واکنش مدیر کل ارشاد به یک خبر:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به فیلم «قصر شیرین» اشاره کرد و گفت: خوشحال می شدیم که این فیلم در استان به روی پرده برود اما مالکیت معنوی اثر متعلق به کارگردان است اینچنین تصمیم گرفته اند. کارگردان فیلم اعتقاد داشت در فرصت بهتری و خارج از جشنواره فجر فیلم در استان به نمایش درآید.
کد خبر: ۷۱۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 05 February 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / فرهنگی ، این روزها همزمان با ایام دهه فجر ، استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد برگزاری جشنواره فیلم فجر است که در این جشنوارهبرخلاف سال های گذشته فقط مرکز استان شاهد پخش این فلم ها است و دو شهر دهدشت و گچساران از پخش این فیلم ها محروم بودند. اما نکته ی دیگری که باعث برخی انتقادات شده بود ، عدم نمایش فیلم "قصر شیرین" در این جشنواره در کهگیلویه و بویراحمد بود (فیلمی که بر کهگیلویه و بویراحمد "حرام" شد! )

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به فیلم «قصر شیرین» اشاره کرد و گفت: خوشحال می شدیم که این فیلم در استان به روی پرده برود اما مالکیت معنوی اثر متعلق به کارگردان است اینچنین تصمیم گرفته اند.
رضا دهبانی در ادامه به وعده رضا میرکریمی اشاره کرد و گفت : کارگردان فیلم اعتقاد داشت در فرصت بهتری و خارج از جشنواره فجر فیلم در کهگیلویه و بویراحمد به نمایش درآید.
 
مالکیت معنوی
 
دهبانی پور که در آئین افتتاحیه نمایشگاه «هنرهای تجسمی معاصر، چهل نمایشگاه، چهل شهر» شامگاه دوشنبه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل صدا و سیما، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و دیگر مسئولان استانی و شهرستان بویراحمد در حاشیه جشنواره فیلم فجر و در محل نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (در یاسوج) برگزار شد ، سخن می گفت ، افزود : خیلی تلاش کردیم که این فیلم به استان بیاید ولی وضعیت به گونه ای رقم خورد که کارگردان اعتقاد داشت در فرصت بهتری و خارج از جشنواره فجر فیلم در استان به نمایش درآید.

رضا دهبانی پور با اشاره به اینکه این فیلم از فیلم های برگزیده جشنواره فجر است، اظهار داشت: این فیلم در استان ساخته شد و هنرمندانی از این استان در آن ایفای نقش کردند.

وی یادآور شد: تلاش شد که فیلم های جشنواره فجر مثل سال گذشته در شهر یاسوج، در سینما دهناد دهدشت هم این فیلم ها اکران شود، ولی باز هم کارگردانان این اجازه را ندادند و این کار در اختیار مدیرکل ارشاد استان یا سازمان سینمایی نیست.

وی با اشاره به اکران نشدن فیلم های جشنواره فجر در شهرهای دهدشت و گچساران نیز گفت: اداره کل ارشاد تلاش کرد که همزمان با سراسر کشور فیلم ها در این 2 شهر هم اکران شود اما این موضوع در اختیار ارشاد و سازمان سینمایی نبود و صاحبان فیلم ها تمایل دارند فیلم هایشان فقط در مراکز استان ها اکران شود.
دهبانی ادامه داد: در طول سال و پس از جشنواره تمامی فیلم ها همزمان با کشور در سینما هنر یاسوج اکران می شود اما اشتیاقی در میان مردم برای استفاده از این فرصت نیست.
لازم به توضیح است تصویربرداری فیلم قصر شیرین نهمین ساخته میرکریمی در آذرماه سال جاری در شهرستان دنا انجام شد. اکبر آیین هنرمند کهگیلویه و بویراحمد نیز در این فیلم بازی کرده است.
قصر شیرین تاکنون در میان فیلم های مدعی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار