کد خبر: ۷۱۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 05 February 2019
مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه، ۱۵ بهمن ماه طی آئینی با حضور برخی مسئولان کشوری و استانی در سالن کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد محمد رضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این آیین گفت: نگاه سیاسی در انتصاب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نداریم.
وی افزود: کانون پرورش فکری جای سیاست و سیاسی بازی نیست.
زمردیان با بیان اینکه درب کانون پرورش فکری بر روی علاقمندان به فعالیت در حوزه کودک و نوجوان باز است، اظهارکرد: بدون نگاه به نگرش سیاسی افراد از ظرفیت افراد توانمند و کارشناس استفاده خواهد شد، اما مجموعه ما نگاه سیاسی را بر نمی تابد.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور کار کارشناسی شده در کانون های فرهنگی را دارای اهمیت بالایی برشمرد و خاطرنشان کرد: توجه به توانایی تجربی و ظرفیت کارشناسی نیروها موردی است که باید مدیر جدید کانون این استان نیز به آن توجه کند.
زمردیان با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی به ویژه در مناطق حاشیه شهر و کمتر برخوردار، تصریح کرد: آموزش مهارت های زندگی و رشد ابعاد مختلف آموزشی با نگاه کارشناسی شده از جمله هدفگذاری های کانون است.
وی از فعال سازی ۱۰ انجمن تخصصی در ۱۰ حوزه کانون های فرهنگی کودکان و نوجوان خبر داد و ادامه داد: ۸ انجمن در این راستا فعال شده و پوشش (NGO) محور این مهم را خواهیم داشت.
همچنین محمود مومن نسب، مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: نقش کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان ‌در توسعه آموزشی و بروز ظرفیت های فرهنگی و هنری جامعه هدف محسوس است.
وی افزود: نقش توسعه نیروی انسانی کانون های پرورش فکری اگر همتراز با حوزه آموزش و پرورش نباشد، کمتر نیست و باید به این بخش مهم توجه شود.
مومن نسب با اشاره به چرخه جابه جایی نخبگان و مدیران، اظهارکرد: سرپرست سابق کانون پرورش فکری استان فردی خوشفکر و توانمند بود و این جابه جایی و گردش نیرو به معنای نفی توانایی مدیریتی یک مدیر نیست.
مومن نسب بیان کرد: در همه مجموعه ها این جابه جایی وجود دارد و امید است مدیریت جدید با بکارگیری بهتر ظرفیت بانوان و تعامل دستگاهی مسئولیت ها را به خوبی اجرایی کند.
مدیرکل بازرسی استانداری نقش هماهنگی و تعامل درون مجموعه ای در تحقق اهداف دستگاهی را محسوس دانست و تصریح کرد: حوزه فرهنگی ما محل تولید اندیشه، علم، رشد و بروز ظرفیت ها است و باید به این مهم توجه مناسبی شود.
محمود پیروزه، سرپرست سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین، گفت: جذب ۲۰۰ میلیون تومان در قالب تفاهم نامه با حوزه فرمانداری و مدیریت بحران استانداری هدفگذاری شده است.
وی با بیان اینکه طی نشستی تجهیز سالن سینمای کانون نیز محور تعاملات قرار گرفته است، افزود: توسعه برنامه ها در بخش های مختلف اجرایی شده و پوشش مناسبی داشته ایم.
پیروزه با اشاره به اینکه طی رایزنی های انجام گرفته موفق به کسب زمین برای ایجاد ظرفیت های کانون پرورش فکری در مناطق لنده، لوداب و سوق شدهایم، بیان کرد: ایجاد کتابخانه سیار در مناطق پاتاوه و مارگون نیز در دستور کاری قرار گرفته است.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از برگزاری موفق برنامه دوپنجره در شهرستان گچساران خبر داد و تصریح کرد: اجرای دوره های آموزشی و تعاملات دستگاهی نیز محقق شد.
پیروزه افزود: همچنین سعی شد در حد توان توسعه زیرساختی را در بخش های مختلف ارتقا دهیم. برپایی متفاوت هفته کودک از دیگر اقدامات اجرا شده است.
همچنین کبری اخلاقی نیا، مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اثرگذاری حوزه فرهنگ در دیگر عرصه ها از جمله اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مشهود بوده و بر هیچ فردی پوشیده نیست.
وی افزود: این موضوع بیانگر ارزش، اهمیت و جایگاه والای حوزه فرهنگ است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک مجموعه فرهنگی و زیربنایی محسوب می شود و لازمه فعالیت در آن نیز اخلاق مداری و اخلاق باوری است.
اخلاقی نیا بیان کرد: باید آموزش های ارائه شده به دو قشر کودک و نوجوان در این نهاد فرهنگی برای مقابله با آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی مناسب و به روز باشد.
مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این صورت بستر، زمینه و شرایط لازم برای تربیت هر چه بهتر نسل اثربخش و کارآمد در جامعه فراهم خواهد شد.
اخلاقی نیا اضافه کرد: هدف گذاری و سیاستگذاری فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با در نظر گرفتن تغییرهای روز جامعه صورت گیرد.
به گزارش ایسنا، در پایان این آیین، از زحمات ۶ ماهه محمود پیروزه، سرپرست کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان استان تقدیر و کبری اخلاقی نیا از کارشناسان و نیروهای فعال در مجموعه بهزیستی استان، به عنوان مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار