارد و این رشد و توسعه قابل مقایسه با گذشته نیست.
واقعیت ماجرای تفاوت در دو تودیع و معارفه
اگر چه نشست خبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد محدود به سوالات دهه فجری بود اما موضوع برگزاری معارفه فرماندار کهگیلویه و تفاوت آن با معارفه شلوغ فرماندار گچساران، از جمله سوالات حاشیه ای بود که استاندار به آن پاسخ داد.
ابتدا محمدکاظم نظری گفت که من تعجب می کنم برخی تودیع یک فرماندار را به بی احترامی به مردم عزیز کهگیلویه نسبت می دهند در حالی که فرماندار نماینده دولت است نه مردم و قطعا هیچ دولتی نمی خواهد به نماینده خود بی احترامی کند.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: حواشی در برخی مناطق استان بالاست و تغییر فرماندار و حتی یک بخشدار هم در این مناطق سخت است اما در شهرستان دیگری این کار راحت تر است لذا هیچ بی احترامی به مردم نشده است.
وی ادامه داد: در کهگیلویه به دلیل همین حساسیت ها و حاشیه ها، یک مراسم موقت برگزار کردیم و قرار بود بعدا مراسم شایسته ودر شان این شهرستان برگزار شود که دوستان نپذیرفتند و نشد.
وی دلیل برگزاری آیین تودیع و معارفه فرماندار کهگیلویه را به شکل یک جلسه چند نفره و ساده، اختلاف سلیقه ها و حاشیه ها دانست و گفت که بی انصافی است این اختلاف سلیقه را به مردم عزیز کهگیلویه نسبت دهیم.
در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد شخصا به این موضوع ورود کرد و گفت که همه فرمانداران ما چه آنهایی که حکم دارند چه آنهایی که سرپرست هستند، نمایندگان دولت هستند و مورد احترام ما هستند؛ همه فرمانداران ما به یک نسبت از فرصت هایی که در وزارت کشور و استانداری هست، بهره مند هستند و از دید من هیچ تفاوتی بین آنها نیست.
علی محمد احمدی افزود: واقعیت این است که دوز سیاست در برخی مناطق ما بالاتر است؛ در گچساران بخاطر منابع نفتی و ارتباطاتی که با جنوب کشور دارند، درگیر مسائل سیاسی نمی شوند، حتی در یاسوج هم همین طور است اما در کهگیلویه شغل کم هست و زیاد درگیر سیاست و حواشی آن می شوتد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ نگاه متفاوتی به فرماندارانم ندارم، ادامه داد: اگر در کهگیلویه شغل و کار بیشتر باشد، کمتر وارد جزئیات و این بحث های فرسایشی می شوند.
وی گفت معمول این است که برای معارفه فرمانداران معاون سیاسی می رود حتی برای معرفی استانداران هم معاون سیاسی وزیر کشور به استان ها سفر می کند بنابر همین عرف بر این است که معارفه فرمانداران مرکز استان و احیانا شهرهای بزرگ را می روم و هرگز هم قرار نبود به گچساران بروم اما از ۱۰ روز پیش معاون وزیر کشور برنامه سفر به گچساران را داشت و قول دادم بنابر درخواست وی در سفر گچساران همراهیشان کنم ، آن موقع هم که من قول دادم ،معارفه ای قرار نبود در این روز برگزار شود اما این سفر و این معارفه همزمان شدند و حضور یافتم.
احمدی گفت؛ ابتدا هم قرار بود من به پروژه ها بروم و معاونم در معارفه حضور یابد اما دیگر شد و حالا که فرماندار فامیل ها و طایفه خود را به نشست آورد و شلوغ شد، مشکلی از ما حل می شود؟ مهم این است که نگاه ما به همه فرمانداران استان، یکسان است.
وی توضیح داد: اینها کار فرهنگی و پیش برنده نیست، برخی مواقع برخی مسئولان ما که موقعیت و شرایط خودشان را درک نمی‌کنند این به فهم سیاسی آنها بر می گردد. نه خود مردم چرا که به همان اندازه که مردم یاسوج و گچساران عزیزند، مردم دهدشت ، چرام ، سی سخت و بهمئی و… همه عزیز و محترم هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد؛ من خوشحال می شوم که شما خبرنگاران و دیگر افراد دغدغه پروژه های کلان کهگیلویه را داشته باشید نه این مسائل را چرا که در این شرایط ما به بیش از  نحوه معارفه فرمانداران به این دغدغه ها نیاز داریم.
مردم این دو شهرستان از تسهیلات اشتغال استقبال نمی کنند!
اما موضوع دیگری که استاندار به آن پرداخت ، ماجرای استقبال ضعیف مردم دو شهرستان چرام و کهگیلویه و از وام های کم بهره اشتغالزایی روستایی بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : ما مبلغ 500 میلیارد تومان وام کم بهره اشتغالزایی روستایی از دولت سهم داشتیم که تلاش نمودیم از این ظرفیت استفاده کنیم. ضمن اینکه اصل را هم بر این گذاشتیم که در نحوه هزینه کرد آن زیاد سختگیری نکنیم. بدین معنی که اگر یک فرد روستایی وام اشتغالزایی گرفت و از قبل آن در این بین خودروی پرایدی هم خرید چندان سختگیری نشود چرا که باز هم در رونق روستا موثر است و حداقل اینکه می تواند شبی بیماری را از یک روستا به شهر منتقل کند. بنابراین اصل برای ما این بود که این تسهیلات ارزان قیمت به دست روستائیان برسد و از آن اشتغالزایی صورت گیرد.
احمدی گفت : متاسفانه در دو شهرستان کهگیلویه و چرام استقبال از این تسهیلات صورت نگرفت ! که دلیل آن برای ما مشخص نیست . ما هم که نمی توانیم چون چرامی ها و کهگیلویه ای ها از این وام های خوب استفاده نکردند به دیگر مناطق استان مانند باشت و بهمئی ، لنده و دیگر مناطق که استقبال خوبی نموده اند ، نپردازیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
ای برادر هرکه بامش بیش برفش بیشترچون تاجگردون قدرت بیشتری دارد استاندارهم درجلساتش شرکت میکندولی چون دکترپوزش ازنیروهای آقای منطقیان بودشماشرکت نکردیدچون آقای منطقیان کسی نیست که چاپلوسی شماهارابکندحکومت شماهم تمام میشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار