ولی آقای دانشجوی که این روزها از زیر لحاف سر در گوشی موبایل خود داری، بدان ۲۴۰۰ دانش آموز روستایی و اولیای آنان قدردان هستند که برای اوّلین باردغدغه تأمین پوشاک نداشتند .
کد خبر: ۷۱۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲ 02 February 2019
در پی بازنشر یادداشتی با تیتر" انتقاد از یک مدیر" در سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از مخاطبان تابناک با ارسال یادداشتی به این نقد پاسخ داده است.
در سالی که اوج دستیابی به مطالبات بحقِ چندین ساله دانش آموزان لنده ای است، سالی که تمام نیازهای آموزش وپرورش و دانش آموزانش در حوزه سخت افزاری مهیا،سالی که در آن خانواده های ۲۴۰۰ دانش آموز برای اولین بار در تاریخ آموزش وپرورش متحمّل هزینه های پوشاک و ملزومات آموزشی نشدند ، در سالی که احداث اولین سالن چند منظوره در دستور کار است و مدرسه ۲۶ اتاقه در شرف ساخت است و سالی که بیش از یکصد مقام و رتبه برتر مسابقات علمی،فرهنگی کسب شده است. و در سالی که استارت ساخت چندین کلاس درس روستایی آغاز می شود عده ای با هدف ترویج ناامیدی و نشر بی اعتمادی به شدت یک مشکل کوچک اگر پیدا شود را مورد توجه قرار داده و با باز تولید و بازنشر آن سعی در تخریب یکی از فعّال ترین مدیران بومی دارند.

در ابتدای سخن باید به این نکته اشاره شود که انتقاد و نقد، انسان را از تحجر و جمود فکری می رهاند و این امتیاز را به وجود میآورد که با بهبود مستمر از هدر رفتِ نیروها و ابزار جلوگیری و تحقق اهداف را آسانتر و سریع نماید.
و اما نقد کننده، نقد کننده باید مراقب باشد آنچنان با درایت نقد نماید که مبادا نقدش در گیر و دار بی تدبیری به جای کمک مخّرب واقع شود.

در روزهای اخیر همزمان با گرامی داشت فجر انقلاب، ایامی که تخریب کنندگان می دانند مدیر آموزش وپرورش گزارش و عملکردی از دستاوردهای ارزشمند یک ساله اخیر را حتما ارائه می دهد سعی دارند گوی سبقت را بگیرند و با گرفتن دست پیش خدمات انجام شده را کم رنگ جلوه دهند .

در سالی که اوج دستیابی به مطالبات بحقِ چندین ساله دانش آموزان لنده ای است، سالی که تمام نیازهای آموزش وپرورش و دانش آموزانش در حوزه سخت افزاری مهیا، سالی که در آن خانواده های ۲۴۰۰ دانش آموز برای اولین بار در تاریخ آموزش وپرورش متحمّل هزینه های پوشاک و ملزومات آموزشی شدند ، در سالی که احداث اولین سالن چند منظوره در دستور کار است و مدرسه ۲۶ اتاقه در شرف ساخت است و سالی که بیش از یکصد مقام و رتبه برتر مسابقات علمی، فرهنگی کسب شده است. و در سالی که استارت ساخت چندین کلاس درس روستایی آغاز می شود عده ای با هدف ترویج ناامیدی و نشر بی اعتمادی به شدت یک مشکل کوچک اگر پیدا شود را مورد توجه قرار داده و با باز تولید و بازنشر آن سعی در تخریب یکی از فعّال ترین مدیران بومی دارند.

ولی آقای دانشجوی که این روزها از زیر لحاف سر در گوشی موبایل خود داری، بدان ۲۴۰۰ دانش آموز روستایی و اولیای آنان قدردان هستند که برای اوّلین باردغدغه تأمین پوشاک نداشتند .

نمیدانم شما مطلع هستید یا نه، ولی حال بدان که امسال برای اولین بار تمام ملزومات آموزشی دانش آموزان روستاهای لنده تامین شد.{اگر می دانید و انصاف دارید چرا یادداشت تقدیر و تشکر نزدید نسبت به رویداد چنین اقدام پسندیده ای؟ مگر نه اینکه دانشجو منتقد منصف و موذن جامعه است؟

آیا می دانید در سال تحصیلی 1396,1397 برای اولین بار از دانش آموزان نخبه علمی به تعداد بیش از 1400 دانش آموز تقدیر شد. آیا خبر این اقدام را در رسانه ها نخواندید؟! اگر خواندید چرا این حرکت ارزشمند را بازگو نمی کنید؟ یا آمار دهندگان به شما اجازه بازگو کردن خدمات را نمی دهند، ولی ما که تا امروز ندیدیم دانشجویی دم از عدالت بزند و آلت دست شود.

آیا می دانید که مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش از قهرمان قهرمانان مسابقات قرآن، عترت و نماز، دانش آموز لنده ای تقدیر کردند؟ این احتمال را می دهم که از  نگاه شما این چنین نخبگانی ربطی به مجموعه آموزش وپرورش ندارند!!!

آیا می دانید حتّی برای یک مورد در ارائه تسهیلات که مرسوم شده است در کشور به فرهنگیان ارائه شودبرای اولین سال آن هم در دو مرحله بدون دخل و تصرف مدیر ارشد و معاونت ها و سایر کارشناسان ستادی به فرهنگیان پرداخت انجام شد؟ موردی که همیشه از گلایه های فرهنگیان عزیز بوده است؟! یا این از نظر شما اجرای عدالت نیست؟

آیا می دانید وظیفه مدیر آموزش وپرورش و حتی مدیرکل و وزیر آموزش وپرورش ساخت مدرسه نیست که چندین بار تا حالا ساخت مدرسه را از وظایف مدیر آموزش وپرورش عنوان می کنید؟

آیا اطلاع دارید در سه مرحله رئیس آموزش وپرورش برای پیگیری ادامه ساخت مدرسه سرآسیاب شخصا به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس رفت؟ یا این را پیگیری لحاظ نمی کنید.

آیا می دانید در بیش از چهار جلسه شورای آموزش وپرورش در سال گذشته و سال جاری، [شورایی که مصوباتش لازم الاجرا است] به این دو مدرسه پرداخته شد و آن جلسات منتج به واگذاری مجهّزترین مدرسه به دانش آموزان سرآسیاب گردید .

آیا می دانید در نشست های شورای آموزش وپرورش با حضور پلیس راهور و شهردار و شورای شهر تمهیدات لازم جهت عبور و مرور دانش آموزان لحاظ گردید؟ یا اینکه از دید مبارک شما این اقدامات پیگیری تلقی نمی شوند؟

در سال اخیر دست آورد های ارزشمندی در حوزه آموزش وپرورش داشتیم که همه آنها را می خواهید با شانتاژ بر روی یک مشکل نادیده بگیرید .

آیا می دانید مدرسه ای ابتدایی با ۲۶ اتاق درس در مرکز شهر لنده با همکاری بنیاد علوی در حال ساخت است؟ {مدرسه ای که دیگر نیاز نیست ۴۰ دانش آموز در یک کلاس درس تحصیل کنند. چقدر باید بی انصاف باشیم که چنین پروژهای را نادیده بگیریم.

آیا اطلاع دارید سالن چند منظوره آموزش وپرورش در مرکز شهر (جنب ثبت احوال) در حال ساخت است؟چطور است که شما چنین خدمات  به این عظمت را نمی بینید و مدام در نوشته هایتان یأس را به جامعه تزریق می کنید؟

ادعا می کنید چشم و موذن جامعه هستید.!آیا اطلاع دارید بوستان دانش آموزی در این روزها در حال احداث است؟ یا نویسندگان یادداشت هایتان اجازه نمی دهند خدمات را عنوان کنید..!

چرا از ۵۰ مدرسه این شهرستان که با تفاهم نامه بسته شده با بنیاد علوی عملیات نوسازی و تجهیز آنان شروع شده است چیزی نمی گویید؟ آیا این چیزی جز سیاه نمایی است؟ بدانید سیاه نمایی پدیده خطرناکی است که در هیچ جایی نیامده است ویژگی دانشجو باشد، آنهم یک دانشجوی مسلمان.

چندین روز است مدام شخص مدیر آموزش وپرورش را خطاب قرار می دهید، آیا اطلاع دارید همین مدیری که به او حمله می کند با رایزنی هایی که با مدیران طرح آبادانی و پیشرفت لنده داشت یک ونیم میلیارد تومان تجهیزات در سال اخیر فراهم کردند؟ اقدامی که حتی در مراکز استانهای بزرگ نخواهد افتاد..! یا این اقدامات از نگاه عالی جنابتان خدمت به حساب نمی آید؟

کسانی که این روزها به هر دلیلی به آموزش وپرورش می تازند آیا یک بار از مدرسه ای که در حال حاضر دانش آموزان سرآسیاب در آن درس می خوانند بازدید کردند که ببینند این مدرسه و الگوی آموزشی آن باعث شد مسئولین شهرستان و خبرنگاران را به سمت خود بکشاند تا ظرفیت عظیم معلّمان این مدرسه را ببینند و رسانه ای کنند تا بلکه سایر معلمان لنده و سایر مناطق از مدرسه سرآسیاب الگو برداری نمایند؟!
همین مدرسه ای که افرادی این روزها با سیاه نمایی فریاد می زنند فلان است و بهمان این روزها شیوه ی آموزش آن را تیتر رسانه ها و موجب تهیه گزارش رسانه های تصویری استانی و ملی می شود. شاید خدا میخواست با درخشش وضعیت آموزش در این مدرسه خودش جواب منتقدین بی انصاف را بدهد.

در پایان و سخنی با همه دلسوزان! نقدی که از تمام آلودگی ها و ناخالصیها پاک و با انصاف توأم باشد را میتوان نقد منصفانه خواند. باید بدانیم حرمت انسان مؤمن به اندازه خون وی ارزش دارد پس حفظ حرمت و کرامت انسانی در انتقادات امری است بسیار ضروری که عدم رعایت آن مسئولیت زاست.
آنچه بیش از هر چیزی در دو یادداشت اخیر منتسب به دانشجوی محترم لنده ای نگاه مخاطب تیزبین را به خود جلب می کند بیشتر ناشی از عدم آگاهی و درک درست نویسندگان یادداشت ها از خدمات اداره آموزش و پرورش است تا از این روزنه خصومت خود را نسبت به شخص رئیس اداره آموزش و پرورش نشان دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار