نماینده گچساران و باشت به ماجرای آغاز فرایند پیش بینی و اجرای پروژه شابهرام پرداخت و گفت: روزی دوستان آمدند و دیدند 3 روستای آب ندارند، در بررسی ها مشخص شد چشمه های این مناطق هم رمقی ندارند، مطالعاتی انجام شد و تصمیم گرفته شد برای آبرسانی خوب، سالم و پایدار، بهترین راه احداث تصفیه خانه ای است که مشکل همه روستاها حل شود.
کد خبر: ۷۱۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۹ 08 February 2019

 مجتمع بزرگ تصفیه خانه آب شابهرام شهرستان باشت با حضور مسئولان استانی ، شهرستانی و کشوری  کلنگ زنی شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد فیض اله پاسره در ابتدای این آئین که با حضور مقامات ارشد کشوری، استانی و محلی برگزار شد، تصریح کرد: آبرسانی به 105 روستای باشت با جمعیتی حدود 11 هزار نفر در آینده از مجتمع انتقال و تصفیه آب شابهرام صورت می گیرد.
پروژه 400 میلیونی به مجتمع 180 میلیاردی تبدیل شد!
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با نگاه خوب دولت و همراهی نمایندگان در سال های اخیر مجتمع های خوبی از محل صندوق توسعه ملی کلید خورد که اجرای 18 مجتمع بزرگ و 9 پروزه تک روستایی با پوشش جمعیت 108 هزار نفر ماحصل آن بوده است.
پاسره گفت: حدود 65 میلیارد تومان در قالب منابع صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شد، که با شدت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه ها، عمده منابع تخصیص داده شده است.
وی افزود: پروژه تصفیه خانه آب شابهرام در ابتدا یک طرح کوچک 400 میلیون تومانی در راستای بهسازی چشمه ها بود اما با توجه به مشکلات آب روستاهای این مناطق وهم با نگاه به ضرورت حراست از منابع آب زیرزمینی، مجتمع بزرگ جمع آوری، تصفیه و انتقال آب شابهرام با اعتبار 180 میلیارد ریال پیش بینی شد.
پاسره با قدردانی از حضور سپاه پاسداران و قرارگاه محرومیت زدایی در اجرای این پروژه بزرگ، ادامه داد: هم اکنون از 1641 روستای استان 480 روستا دارای تاسیسات آبرسانی هستند، در همین چند سال نیز شاخص بهره مندی از آب شرب سالم را از رقم 68 درصد به 74 درصد رساندیم که جهش 6 درصدی را نشان می دهد.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خاطر نشان کرد: در باشت پروژه های خوب دیگری از جمله مجتمع بوسنگان با آبرسانی به 17 روستا با جمعیت 2000 نفر، مجتمع آبرسانی برغون و گروس، پزین، تلخاب، بیدک، چاه تلخ  در حال اجرا و یا تکمیل شده است.
وی با تقدیر از همراهی بنیاد برکت در تکمیل پروژه های آب روستاهای محروم، خاطر نشان کرد: تثبیت و ارتقاء آبرسانی سالم و پایدار از برنامه های جدی شرکت آب و فاضلاب روستایی است که با نگاه خوب دستگاه های حاکمیتی و دولت در تمامی مناطق استان با جدیت در حال پیگیری است.
وعده جانبار به مردم کهگیلویه و بویراحمد
رئیس شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در این استان در گذشته تنها 16 درصد از روستاها بهره مند از آب آشامیدنی بودند اما بعد از انقلاب چه در زمان جهاد و چه پس از آن در وزارت نیرو تلاش های خوبی برای تامین آب شرب مردم شد و امروز در کشور قریب به 75 درصد روستاها از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردارند.
حمیدرضا جانبار تصریح کرد: در تعاریف جهانی اگر در روستا افراد با طی کردن مسافت 400 متر بتوانند به آب دسترسی پیدا کند جزو جمعیت تحت پوشش محسوب می شود، طبق این استاندار بین المللی، 95 درصد روستاهای کشور بهره مند از آب شرب سالم هستند، ما طبق تعریف در مجلس که آقای تاجگردون نیز نقش داست، گفتیم هرکس در روستا و شهر شیر خانه را باز بکند و به آب دسترسی داشته باشد که با این تعریف، در روستاها 75 درصد مردم برخوردار از نعمت آب برخوردار هستند.
وی ادامه داد: از حدود 5 سال گذشته مشکلات عدیده آبرسانی روستایی در مجلس تشریح شد، قرار شد با احداث 924 مجتمع آب روستایی مشکل مردم حل شود، نمایندگان مجلس از جمله آقای تاجگردون کمک بسیاری کرد، دولت تلاش کرد و با موافقت مقام معظم رهبری نسبت به تامین بودجه آبرسانی روستایی از محل صندوق توسعه ملی اقدام شد که نتیجه آن بهره مندی 6 میلیون روستایی از آب شرب سالم در کشور بود.
مهندس جانبار گفت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این منابع، 19 مجتمع با جمعیت 105 هزار نفر در قالب 493 روستا است، تا الان بیش از 70 میلیارد تومان هزینه کردیم، امسال هم حدود 14 میلیارد تومان در نظر گرفته شده، 26 پروژه تک روستایی نیز در این استان در دستور کار است.
وی با تقدیر از سپاه و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فتح، گفت: قرار بود پروژه ساده تر و در حد بهسازی باشد، اینکه این دوستان قبول کردند پروژه در این حد و اندازه باشد جای تقدیر دارد، من هم به مردم شریف این منطقه قول میدهیم در کوتاه ترین زمان ممکن این پروژه به سرانجام برسد.
رئیس شرکت مهندسی آب و فاضلاب با اشاره به سختی آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد، بیان داشت: بسته آبرسانی به مناطق مختلف استان آماده شده است و با همکاری مسئولان امر در استان به پیش خواهیم برد.
خرم دل سپاه فتح هدف ما رساندن آب با کیفیت و پایدار به مردم است
سرهنگ خرمدل با قدردانی از فعالان بسیج و سازندگی، آب و فاضلاب روستایی گفت: هر روز شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه های مختلف توسط مسئولان کشوری و لشکری در سطح استان هستیم که موجب عزت و افتخار است.
فرمانده سپاه گفت: ان شاءالله این پروژه ها در کمترین زمان تا سال آینده به سرانجام برسد تا مردم شیرینی و حلاوت آنها را بچشند.
وی گفت: گفته شده بود ما آب داریم، آبرسانی به 1105 روستا قرار است چه اتفاق جدیدی رخ دهد؟، هدف ما آبرسانی با کیفیت بالا و پایدار به مردم برسد.
استاندار:لزوم همراهی و همدلی برای تسریع در خدمات رسانی
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی و افتتاح این طرح‌ها گفت: ۹۱ طرح عمرانی و اقتصادی باشت بهره برداری و ۱۴ پروژه دیگر نیز کلنگ زنی شد.
استاندار استان آبرسانی به روستا‌های باشت از رودخانه شاه بهرام، تصفیه خانه و تامین آب شهر باشت را مهمترین طرحی‌های آغاز شده در شهرستان باشت بیان و خاطر نشان کرد: ما قبل از انقلاب شاید 10 سازه بزرگ آبی نداشتیم اما امروز این رقم به حدود 180 سازه بزرگ آبی رسیده است که دستاورد بزرگی است.
وی از لزوم همراهی و همدلی برای تسریع در خدمات رسانی گفت و افزود: امروز این مجتمع 180 میلیاردی به دنبال آبرسانی سالم و پایدرا به مردم هستیم و امیدواریم با همکاری همه نهادهای مرتبط عملیاتی شدن پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن را داشته باشیم.
غلامرضا تاجگردون: پروژه ای کوچک که بزرگ شد!
غلامرضا تاجگردون گفت: طرح خوب و ارزشمندی است که امروز شاهد کلنگ زنی آن هستیم و به زودی شاهد آبرسانی سالم، پایدرا و خوبی برای روستاهای این مناطق خواهیم بود.
نماینده گچساران و باشت به ماجرای آغاز فرایند پیش بینی و اجرای پروژه شابهرام پرداخت و گفت: روزی دوستان آمدند و دیدند 3 روستای آب ندارند، در بررسی ها مشخص شد چشمه های این مناطق هم رمقی ندارند، مطالعاتی انجام شد و تصمیم گرفته شد برای آبرسانی خوب، سالم و پایدار، بهترین راه احداث تصفیه خانه ای است که مشکل همه روستاها حل شود.
وی گفت: پروژه تبدیل به مجتمعی بزرگ و با کیفیت شد پروژه ای که با ارزش است و مردم نتیجه آن را خواهند دید، البته خواهش من توجه به کیفیت این پروژه است.
حواشی: موزی که ۱۸ میلیارد آب خورد!
کوتاه کردن سخن توسط فرمانده سپاه برای اذیت نشدن مردم در گرما...
تاجگردون خطاب به رئیس شرکت مهندسی که در حال خوردن میوه بود گفت، هر موز 10 میلیارد است، نصفش رو دادین به استاندار که میخواستید ندید، حالا باید شما و استاندارد نفری 5 میلیارد در این پروژه پول کمک کنید.
تاجگردون خطاب به فرمانده سپاه هم گفت شما هم نصف موز که باید 6 میلیارد بگذارید و دو میلیارد مابقی را هم احمدی(استاندار) می دهد.(کل اعتبار پروژه 18 میلیارد تومان است)
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار