در این ارتباط تلفنی ،علی‌محمد احمدی که در مرکز الکترونیکی و پاسخگویی ارتباطات مردمی(سامانه سامد) به صورت مستقیم پای صحبت‌ها و درد دل‌های 22 نفر از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نشسته بود ، عمده موضوعات مطرح شده را در زمینه اشتغال از طرف مردم عنوان کرد.
کد خبر: ۷۱۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ 05 February 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد - استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد ، معضل اشتغال که اکنون به ابرچالشی نه تنها برای مردم ، مسئولان و خانواده های این استان تبدیل شده بلکه دغدغه اصلی دولتمردان نیز هست با نامه نگاری و سفارش حل شدنی نیست.
گره کور بیکاری با نامه نگاری باز نمی شود
این سخن علی محمد احمدی که رفع مشکل بیکاری با نامه نوشتن حل شدنی نیست نیز از نکته های قابل تاملی است که باور آن هنوز برای بسیاری افراد سخت به نظر می رسد.
احمدی امروز بار دیگر در مرکز پاسخگویی و ارتباطات مردمی «سامد» حضور یافت و به مشکلات، درخواست‌ها و مطالبات گوناگون مردم در نقاط مختلف استان پاسخ داد.
عمده درخواست ها و مطالبات مردمی البته آن گونه که خود استاندار پیش بینی می کرد حول محور اشتغال بود.
استاندار کهگیلویه و ویراحمد با اذعان به وجود چنین معضل و چالش بزرگی در استان اما در مقابل اصرار و درخواست جوانان و خانواده هایی که مرتب خواهان بکارگیری آنها در نهادهای دولتی بودند، تنها پاسخش جذب از طریق برگزاری آزمون و راه های قانونی بود.
 
اشتغال و بیکاری ، آنچه که استادار از زبان 22 مخاطب

احمدی در عین تکریم و پاسخگویی به مردم اما راه حل اساسی برای برون رفت از معضل بیکاری در استان را تغییر نوع نگاه و نگرش خانواده ها و جوانان به این مقوله دانست و گفت باز کردن این گره کور تنها از طریق دولت و مشاغل دولتی باز نمی شود.
بیکاری اما فصل مشترک، درد عمیق و دغدغه جدی مسئولان و خانواده ها در جای جای این استان و در عین حال خواسته اساسی و نقطه اشتراک در مطالبات مردم این دیار است.
آنگونه که آمارها نشان می دهد کهگیلویه و بویراحمد در یک دهه اخیر از لحاظ بیکاری در ردیف استان های با بیکاری بالای کشور قرار داشته است.
اکنون این سئوال مطرح است که چگونه یک استان با داشتن ظرفیت های غنی و بالقوه در حوزه های مختلف و با داشتن حدود تنها یک درصد جمعیت و مساحت جغرافیایی کشور به چنین وضعیتی در بیکاری دچار شده است.
آیا کاهش بیکاری در شرایط کنونی تنها وظیفه دولت و حاکمیت است و قوانین و دستورالعمل های تحمیل شده از بالا به پایین تاکنون درترمیم و بهبود وضعیت موجود بیکاری در این استان کارساز بوده است.
آنگونه که کارشناسان و دست اندرکاران اذعان دارند حل این مسئله بحران زا بیش از آن که نیازمند دستورالعمل ها و نسخه های واحد در سطح ملی باشد ابتکار، نگاه و رویکردهای بومی و منطقه ای می طلبد.
 
اشتغال و بیکاری ، آنچه که استادار از زبان 22 مخاطب

ارتباط عزتمند از طریق سامانه سامد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین ارتباط مفید و عزتمند مدیران و مسئولان اجرایی با مردم را از مهمترین اهداف سامانه نوین ارتباطی سامد (111) دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های مربوطه موظف هستند تا حصول نتیجه نهایی مشکلات و مطالبات درخواستی را پیگیری کنند.
وی همچنین دستورات لازم برای پیگیری و رفع مطالبات مردمی را به فراخور درخواست‌ها و موضوعات مطرح شده توسط آنها به دستگاه‌ها و متولیان مربوطه صادر کرد.
احمدی اظهار داشت: نحوه رسیدگی و جواب همه درخواست‌ها و مشکلات مطرح شده باید در یک بازه زمانی کمتر از یک ماه به استاندار گزارش شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسأله اشتغال از جمله درخواست‌های عمده مردمی از طریق این سامانه بود که با توجه به محدودیت‌ها و ضوابط قانونی به‌کارگیری نیروها در نهادهای دولتی تنها از طریق برگزاری آزمون رسمی امکان پذیر خواهد بود.
احمدی عنوان کرد: البته توضیح و توجیه لازم در این زمینه نیز به متقاضیان ارائه شد.
وی ابراز داشت: مسائل عمرانی، اجتماعی، طرح‌های راکد سرمایه گذاری، مشکلات اقتصادی، ارائه تسهیلات بانکی و تضییع حقوق برخی نیروهای شرکتی و یا قراردادی در برخی دستگاه‌ها از دیگر موضوعات و درخواست‌های مطرح شده توسط مردم در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد بود.
 
اشتغال و بیکاری ، آنچه که استادار از زبان 22 مخاطب
 
ضرورت پاسخگویی سریع
احمدی بر ضرورت پاسخگویی سریع، تکریم مردم و متقاضیان و جدیت در حل مشکلات مطرح شده تاکید کرد و گفت: پاسخگویی به مسائل و درخواست‌های مردم حتی در دورترین نقطه استان از طریق سامانه «سامد» به طور مستمر و هر ماه یک‌بار توسط معاونان استاندار، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ادامه دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از موفقیت‌ها و اقدام‌های جدی دولت تدبیر و امید در راستای تکریم مردم استفاده از روش‌های نوین به منظور انتقال نظرات و دیدگاه‌های آنها به دولتمردان است و سامانه 111 با این هدف راه اندازی شده است.
مرکز سامد به عنوان یک ساختار توانمند به طور عملی بستر وسیعی برای دریافت شکایت ها، انتقادها، پیشنهادها و ایده های مردمی و رسیدگی و پاسخگویی به آنها را با رعایت صرفه جویی در هزینه های زمانی و مالی فراهم کرده است.
یکی از مجاری سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در کشور سامانه تلفنی 111 است که مردم در هر نقطه از استان می توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ایده ها، شکایت و درخواست های خود را با کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.
هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاه ها و سازمان ها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.
اشتغال و بیکاری ، آنچه که استادار از زبان 22 مخاطب "سامد" شنید
در این ارتباط تلفنی ،علی‌محمد احمدی که در مرکز الکترونیکی و پاسخگویی ارتباطات مردمی(سامانه سامد) به صورت مستقیم پای صحبت‌ها و درد دل‌های 22 نفر از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نشسته بود ، عمده موضوعات مطرح شده را در زمینه اشتغال از طرف مردم عنوان کرد.

وی سپس در جمع خبرنگاران راه‌اندازی تلفن گویای 111 را از اقدامات خوب انجام شده دانست و گفت: مردم استان می‌توانند بدون مراجعه به استانداری استان و تنها از طریق سامانه 111 شکایات، پیشنهادات و درخواست‌های خود را با مسؤولان استان در میان بگذارند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پس از شنیدن مشکلات و درخواست‌های مردمی تا حصول نتیجه از طریق معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری خواهم کرد، گفت: اشتغال دانش‌آموختگان، پرداخت تسهیلات، ارائه برخی از خدمات عمومی روستایی، آسفالت راه روستایی و تامین آب کشاورزی برخی از درخواست‌های مردمی بود.
احمدی همچنین در پاسخ به شهروندی که مدعی تضییع حقوق خود در جذب نیرو بود افزود: تأکید ما بر رعایت امر قانون، حق‌الناس و صیانت از حقوق مردم در همه امور است و اگر جایی موضوعی خلاف قانون باشد با آن مقابله می‌کنم  و خودم چنین مسائلی را شخصا پیگیری می‌کنم.
وی با اشاره به محدود بودن جذب نیرو در دستگاه‌های دولتی گفت: برای ایجاد اشتغال جوانان دولت امسال بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال اعتبار با بهره پایین اختصاص داده که با اختصاص این مبلغ، شرایط مناسبی برای راه‌اندازی تعاونی دانش‌آموختگان در واحدهای اشتغالزا و تولیدی فراهم شده است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان جویای کار و اشتغال در مناطق روستایی با ارائه برنامه می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند شوند.
فیلم / پاسخ احمدی به درخواستی تلفنی از قلعه رئیسی
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار