تابناک گزارش می دهد؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به رسم عادت همیشه که معمولا در ایام الله دهه فجر به شهرستان های استان سرکشی می کنند و طرح ها و پروژه ها را افتتاح یا کلنگ زنی می کنند، امسال نیز در این ایام در سفری یک روزه به شهرستان کهگیلویه آمد اما هیچ طرح و پروژه ی مهمی در کهگیلویه نبوده است که نیاز باشد استاندار آن را افتتاح و یا کلنگ زنی کند و کهگیلویه باز هم در محرومیت خود باقی ماند.
کد خبر: ۷۱۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰ 03 February 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، بر اساس روال سال‌های گذشته در دهه مبارک فجر با حضور استاندار و یا معاونانش در شهرستان کهگیلویه طرح‌ها و پروژه‌های انجام شده و یا در دست اقدام افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شد اما گویا امسال بر خلاف سال‌های گذشته دولتمردان استان دستشان برای مردم محروم کهگیلویه خالی‌تر از گذشته بود و سفر استاندار به شهرستان کهگیلویه به چند بازدید کوتاه خلاصه شد و استاندار پس از برگزاری شورای اداری به مرکز استان بازگشت تا کهگیلویه همچنان در مظلومیت و محرومیت خود باقی بماند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دومین گام از برنامه سفر خود در کهگیلویه، نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب را در شهر دهدشت افتتاح کرد، البته نمایشگاهی که کمبودهای آن در همان نگاه اول کاملا مشخص بود و هیچ چنگی به دل نمی زد.

سومین گام از برنامه سفر، بازدید از مسکن مهر دهدشت بود که هنگام حضور استاندار در مجموعه انتهایی این پروژه متاسفانه مسئولان مسکن شهرسازی استان حضور نداشتند و به ناچار شهردار دهدشت توضیحاتی را ارائه داد که کافی نبود، دوباره کاروان استانداری به قسمت دیگری از مسکن مهر رفتند که از قبل پیش‌بینی شده بود اما شواهد حاکی از آماده نبودن محوطه سازی و زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و حتی فضای آموزشی بود و سفر استاندار در مسکن مهر نیمه کاره شهر دهدشت به کاشت یک درخت سرو منتهی شد.

در مسیر حرکت از مسکن مهر به سوی جاده سوق-دهدشت، ناگهان برنامه کاروان تغییر می کند و استاندار به خانه شهید نورالدینی می‌رود و به خانواده تنها شهید انقلاب شهر دهدشت ادای احترام می‌کند.

با توجه به برنامگی و سردرگمی در چینش برنامه ها، برنامه ریزان این سفر به همه اعلام می‌کنند که استاندار در گام بعدی سفر خود به دیدار نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان می‌رود اما مجددآ و برای چندمین بار برنامه را تغییر می‌دهند و استاندار را برای کلنگ زنی فاز دوم بازار روز دهدشت می‌برند که استاندار حاضر به کلنگ زنی نمی‌شود.

شهرداری دهدشت با تخریب دو واحد ساختمان فرسوده خود که در کنار بازار روز قرار دارد تصمیم داشت تعدادی غرفه احداث کند و وسعت بازار روز را گسترش دهد و امروز با توجه به نبود طرح و یا پروژه و نیز خالی بودن دست مسئولان قصد کلنگ زنی داشتند که استاندار متوجه می‌شود و از این کار امتناع می‌کند.

استاندار پس از این برنامه به دیدار میراحمد تقوی نماینده ولی فقیه در شهرستان کهگیلویه می‌رود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آخرین گام از برنامه سفر خود در شورای اداری شهرستان کهگیلویه حاضر شد.

علی محمد احمدی اظهار داشت: مردم را از سیاسی بازی رها کنیم، سیاسی بازی و شعار دادن سم کار اقتصادی است، اینکه خودمان را خدمتگذار مردم بدانیم اما درون محدوده کوچک مدیریتی خود هیچ اتفاقی رقم نزنیم این‌ها سم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باندی بازی و جناحی بندیهای سیاسی کمکی به برطرف کردن محرومیت شهرستان نمی‌کند، عنوان کرد: در سفر سال گذشته خودم به شهر دهدشت فضای شهر، خیابان‌ها و پیاده‌روهای این شهر از فقیرترین شهرهای ایران نامطلوب‌تر بود و متاسفانه امروز می‌بینم این شهر خسته‌تر نیز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به چهار شهر با سرعت خوبی در حال اجراست، عنوان کرد: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت که در حالت عادی سه سال طول می‌کشید تا مجوزهای آن حل شود در حال حاضر فعال است و پروژه راکد پتروشیمی اکنون فعال است.

استاندار ضمن گلایه از میزان جذب تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان کهگیلویه بیان داشت: در زمینه اشتغال زایی 400 میلیارد تومان تسهیلات 5 درصد به استان اختصاص یافت و بر اساس سامانه‌های ملی، استان ما بهترین عملکرد را داشته و جذب اعتبارات در گچساران، سی سخت و یاسوج 100 درصد است اما چگونه در کهگیلویه کسی جذب نمی‌کند.

وی با اشاره به جناح بندی‌های سیاسی در شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: اگر توانستیم این مردم را از سیاست کمی دور کنیم آن وقت است که در کارها موفق می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار