مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد :
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش یازده و نیم برابری بیمه شدگان و مراکز ارایه کننده خدمات بیمه ای و درمانی این سازمان در استان نسبت به پیش از انقلاب اسلامی خبر داد .
کد خبر: ۷۱۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲ 04 February 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عباس نورمحمدی گفت : پیش از انقلاب اسلامی تنها دو واحد بیمه ای در شهرهای یاسوج و گچساران خدمات بیمه ای تامین اجتماعی را به بیمه شدگان ارایه می کردند و در بخش درمان نیز این استان از هر گونه مرکز درمانی متعلق به تامین اجتماعی محروم بود .

وی اظهار داشت : با وجود اینکه پیشینه تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد به سال ١٣٣٨ و ایجاد شعبه تامین اجتماعی در گچساران برمی گردد و یک شعبه تامین اجتماعی نیز در سال ١٣٥٤ در شهر یاسوج راه اندازی شد ، اما این واحدها زیر نظر ادارات تامین اجتماعی در استان های هم جوار فعالیت می کردند و هیچ واحد درمانی نیز به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی وجود نداشت .

 وی افزود :با توجه به اینکه تحقق عدالت اجتماعی یکی از اهداف و از شعارهای محوری انقلاب اسلامی بود ، یکی از ابزارهایی که می توانست به این هدف جامه عمل بپوشاند، تامین اجتماعی بود .بنابراین مسئولان نظام اسلامی برآمده از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، در عمل نیز تامین اجتماعی و گسترش چتر بیمه ای آن به کل جامعه را دنبال کردند ؛ به گونه ای که اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی، برخورداری از تامین اجتماعی را حق همه افراد جامعه و از تکالیف اصلی دولت نسبت به مردم ذکر کرد .
 
افزایش ١١/٥ برابری بیمه شدگان و مراکز ارایه خدمات تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد
 
نورمحمدی گفت : گسترش تامین اجتماعی و پوشش بیمه ای به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته ، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است . وی افزود : هم اینک بیش از ۴۲ میلیون نفر و به عبارتی ۵۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش حمایت های بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ۹۹ هزار و ۵۰۰ بیمه شده اصلی از پوشش بیمه ای این سازمان برخوردارند که با احتساب افراد خانواده ، حدود ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شود .
 مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت : هم چنین ۱۲ هزار و ۶۰۰ بازنشسته و مستمری بگیر در استان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و ماهانه از این سازمان حقوق و هم چنین خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می کنند .
نورمحمدی در مورد شمار مراکز و واحدهای ارائه کننده خدمات این سازمان نیز گفت : در حال حاضر ۲۳ واحد بیمه ای و مرکز بهداشتی و درمانی در کهگیلویه و بویراحمد خدمات بیمه ای و درمانی مورد نیاز مردم را ارایه می کنند که در شهرهای مختلف استان پراکنده هستند و تعداد آنها نسبت به دوره پیش از انقلاب اسلامی ۱۱/۵ برابر شده و این نشانه توجه نظام اسلامی به مقوله تامین اجتماعی و عدالت اجتماعی است .
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت : عدالت اجتماعی با کمیت و کیفیت خدمات تامین اجتماعی و میزان بهره مندی افراد جامعه از تامین اجتماعی رابطه مستقیم دارد و لذا برخورداری همه افراد جامعه از حمایت های تامین اجتماعی در همه ادوار پس از انقلاب دنبال شده و گروه های مختلف جامعه از جمله کارگران مزد و حقوق بگیر ، صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، باغداران ، زنان خانه دار ، رانندگان ، خادمان مساحد ، طلاب ، مهندسان ، قالی بافان ، صاحبان و شاغلان در صنایع دستی ، کارگران ساختمانی ، ورزشکاران ، نویسندگان ، هنرمندان و ... را در بر گرفته است .
نورمحمدی افزود: علاوه بر کمیت و کیفیت خدمات تامین اجتماعی، سهولت و سرعت در دسترسی به این خدمات و رضایت مندی جامعه تحت پوشش یعنی بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران نیز همواره مورد توجه بوده است. به عنوان مثال یه منظور سهولت در دسترسی به خدمات بیمه ای ، واحدهایی مانند شعب اقماری و کارگزاری های رسمی در بسیاری از مناطق و شهرها ایجاد شده است که علاوه بر کاهش ازدحام در شعب و واحدهای اصلی ، سرعت دسترسی به خدمات را نیز در پی دارند .
وی افزود : هم چنین موضوع ارائه خدمات به صورت غیرحضوری در راستای افزایش کیفیت و سرعت انجام امور ، با جدیت در سازمان تامین اجتماعی دنبال می شود و هم اینک حداقل ۳۳ خدمت در سازمان به صورت غیرحضوری ارایه می شود که دریافت لیست و حق بیمه از کارفرمایان ، نوبت دهی مراکز درمانی ، ابلاغ احکام مطالباتی ، مشاهده سوابق بیمه ای، مشاهده فیش حقوقی مستمری بگیران و... از جمله این خدمات است و در آینده نزدیک شمار آنها به ۶۵ مورد افزایش می یابد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار