تابناک گزارش می دهد؛
جشن کمیته ی فرهنگی روستایی عشایر شهرستان کهگیلویه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ظهر امروز دوشنبه 15 بهمن ماه سال جاری با حضور پرشور عشایر غیور شهرستان کهگیلویه و آحاد مردم شریف شهر دهدشت و بخش سوق در روستای دزک از توابع بخش سوق برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 04 February 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر اوج سرافرازی ملت ایران اظهار داشت: جشن کمیته ی روستایی عشایری دهه فجر همه ساله با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه و با مشارکت آحاد روستاییان و عشایر غیور در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.

وی افزود: عشایر غیور نقش بسیار مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند و در واقع حافظ امنیت و مرز داران و طلایه داران کشور عزیز ایران هستند.

سید خداداد اجتهادی ابراز داشت: عشایر مردمی کم توقع و مولد هستند به طوری که هر چادر سیاه عشایری میتواند یک کارگاه تولیدی باشد.

وی ادامه داد: عشایر مردمی هستند که به نسبت جمعیت در سطح کشور در رده سوم جامعه قرار گرفتند اما در بحث تولید، نقش اول را در کشور ایفا می کنند و پیروان واقعی ولایت فقیه هستند.

اجتهادی بیان داشت: عشایر غیور شهرستان باوجود همه مشکلات اما همیشه سعی کردند با طراوت و شادابی خود رسومات ارزشمند عشایری را حفظ نمایند و اجازه ندادند رسم زندگی چادر نشینی و ایلیاتی به مرور زمان دستخوش تغییر شده و به فراموشی سپرده شود.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه در پایان صحبت های خود گفت: از مسئولان درخواست میکنم که عشایر را فراموش نکنند و نقش پر رنگ آنان را در اقتصاد مقاومتی از یاد نبرند و به آنان توجه ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است در این جشن بزرگ، عشایر شهرستان با پخت انواع غذاهای محلی و سنتی و اجرای مراسم اسب دوانی، طناب کشی و اجرای سرودهای محلی علاوه بر حفظ و ترویج سنت ها و رسومات اصیل عشایری، از میهمانان پذیرایی نمودند.

 

گزارش، عکس و تنظیم: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار