آیت الله ملک حسینی در دیدار رئیس و کارکنان علوم پزشکی :
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی ، باند بازی، ایل گرایی، حزب گرایی، توهین، تحقیر و ناسپاسی را شرم آور می داند.به باور وی ، هر فتنه‌ای که در کهگیلویه و بویراحمد انجام شود ریشه آن به خواص برمی گردد زیرا مردم و عوام با همدیگر مشکلی ندارند.
کد خبر: ۷۱۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 01 February 2019
آفت قوم و قبیله گرایی همدوش با سایر محرومیت‌ها، توسعه کهگیلویه و بویراحمد را به چالش کشیده است این سخن نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری است که در دیدار مسئولان و کارشناسان هر سازمان استان بر آن پافشاری می کند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، کارشناسان امور توسعه بر این باورند که استفاده مناسب از عنصر قومیت می تواند به تقویت وحدت و کمک به توسعه استان عشیره ای کهگیلویه و بویراحمد کمک کند اما این عنصر مهم سال هاست به آفتی در راه توسعه‌ این منطقه تبدیل شده است.
اکنون آفت قوم گرایی به گونه ای در همه بخش ها رشد کرده و سد راه توسعه استان شده که نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به آن اشاره می کند .
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی ، باند بازی، ایل گرایی، حزب گرایی، توهین، تحقیر و ناسپاسی را شرم آور می داند.
به باور وی ، هر فتنه‌ای که در کهگیلویه و بویراحمد انجام شود ریشه آن به خواص برمی گردد زیرا مردم و عوام با همدیگر مشکلی ندارند.
ملک حسینی ،منطقه گرایی را یک آفت برای استان ذکر کرد و افزود: اینکه بر روی یک نام گذاری برای بیمارستان بحث و جدل ایجاد شود کار درستی نیست.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مبارزه با فساد ضروری است اما نباید آن را به یک نزاع باندی تبدیل کنیم.
وی عنوان کرد: برخی در دوران خدمت خود سکوت می‌کنند اما در دوره دیگران حالت منتقد به خود می‌گیرند و کمبودها را به دیگران ربط می‌دهند که این کار خیلی زشت و ناپسند است.
آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه برخی در کهگیلویه و بویراحمد به انتصاب مدیر غیر بومی نقد دارند و آن را به داشتن غیرت تفسیر می‌کنند، یادآور شد: با تکرار این موضوع نیروهای هم استانی مشغول در دیگر استان‌ها را ذلیل می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تجلیل از خدمات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان استان ، گفت: باید افراد از باندگرایی، ناسپاسی از خدمات و خودزنی‌ها دست بردارند.
وی ابراز داشت: پیش از انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان ،کشور حرفی برای گفتن نداشت به گونه‌ای که 97 درصد داروها و نیازهای پزشکی خارج از کشور تامین می‌شد.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: وجود منحنی رو به رشد به برکت انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان نشان دهنده این بوده که حرکت کشور رو به جلو است به گونه‌ای که در زمینه پیوند اعضا در جهان رتبه قابل قبولی داریم.
وی با اشاره به اینکه آمریکا و هم پیمانانش از ابتدای انقلاب دشمنی‌ خود را به طریق مختلف از جمله تحریم‌ها آغاز کردند، تاکید کرد: با وجود همین تحریم‌ها ایران اسلامی به موفقیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف رسیده و اگر هم اینک برخی معتقدند که روند صعودی پیشرفت کشور با وجود تحریم‌ها نزولی می‌شود در واقع درک درستی از ظرفیت‌ها و واقعیت‌های کشور ندارند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سختی، پیشرفت‌ها حاصل می‌شود، گفت: مدیریت جهادی راه عبور از مشکلات و کمبودها در شرایط فعلی و تحریم‌هاست و باید در شرایطی که دشمن فشار می‌آورد، تلاش و مقاومت را بیشتر کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این دهه فرصت مناسبی برای تبیین، تشریح و اطلاع رسانی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
 
هر فتنه ای در استان ریشه آن به خواص بر می گردد / شرم آور است

اورنگ ایلامی نیز با تاکید بر اینکه عملکرد انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان با گذشته قابل مقایسه نیست، بیان کرد: ظرف سال ها تلاش ، مرگ و میر مادران باردار در استان کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه تعداد خانه‌های بهداشت استان از 17 به 351 رسیده است، عنوان کرد: قبل از انقلاب مرکز بهداشتی درمانی در استان وجود نداشت اما هم اکنون هفت مرکز مشغول ارائه خدمات به مردم است.
ایلامی ادامه داد: قبل از انقلاب پایگاه بهداشتی نیز موجود نبود اما هم اینک 50 پایگاه فعال وجود دارد و تعداد تخت‌های بیمارستانی نیز قبل از انقلاب 85 تخت بوده که هم اکنون به یک هزار و 97 تخت رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مرگ میر مادران باردار قبل از انقلاب در استان 45 در هر یک هزار نفر بوده که هم اینک به 12 مورد در هر یکصد هزار نفر رسیده و در 10 ماهه گذشته هیچ گونه مرگ مادر بارداری در استان گزارش نشده است.
وی با اشاره به فعالیت 45 پایگاه اورژانس زمینی و 2 پایگاه هوایی در استان، تاکید کرد: قبل از انقلاب تنها 2 پزشک متخصص و تعدادی پزشک عمومی هندی و بنگلادشی در استان حضور داشت که هم اکنون 299 پزشک متخصص و فوق تخصص دولتی در استان مشغول ارائه خدمت به بیماران هستند به گونه‌ای که شاخص جهانی را رد کرده‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحصیل 2 هزار و 300 دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه، یادآور شد: 16 نشریه دانشجویی، 13 انجمن علمی و کانون و پنج تشکل مستقل در دانشگاه فعال است.
ایلامی تصریح کرد: هم اینک دانشگاه علوم پزشکی یاسوج 5 پنج رشته دکترای تخصصی شامل بیماری‌های کودکان، زنان، داخلی، بیهوشی و جراحی عمومی دارد.
وی با تشریح دستاوردهای دیدار اخیر خود با سرپرست وزارت بهداشت گفت: تاسیس دانشکده داروسازی، راه اندازی مرکز رادیوتراپی و سرطان درمانی، راه اندازی مرکز پزشکی هسته‌ای و برخی مسائل بودجه‌ای و مالی در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت که سرپرست وزارت بهداشت در این زمینه‌ها قول مساعدت دادند.
ایلامی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در سال 96 در مجموع 11 کاروان و امسال نیز 40 کاروان پزشکی و دندانپزشکی در قالب کاروان سلامت امید به مناطق محروم اعزام و خدمات لازم را به صورت رایگان ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار