همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب صورت گرفت:
کد خبر: ۷۱۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ 04 February 2019

همزمان با آغاز چهلمین بهار انقلاب و دهه پرو غ فجر و با حضور مسؤلین ارشد قضایی استان کهگیلویه وبویراحمد۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد زندانهای استان آزاد شدند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی وپایگاه اطلاع رسانی زندانهای استان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آئین جشن بزرگ انقلاب با حضور مسؤلین ارشد قضایی استان و شرکت جمع کثیری از مددجویان در سالن ورزشی زندان مرکزی یاسوج برگزار که ضمن اجرای برنامه های متنوع همراه با جشن و سرور تعداد ۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد و به کانون خانواده خود بازگشتند.

در این آئین اسماعیل جمیاری مدیر کل زندانهای استان با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب و با بیان دستاوردهایی ازانقلاب گفت: دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف به خصوص توجه به تربیت انسانها و رعایت حقوق شهروندی افراد بر کسی پوشیده نیست.
وی با بیان گوشه ای از عملکرد کشور قبل و بعد از انقلاب به خصوص وضعیت و فضای زندانها و نظام زندانبانی تصریح کرد: فضای سیاهچالهای طاغوت بسیار مخوف با اعمال شاقه و عدم توجه به خواسته های زندانیان با زندانهای نظام اسلامی که هم از نظر فضا و هم از نظر رسیدگی به وضعیت محبوسین دربند قابل مقایسه نیستند ، چرا که به جهت اینکه یکی ازسیاسیتهای نظام اسلامی توجه به کرامت وشأن افراد می باشد، زندانیان در فضایی کاملاً تربیتی و فرهنگی رشد کرده و هر روز شاهد برگزاری دهها فعالیت فرهنگی، تربیتی، ورزشی، هنری، قرآن آموزی، آموزشی و فنی و حرفه ای، کلاسهای مشاوره ای و روان درمانی و توجه به بهداشت و درمان و نیز برپایی جشن های ملی و مذهبی و … در زندان ها هستیم.
عضو شورای قضایی استان از دستاوردهای مهم نظام زندانبانی اسلامی را ارتباط نزدیک مسؤلین قضایی و رسیدگی به مشکلات زندانیان دانست و افزود: از مصادیق رعایت حقوق شهروندی و توجه به کرامت زندانیان رسیدگی به مشکلات قضایی و اعطاء تأسیسات حقوقی از جمله عفوهای موردی و عمومی، مرخصی ها ، آزادی مشروط و تخفیف و تعلیق مجازات به زندانیان واجدالشرایط بوده که در این زمینه با همکاری و مساعدت مسؤلین قضایی استان اقدامات مطلوب و خوبی انجام گرفته است.
مدیر کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه بویراحمد در ادامه از برکات نظام اسلامی در ارتباط با زندان و زندانیان گفت: ایجاد و راه اندازی مراکز مراقبت بعد از خروج برای اعطاء تسهیلات خود اشتغالی به زندانیان آزاد شده، تأسیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان جرائم غیر عمد برای معسرین و نیازمندان، راه اندازی انجمن های حمایت زندانیان برای کمک به خانواده های نیازمند زندانی و… بوده است که اینگونه خدمات باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
این مقام ارشد زندانهای استان در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان زندانها و به تبع آن زندان های کهگیلویه وبویراحمد در تحکیم دستاوردهای انقلاب در توجه به حقوق محبوسین با همکاری دلسوزانه رئیس کل دادگستری ، دادستانها ، قضات و دیگر دستندرکاران قضایی منشأ خدمات گسترده ای به زندانیان شده که مجموعه این همکاری ها باعث باز اجتماعی شدن مددجویان و کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان شده است.
جمیاری در پایان با اشاره به اینکه کمک به آزادی زندانیکان جرائم غیرعمد از جمله مصادیق زندانبانی اسلامی توام با رافت است، اظهار داشت: در ۲ ساله اخیر ۴۲۴ زندانی از زندان های استان آزاد شده اند، گفت: امروز هم به یمن ۴۰ سالگی انقلاب ۴۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد با ترکیب ۳۷ نفر مرد و ۳ نفر زن آزاد و جمع آزادی های این دوسال به ۴۶۴ نفر خواهد رسید.

حجة الاسلام ساجدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شو راها نیز در این آئین جشن ضمن بیان عملکردی از دستاوردها و نتایج خوب نظام اسلامی اظهار داشتت: همه ما مکلف و وظیفه داریم تا از دستاوردها ، شعارها و پیام های انقلاب دفاع کنیم.
این مقام قضایی افزود: استمرار نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی توجه به مستضعفان و نیازمندان بوده است چرا که این انقلاب ریشه در نهضت قیام کربلا دارد.
شایان ذکر آنکه در این جشن پر شور و سرور با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و دعوت از گروههای موسیقی آوازهای محلی نواخته و در پایان تعداد ۴۰ نفر از محکومین جرائم غیرعمد زندان های استان نامه آزادی خود را همراه با شاخه های گل از مسئولین دریافت و با لبخند شادی و شکرگزاری به درگاه خداوند به دامان خانواده و جامعه برگشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار