در گفتگو با تابناک مطرح شد:
بهزاد جومردیانی گفت :نخستین جلسه و نشست تخصصی اداره کل حفاظت محیط زیست استان با موضوع تالاب برم الوان پتانسیل ها و چالش ها , بمنظور ثبت برم الوان بعنوان نخستین تالاب ملی استان در سیزدهمین روز از بهمن ماه 97 و همزمان با روز تالاب در در فرمانداری بهمئی برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹ 06 February 2019

بهزاد جومردیانی مدیر محیط زیست شهرستان بهمئی به خبرنگار تابناک گفت :تالاب ها به عنوان  یكی از بارزترین  زیبایی های خلقت، مفیدترین و در عین حال بدبیارترین اكوسیستم های طبیعت به شمار می روند، این زیستگاه های حیاتی و متنوع از جمله نظام های حیات بخشی هستند كه مطلقا جایگزین ندارند, اما هیچ یك از اكوسیستم های جهان به اندازه تالاب ها صدمات ناشی از برخوردهای سطحی و كوته فكری بشر و تمایلات خودخواهانه انسان محوری را تجربه نكرده اند .


وی گفت :نخستین جلسه و نشست تخصصی اداره کل حفاظت محیط زیست استان با موضوع تالاب برم الوان پتانسیل ها و چالش ها , بمنظور ثبت برم الوان بعنوان نخستین تالاب ملی استان  در سیزدهمین روز از بهمن ماه 97 و همزمان با روز تالاب در در فرمانداری بهمئی برگزار شد.

 جمشید عبدی پور معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت : در طول تاریخ زندگی انسان ها، تالاب ها به عنوان اراضی نامناسب، بی فایده، مضر و بستری برای زندگی وحوش و مأمنی برای حشرات ناقل بیماری ها شناخته می شدند و یا باتلاقی تصور می شد كه هر كسی در آن پای بگذارد در كام مرگ فرو می رود. مجموعه این صفات، انگیزه ای جز ستیز دائمی انسان علیه آن بوجود نمی آورد .

وی گفت: به همین دلیل رابطه انسان با تالاب ها همیشه خصمانه و در جهت تخریب آن بوده است. بطوری كه مهار تالاب ها و تبدیل آنها به گستره های قابل كشت و كار یا حتی تبدیل آن به اراضی بایر و رها شده از جمله موفقیت های جامعه انسانی تلقی می شد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسل های استان اخیرا" این اداره کل با اقدامات کارشناسی و قانونی , طی مکاتبه هایی دریاچه مورزرد ذیلایی شهرستان بویراحمد و برم الوان بهمئی را بمنظور ثبت در زمره تالاب های ملی و بین المللی , به سازمان مرکزی معرفی نموده و امیدواریم که با همکاری مردم و مسئولین به این مهم دست یابیم.

وی با تاکید براینکه تا کنون در استان تالابی ثبت نشده است گفت: محیط زیست استان تمام تلاش خود را برای ثبت ملی این موهب الهی بکار خواهند بست و بارایزنی های صورت گرفته امیدواریم که در آینده ای نزدیک  این برم به عنوان نخستین تالاب استان ثبت ملی گردد.

گفتنی است در پایان این نشست پس از ارارئه نظر و موافقت دستگاههای مدعو , فرماندار بهمئی بر همکاری و هماهنگی ویژه تا حصول نتیجه در جهت ثبت این تالاب و حفاظت از آن  تاکید ویژه داشت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
خوش به حال مردم اون منطقه دیگه یارانشو بیشتر میشه سبد کالا هم خیلی بهشون میدن
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
یه عکسی خم از تالاب میذاشتین، چرا اینقد کم سلیقه این؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار