بخشدار مرکزی بهمئی خبر داد؛
بخشدار مرکزی بهمئی با اعلام پایان عملیات احداث سد خاکی ایلی آباد ممبی، از افتتاح این سد استراتژیک در دهه فجر و زیر آب رفتن هزار هکتار از اراضی دیم این منطقه محروم خبر داد.
کد خبر: ۷۱۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳ 06 February 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از بهمئی؛ بخشدار مرکزی بهمئی با اعلام پایان عملیات احداث سد خاکی ایلی آباد ممبی، از افتتاح این سد استراتژیک در دهه فجر امسال خبر داد. 

علی کرم صدیقی فر تصریح کرد: کلنگ احداث سد خاکی ایلی آباد ممبی سال 91بر زمین زده شد و تا پایان دولت دهم 25درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی خاطرنشان کرد: این سد خاکی 20 متر ارتفاع دارد که با تکمیل فاز اول، 700هکتار از اراضی باغی و 300هکتار از اراضی کشاورزی حوزه ممبی و رود تلخ بهمئی زیر کشت محصولات آبی می رود.

بخشدار مرکزی بهمئی با اشاره به اهمیت بالای این سد در توسعه ممبی، عنوان کرد: با بهره برداری از سد ایلی آباد به عنوان بزرگترین سد خاکی شهرستان، 4.2میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره می شود که در کنار رونق کشاورزی و باغداری، حوزه ممبی را به قطب تفریحی و گردشگری در منطقه تبدیل می کند.

صدیقی فر ابراز داشت: این سد روز جمعه همین هفته با حضور مسئولان استانی و شهرستان افتتاح و آبگیری می شود.

بخشدار مرکزی بهمئی در پایان سخنان خود از پیگیری فرماندار بهمئی، مسئولان جهادکشاورزی استان و شهرستان و کلیه کسانی که برای پیگیری و تامین اعتبار پروژه سد ایلی آباد گامی برداشتند، تقدیر و تشکر کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار